Geen Wijzig profiel als normale lid

Plaats reactie
GewoonGio
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2016, 15:04

Geen Wijzig profiel als normale lid

Bericht door GewoonGio » 18 mei 2016, 15:12

  • Adres van je forum: http://forumsmarvel.byethost7.com/
    Event. modificaties op je forum: /
    Wanneer ontstond het probleem? Gisteren (17-05-2016)
    phpBB versie: 3.1.9


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Ik heb gisteren deze twee custom fields aangemaakt:
    ingame_name Single text field
    extra_ranks Single text field
    Wat is het probleem?Sinds dien zie ik op mijn test account geen Wijzig profiel in de Gebruikerspaneel onder het kopje profiel.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Geen Wijzig profiel als normale lid

Bericht door Jim » 18 mei 2016, 15:21

Dit komt niet door de extra profielvelden, dit komt omdat je als nieuw lid in de Nieuwe Geregistreerde Gebruikersgroep komt te zitten, en deze heeft niet de permissies om profielvelden aan te passen. ;)

Je kan de permissie vinden in je Beheerderspaneel -> Permissies -> Permissies groepen
Selecteer de Nieuwe Geregistreerde Gebruikers groep en klik op Geavanceerde permissies
Onder het "Profiel" tabje kan je de permissie "Kan profielvelden aanpassen" op Ja zetten.

Dit is bewust gedaan zodat spammers niet de mogelijkheid hebben om na het registreren direct allemaal links in hun profiel te zetten.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

GewoonGio
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2016, 15:04

Re: Geen Wijzig profiel als normale lid

Bericht door GewoonGio » 18 mei 2016, 15:35

Jim schreef:Dit komt niet door de extra profielvelden, dit komt omdat je als nieuw lid in de Nieuwe Geregistreerde Gebruikersgroep komt te zitten, en deze heeft niet de permissies om profielvelden aan te passen. ;)

Je kan de permissie vinden in je Beheerderspaneel -> Permissies -> Permissies groepen
Selecteer de Nieuwe Geregistreerde Gebruikers groep en klik op Geavanceerde permissies
Onder het "Profiel" tabje kan je de permissie "Kan profielvelden aanpassen" op Ja zetten.

Dit is bewust gedaan zodat spammers niet de mogelijkheid hebben om na het registreren direct allemaal links in hun profiel te zetten.
Dank je wel!
Ik heb dit aangevinkt:
Hide profile field:
Hide the profile field from all other users except the user, administrators and moderators who are still able to see this field. If the Display in user control panel option is disabled, the user will not be able to see or change this field and the field can only be changed by administrators.
Maar als normale lid (op mijn test account) zie ik alsnog deze text vak in de wijzig profiel.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Geen Wijzig profiel als normale lid

Bericht door Jim » 18 mei 2016, 15:42

De omschrijving zelf legt perfect uit wat er gebeurd. :)

Bij "Hide profile field" kan de gebruiker zelf de tekst nog wel aanpassen in zijn gebruikerspaneel maar kan niemand anders (behalve hijzelf en moderators/beheerder) de ingevulde tekst op zijn profiel zien.

Als je "Display in user control panel" uitzet dan kan de gebruiker niet zelf de inhoud van het profielveld in zijn Beheerderspaneel wijzigen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Plaats reactie