Vraag over polls

Plaats reactie
Jeanneke57
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jun 2008, 15:55
Locatie: Breda
Contacteer:

Vraag over polls

Bericht door Jeanneke57 » 01 mei 2016, 09:27

  • Adres van je forum: http://forum.psp-city.nl
    Event. modificaties op je forum:nvt
    Wanneer ontstond het probleem?nvt
    phpBB versie:nvt


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nvt
    Wat is het probleem?
Op mijn forum houden we elke week een soort van wedstrijdje waarbij de leden via de poll kunnen stemmen.
Nu blijkt dat een van de leden op zichzelf stemt. Is er een manier om dat te blokkeren en zo ja hoe?
Groetjes,
Jeanneke

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Vraag over polls

Bericht door David » 01 mei 2016, 10:08

Ik vrees dat je daar weinig aan kan doen, er is geen permissies die dat uitschakelt en voor zover ik weet ook geen extensie die dat mogelijk maakt. Er is wel een extensie, namelijk Advanced Polls 1.2 je krijgt daarbij wat meer uitgebreide beheer mogelijkheden. Je kan dan in feite zien wie op wat stemt en zo zou je bij de eind uitslag de stem van die gene die de poll aanmaakt kunnen aftrekken van het geheel? Ik denk even hard op mee hoor ;)

De extensie is nog in ontwikkeling, momenteel in de test fase. Gebruik is afgeraden zolang een extensie nog niet is goedgekeurd.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vraag over polls

Bericht door Jim » 01 mei 2016, 10:15

Er is een extensie in ontwikkeling op phpBB.com, namelijk Advanced Polls. Hoewel het nog steeds in ontwikkeling is lijkt de extensie wel prima te werken op dit moment.

Je kan met die extensie per gebruikersgroep de permissie inschakelen om te zien wie er op welke optie in een Poll heeft gestemd. Je kan er dus voor kiezen om de stemmen van iedereen voor iedereen openbaar te maken, of je kan er ook voor kiezen dat alleen jij als beheerder of moderator kan zien wie er op wie gestemd heeft en op die manier in de gaten kan houden dat leden niet op zichzelf stemmen. :)

EDIT: Oeps, ik was te laat. David was me voor. :geek:
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Plaats reactie