Voormoderatie

Plaats reactie
Traveljack
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:19

Voormoderatie

Bericht door Traveljack » 24 mei 2016, 08:20

  • Adres van je forum: http://thailander.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:alle forums op moderatiewachtrij
    Wanneer ontstond het probleem?na instelling
    phpBB versie:3.1.9


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Ja, ik heb alle forums op moderatiewachtrij gezet
    Wat is het probleem?
Het probleem is dat ik niemand meer berichten kan plaatsen of beantwoorden als hij of zij bij het forum op moderatiewachtrij staat. Ik verwacht een normale mogelijkheid tot antwoorden, maar dat dit antwoord i.p.v. geplaatst, naar de voormoderatie gestuurd wordt.
Ik heb deze instelling gemaakt voor alle leden en pas toegetreden leden.
Een groep heb ik aan publishers toegevoegd. Dat zijn mensen die veel bijdragen leverden en waar weinig of niet hoeft te worden ingegrepen. Deze hebben ook normaal toegang tot het forum.

Wat ik wil is dat alle geregistreerde leden en pas geregistreerde leden onder voormoderatie komen en ik de berichten al of niet goedkeur.
De publishers en moderators moeten een normale toegang hebben.
Wat stel ik nu in?
Verplaatst. Je blijkt versie 3.1.9 te draaien. Dat heb ik gelijk even aangepast in de gegevens hierboven, evenals een directe link naar je forum.
Denk eraan dat we je alleen kunnen helpen als je CORRECTE en COMPLETE informatie geeft.
- Ger

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4197
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Voormoderatie

Bericht door El torro » 24 mei 2016, 08:28

Je maakt het ons wel wat lastig door verkeerde versies te noemen en namen te gebruiken die geheel niet bij de permissies horen.

Maar goed, wat heb je in het beheer bij permissies => forumpermissies => het forum = > "Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring" aangevinkt?

Traveljack
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2016, 23:19

Re: Voormoderatie

Bericht door Traveljack » 24 mei 2016, 15:26

Sorry, maar dat zijn de moderators van dit forum schuld. Ik had de oorspronkelijke boodschap volgens mij juist geplaatst en ook vermeld dat het 3.19 was. Ik kreeg de link naar de pagina waar ik op schreef.
Maar goed, wat heb je in het beheer bij permissies => forumpermissies => het forum = > "Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring" aangevinkt?
Ik had daar "nee" aangevinkt. Ik heb begrepen dat "nooit" een soort van override is.
Dit deed ik bij geregistreerde gebruikers zowel als onlangs geregistreerde gebruikers.
Het gevolg was dat zelfs ik als beheerder geen bericht meer kon plaatsen. En dat terwijl ik bij mij overal ja op geklikt had.
Nu heb ik het intussen veranderd. Ik heb nu weer alle geregistreerde gebruikers normale toegang gegeven en de onlangs geregistreerde gebruikers de bij hun passende forumpermissies.
Dus zit ik ook weer in de voormoderatie, maar ik kan tenminste berichten plaatsen.

Het forum bestaat uit zeer vele forums (erfenis van de vorige eigenaar), die ik nu allemaal nieuwe forumpermissies moet geven.

Doe ik deze moderatiewachtrij, komt het probleem weer terug....

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4197
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Voormoderatie

Bericht door El torro » 24 mei 2016, 16:56

en ook vermeld dat het 3.19 was
Je hebt 3.1.9 dat is een groot verschil met 3.19

Jij zit als beheerder ook in de groep geregistreerde gebruikers dus is het logisch dat de regel ook voor jezelf van kracht is.

eventueel kun je via de permissie maskers kijken waar het fout gaat.

Permissies => permissiemaskers

Plaats reactie