3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Puzzel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2016, 05:58

3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door Puzzel » 05 apr 2016, 06:19

Ik heb zelf phpBB 3.1.8 geïnstalleerd. Het is mijn eerste forum. (Het is een klein, besloten forum voor alleen leden.) Ik heb het gewoon via mijn cPanel geïnstalleerd, maar ik krijg ook overal COLON te zien. Ik heb dus geen update gedaan, maar een eerste installatie. Nu heb ik al geprobeerd in de map language de NL map weg te gooien en te vervangen door de download van hier, maar ik blijf het probleem houden. En ik snap nog niet goed wat jullie hier allemaal schrijven. Zo goed ben ik nog niet met phpBB. Kunnen jullie het voor mij nog een keer stapsgewijs (in iets meer stapjes misschien) opschrijven wat ik moet doen? Zodat dat COLON en die Engelse termen i.p.v. Nederlandse verdwijnen?

Alvast super bedankt! Puzzel

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4176
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door El torro » 05 apr 2016, 08:43

Ik heb het gewoon via mijn cPanel geïnstalleerd
Sorry, maar dat moet je dus nooit doen, omdat niemand weet welke files dat zijn en er heel veel problemen mee zijn.

Best even alles wissen en files van hier gebruiken, dan is het in 1x goed.
http://www.phpbb.nl/downloads/ (de groene knop)

Gebruikersavatar
Puzzel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2016, 05:58

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door Puzzel » 06 apr 2016, 17:34

Beste El torro, dank je wel voor je antwoord. Het ziet er naar uit of jij al lang phpBB gebruikt ;)

Ik nog niet. Ik wil mijn forum ook niet weer verwijderen, zoals jij voorstelt omdat er al (kwetsbare ook) topics op zijn geplaatst en reacties en ook al best behoorlijk veel (binnen een week bijna honderd) en ik niet weer overnieuw wil beginnen. Het werkt op zich wel namelijk, alleen dat COLON krijg ik steeds en een aantal Engelse termen in plaats van Nederlandse termen (waardoor ik volgens mij een paar functies mis).

Is er geen mogelijkheid om alleen het taalpakket goed te installeren? Ik heb dat al geprobeerd, maar dat ging dus niet goed, dus daarin doe ik iets fout denk ik... :oops:
Ik heb dus wel, omdat ik pas begin met phpBB, heel duidelijke aanwijzingen nodig, omdat ik niet alleen snap de beschrijving 'overschrijf de mappen'. Dan wil ik graag weten wélke mappen ik moet overschrijven en waar (in welke map) die mappen dan weer staan en zo. En welke mappen ik eventueel moet deleten en hoe ik dat in de foruminstellingen kan veranderen... liefst met een printscreen als het mogelijk is ;)

TWEagle
Berichten: 782
Lid geworden op: 18 nov 2005, 19:45
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door TWEagle » 06 apr 2016, 17:58

hetgeen el torro doet ook neit alles verwijderen alleen de bestanden die op de server staan.

de posts die staan in de database en die worden niet verwijderd

je moet alleen maar config.php behouden
Afbeelding
To see or to hear

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4176
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door El torro » 06 apr 2016, 18:49

Als je al plaatjes ed hebt best de files overschrijven en niet wissen.
De config.php file wel laten staan!!

Gebruikersavatar
Puzzel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2016, 05:58

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door Puzzel » 06 apr 2016, 18:50

Beste TWEagle, dank je wel voor je meedenken/antwoord.

Zoals ik al schreef, begrijp ik nog niet zo heel veel van phpBB. :oops: sorry.
Maar als jij schrijft dat ik alleen op de server config.php moet behouden, dan denk ik: 'en al die mappen met bijvoorbeeld foto's en dergelijke dan? (of avatars). In welke map moet ik daar dan alles verwijderen? In de map 'forum'? Ik snap niet goed of ik via ftp moet verwijderen? of toch via het cPanel bijvoorbeeld (dan verdwijnt volgens mij mijn hele forum toch? of niet?) ik ben echt nog een beginnende beginner, die probeert zich er in in te lezen en te verdiepen. Iedereen heeft het ooit moeten leren niet waar? Ook jullie waarschijnlijk ;)

Puzzel

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4176
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door El torro » 06 apr 2016, 19:03

Zoals gezegd, alles overschrijven behalve de config.php met een goed ftp programma zoals Filezilla.

De instellingen zitten allemaal in de database.

Uiteraard kan het nooit kwaad om zeer regelmatig een backup van de files en database te maken, zeker voor als je wat gaat aanpassen.

