artikel foto

Plaats reactie
Gobru
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:52

artikel foto

Bericht door Gobru » 24 feb 2016, 14:00

  • Adres van je forum: http://www.cannabisforum-growyourown.com
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Hallo, ik ben het forum nog aan het testen nu viel mij op als ik een bijv een artikel kopieer van een andere website dat hij wel de tekst plaats maar niet de foto laat zien wat eventueel in dat artikel staat, is dat ergens een instelling soms, ik kan er niks over vinden

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: artikel foto

Bericht door David » 24 feb 2016, 14:22

Nee, dat is geen instelling. Je kan niet zomaar een hele pagina kopiëren en er vanuit gaan dat de opmaak en afbeeldingen meekomen. De opmaak moet jezelf toevoegen net als de afbeeldingen. Je kan de afbeeldingslink van die andere website pakken en hem tussen de IMG tag zetten: [img]afbeldinslink[/img]

Pas je wel op met het overnemen van artikelen en afbeeldingen in verband met de copyright?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gobru
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:52

Re: artikel foto

Bericht door Gobru » 24 feb 2016, 14:36

Nee dat weet ik, het gaat over artikelen van een stichting die ook lid gaan worden op het forum het zijn dus hun eigen artikelen

Dan zou het makkelijk zijn als men gewoon alles kan kopiëren en in een bericht zouden kunnen plakken

op een ander forum kan ik alles zo kopiëren en plakken dan is de foto ook gewoon zichtbaar wat in dat artikel staat

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: artikel foto

Bericht door David » 24 feb 2016, 17:07

Wat voor software gebruikt dat andere forum dan, als dat ook phpBB is, zou je eens kunnen vragen hoe ze dat doen. Ik kan mij niet herinneren dat ik zoiets ooit heb gezien, het lijkt mij ook beetje onlogische dat dat kan. Want hoe wordt de afbeelding dan opgeslagen?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gobru
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:52

Re: artikel foto

Bericht door Gobru » 24 feb 2016, 17:38

Ik denk dat die andere sofware hebben, dan maar los eventuele foto's toe voegen

daar kan het igg waar die worden opgeslagen durf ik niet te zeggen

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: artikel foto

Bericht door Theriddler » 24 feb 2016, 20:27

De reden dat phpBB geen html in berichten toelaat is omdat het anders een erg groot beveiligingsrisico zal gaan zijn. Vandaar dat men gekozen heeft om met BBcodes te werken.

Tekst kan je gewoon kopieeren en plakken. voor de afbeelding gebruik je de bbcode [img] zoals David al liet zien.

vBulletin biedt geloof ik wel deze feature aan. Maar het fijne weet ik daar niet van.
Nooit gebruikt en we zitten nu eenmaal op een phpbb support forum ;)

Plaats reactie