Extensie foutenreeks

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 754
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Extensie foutenreeks

Bericht door Abraham54 » 06 jun 2016, 10:22

Zie onderstaande:
Spoiler: bekijk
Uitgeschakelde Extensies
De “david63/announceonindex” extensie is niet geldig.
Het opgevraagde bestand: ./../ext/david63/announceonindex/composer.json kon niet worden gevonden.


De “david63/itemsperpage” extensie is niet geldig.
Het opgevraagde bestand: ./../ext/david63/itemsperpage/composer.json kon niet worden gevonden.


De “david63/logfailedlogins” extensie is niet geldig.
Het opgevraagde bestand: ./../ext/david63/logfailedlogins/composer.json kon niet worden gevonden.


De “paybas/quickstyle” extensie is niet geldig.
Het opgevraagde bestand: ./../ext/paybas/quickstyle/composer.json kon niet worden gevonden.


De “phpbb/boardannouncements” extensie is niet geldig.
Het opgevraagde bestand: ./../ext/phpbb/boardannouncements/composer.json kon niet worden gevonden.


De “rmcgirr83/sfpo” extensie is niet geldig.
Het opgevraagde bestand: ./../ext/rmcgirr83/sfpo/composer.json kon niet worden gevonden.


De “rmcgirr83/stopforumspam” extensie is niet geldig.
Het opgevraagde bestand: ./../ext/rmcgirr83/stopforumspam/composer.json kon niet worden gevonden.


De “vinny/shareon” extensie is niet geldig.
Het opgevraagde bestand: ./../ext/vinny/shareon/composer.json kon niet worden gevonden.


De “vse/browsehappy” extensie is niet geldig.
Het opgevraagde bestand: ./../ext/vse/browsehappy/composer.json kon niet worden gevonden.

Kan bovenvermelde te maken hebben met de verandering die ik in phpMyAdmin heb moeten doorvoeren:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_ext SET ext_active = 0;
Wat ik ook nog wil vermelden: het verwijderen op de server van de foutieve extensie en dan de nieuwste versie uploaden geeft geen resultaat - de nieuwe extensie wordt niet gevonden.

Ik wil graag tot een oplossing voor vermelde problemen komen.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Jim » 06 jun 2016, 10:57

Weet je zeker dat je al deze extensies wel (en exact op de juiste plek) op je server hebt staan? Zou je daarvan een screenshot van je FTP programma kunnen plaatsen?

Als toevoeging, probeer ook eens alle bestanden uit de cache map op je server te verwijderen, behalve .htaccess en index.htm.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 754
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Abraham54 » 06 jun 2016, 11:02

Al die extensies staan nog op de server.
Wil je er screenshots van hebben, dan zullen dat er meerdere worden.

Let wel: aleer de problemen ontstonden waarmee je in dat andere topic hebt geholpen, deden alle extensies het en waren er gen foutmeldingen!
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Jim » 06 jun 2016, 11:05

Een screenshot zal genoeg zijn. Ik wil gewoon eerst zeker zijn dat de structuur op de server goed is voordat we naar andere mogelijke oorzaken kunnen gaan kijken. :)

Ook de cache al geleegd zoals ik hierboven beschreef?
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 754
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Abraham54 » 06 jun 2016, 11:18

Cache is gisteren nog tweemaal geleegd!

Voila: Afbeelding
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Jim » 06 jun 2016, 11:25

Ik vermoed dat niet alle extensies op de goede manier gestructueerd op je server staan.

De foutmeldingen geven bijvoorbeeld aan dat je forum de "Board Announcements" extensie zoekt. Maar ik zie nergens de "phpbb" map staan die daarbij hoort, alleen een "boardannouncements" map. Alle extensies horen de volgende structuur te hebben: ext/naamauteur/naamextensie, bij de Board Announcements extensie hoort dat dus ext/phpbb/boardannouncements te zijn.

Zou je voor alle extensies waar je foutmeldingen van hebt kunnen nagaan of de structuur exact zoals die verwacht wordt (en hoe dat is staat in de melding) op je server staat.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 754
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Abraham54 » 06 jun 2016, 11:53

Board Announcements op jouw wijze geuploaded!
Andere map eerst verwijderd.
In beheer naar Aanpassingen gegaan - geen Board Announcements ter installatie aangetroffen.
Cache geleegd en wederom naar Beheer Extensies en geen nieuwe extensie ter installatie!

Zo gaat dat dus met al die extensies die in de lijst met foutmeldingen staan.
Daarom ook dat ik die foutmeldingen weg wil hebben.
Maar die blijven gewoon staan!

Ik heb zelf het idee dat het met
Jim schreef:In phpMyAdmin kan je de volgende SQL query uitvoeren:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_ext SET ext_active = 0;
(verander phpbb_ naar een ander prefix als je een andere gebruikt in jouw database)

Daarna, zorg ervoor dat je op je server alle bestanden behalve .htaccess en index.htm verwijdert uit je cache map. Dit zorgt ervoor dat alle extensies op je forum uit komen te staan.
te maken heeft
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Jim » 06 jun 2016, 11:54

Zou je mij een PM willen sturen met je FTP-gegevens en het beheerdersaccount voor op je forum?
Dan kan ik zelf even een kijkje op je server nemen.

Het enige wat die query die je citeert uit het vorige topic doet is het uitschakelen van alle actieve extensies. De foutmelding die je hebt geeft echter aan dat de bestanden van de extensies zelf niet gevonden kunnen worden, vandaar dat het waarschijnlijker is dat er daar een fout zit. ;)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 754
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Abraham54 » 06 jun 2016, 12:03

PB verstuurd.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Jim » 06 jun 2016, 13:59

Ik heb even op je server gekeken, het probleem is toch echt dat de bestanden er niet staan. De Board Announcements extensie heb je veranderd zoals ik zei, en die staat nu gewoon onder de ingeschakelde extensies lijst, en de foutmelding hiervoor is weg, dus dat lijkt me zoals je het wou. :)

Nu zul je de bestanden voor de volgende extensies nog weer even op deze locaties moeten terugzetten:
ext/david63/announceonindex
ext/david63/itemsperpage
ext/david63/logfailedlogins
ext/paybas/quickstyle
ext/rmcgirr83/sfpo
ext/rmcgirr83/stopforumspam
ext/vinny/shareon
ext/vse/browsehappy
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 754
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Abraham54 » 06 jun 2016, 14:19

Het gekke is dat ik al die extensies niet verwijderd heb.
Hoe het dan wel mogelijk is, dat ze verdwenen zijn, begrijp ik niet.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Jim » 06 jun 2016, 14:21

Dat zou ik ook niet weten, misschien is er bij het terugzetten van een back-up iets verloren gegaan. Wat ik wel weet is dat ze er nu niet staan, en dat deze foutmeldingen dan het gevolg daarvan zijn.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 754
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Abraham54 » 06 jun 2016, 14:26

Ik ga puzzelen, want ik ga er vanuit dat jij gelijk hebt.
Ik laat het nog weten.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 754
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: Extensie foutenreeks

Bericht door Abraham54 » 08 jun 2016, 13:56

Hallo Jim,
alle missende extensies weer geupload en inderdaad - alle foutmeldingen zijn verdwenen.
AfbeeldingIk wil jou hierbij bedanken voor de hulp en tijd die je in deze problemen hebt gestoken.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Plaats reactie