Gebruikersavatar
Puzzel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2016, 05:58

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door Puzzel » 06 apr 2016, 19:58

El torro schreef:Als je al plaatjes ed hebt best de files overschrijven en niet wissen.
De config.php file wel laten staan!!
Dank je wel! Nu is het inderdaad gelukt! :D
Super! Puzzel

Gebruikersavatar
Puzzel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2016, 05:58

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door Puzzel » 23 apr 2016, 15:42

Potverdikkie, nu heeft er een update plaatsgevonden naar 3.1.9 (hoe kan ik dat automatisch updaten uitzetten?) en nu heb ik weer dezelfde fouten :( ook weer colon overal en Engelstalige teksten in plaats van Nederlandse op knoppen. Ik dacht 'nu weet ik hoe het werkt, dus ik doe hetzelfde kunstje opnieuw' :idea:

Maar... Op de één of andere manier doet hij het nu niet en blijf ik deze fout houden. Kan iemand bedenken waarom het nu niet werkt wanneer ik het helemaal handmatig opnieuw installeer exclusief de config.php file? (of heeft de automatische update die nu ook al overschreven? ik hoop het niet?)

Alvast super bedankt (weer) voor het meedenken. Ik ben nog altijd een super beginner. Was juist zo blij dat het was gelukt (en dat het me zelfs was gelukt het forumlogo aan te passen.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door Jim » 23 apr 2016, 15:52

Zorg allereerst eens dat je contact opneemt met je host en dat zij er voor zorgen dat er niet automatisch geupdate wordt. Het is sowieso al een slecht idee (zoals hierboven is gezegd) om je forum via cPanel automatisch te installeren. Je host kan (en heeft waarschijnlijk) dingen aangepast hebben die deze problemen veroorzaken en wij hebben geen idee wat het is omdat zij de standaardbestanden aanpassen.

Vraag hen om het automatische updaten uit te zetten. Als er een nieuwe versie beschikbaar komt, dan kan je hier een hulpgids vinden die je helpt zelf te updaten. En als je er niet uitkomt kunnen wij je helpen. :)

Dus je hebt alle bestanden van 3.1.9 vanaf phpBB.nl gedownload en (behalve config.php) alles ook alweer naar je server geupload door alles te overschrijven? Zouden we ook een link naar je forum mogen om zelf een kijkje te kunnen nemen?
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Puzzel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2016, 05:58

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door Puzzel » 23 apr 2016, 16:05

Bedankt voor je antwoord Jim, ik ga eerst de host vragen om het automatisch updaten uit te zetten.
Ik weet niet of je veel hebt aan een link naar mijn forum, omdat het een besloten forum is, in verband met de gevoelige persoonlijke informatie die erop geschreven wordt. Dus dat doe ik ook liever niet.

En ja, ik heb alle bestanden van 3.1.9 vanaf phpBB.nl gedownload en (behalve config.php) alles ook alweer naar mijn server geupload door alles te overschrijven.

Puzzel

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4176
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door El torro » 23 apr 2016, 16:36

En je hebt de cache geleegd?

Automatische updates kun je ook zelf uitzetten in je beheerpagina van je website.

Gebruikersavatar
Puzzel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2016, 05:58

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door Puzzel » 24 apr 2016, 08:06

Hallo El Torro, dank je wel voor je reactie. Ik ben vast heel dom, maar wat of waar is de 'cache' die ik moet legen? Want dat heb ik dan vast niet gedaan... :oops:

Ik ga proberen op mijn beheerpagina het automatisch updaten uit te zetten, thnx voor de suggestie!

Gebruikersavatar
Puzzel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2016, 05:58

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door Puzzel » 24 apr 2016, 08:26

Ik denk dat ik de 'fout' gevonden heb! :D :oops: Ik had het taalpakket nog op 'formeel' staan. Die heb ik nu verwijderd en weer op 'informeel' gezet en nu is het probleem verholpen.

Denk dat ik dus toch de cache (wat dat ook is) geleegd had? Ben nog wel benieuwd wat dat nu is... Dus hoor nog wel graag de uitleg.

Ik heb op mijn beheerpagina nog niet gevonden waar ik het automatisch updaten uit kan zetten. Ook dat hoor ik graag.

Bedankt ik elk geval voor het meedenken!

Puzzel

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4176
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door El torro » 24 apr 2016, 09:13

Inloggen beheer en dan direct op de eerste pagina (algemeen) de knop "uitvoeren" bij "cache legen"

Voor de beheerspagina van je website zelf zal je eerst eens moeten zeggen welk programma daar gebruikt wordt b.v. cPanel

Gebruikersavatar
Puzzel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 apr 2016, 05:58

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door Puzzel » 24 apr 2016, 15:06

Ik heb in cPanel gevonden in de forumapplicatie waar ik het automatisch updaten uit kan zetten. Dank!

Toevoeging: ook 'cache legen' gevonden in beheer van het forum, dank je! :D

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4176
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: 3.1.6 colon taalfouten na auto instaltron update

Bericht door El torro » 24 apr 2016, 15:15

De nada

Plaats reactie