Ik beheer sinds 1,5 jaar een PHPBB forum http://www.hondacaminocommunity.be
Omdat ik toen ik ermee begon geen greintje kaas gegeten had van alleen nog maar het gewone beheer.
Heeft een vriendin van me alles netjes voor me geinstaleerd, verder heb ik met hulp van onze service man David (waarvoor nogmaals mijn dank

al enkel updates en wat aanpassingen laten uitvoeren aan mijn forum. Nu ik ondertussen het forum zelf, en dan heb ik het over alles wat ik kan doen in het beheerderspaneel redelijk beheers.En met de aankomende overstap naar 3.1.x. Vond ik dat het tijd geworden is om de volgende stap te zetten naar wat meer onafhankelijkheid. Daarom zou ik graag een testforum opzetten op mijn host. Ik heb hier wat in de wikki gezeten en heb me wat ge Youtube't naar hoe en wat.
Maar aangezien ik dus weinig kennis heb, en ik het me omdat mijn forum relatief goed bezocht word niet kan permitteren om offline te gaan door mijn eventuele flaters kom ik wat ruggensteun zoeken.
Wat heb ik al gedaan,
Ik heb het laatste PHPBB 3.1 pakket gedownload en uitgepakt op een locatie op mijn pc
Ik heb in mijn database een nieuwe map aangemaakt "testforum"
Ik heb filezilla geinstaleerd op mijn pc en heb reeds verbinding kunnen maken met de host.
MAAR:
Ik heb de map aangeduid "testforum" naar waar ik de uitgepakte PHPBB bestanden wilde plaatsen.
Ik heb vervolgens de inhoud van de map die ernaartoe moet geslecteerd.
waarbij filezilla automatisch begon met de overdracht.
Ik kreeg de boodschap dat er al bestanden waren met dezelfde naam en of ik deze wilde overschrijven.
Omdat het dan bij mij even zwart wordt heb ik toen de boel geannuleerd.
MIJN GEDACHTE:
Ai hij ziet desondanks de andere map de bestanden van het "echte" online forum en wil die overschrijven.
Anderzijds en als ik logisch nadenk kan dat niet maar ik weet niet of ik met logisch verstand in dit wereldje op het juiste spoor zit, laat staan of dat mijn logisch verstand toereikend is.

DUS:
Wat Nu verwijder ik de reeds geüploade bestanden en begin ik opnieuw?
Wilde hij werkelijk de andere bestanden van mijn draaiend forum overschrijven ? Of ben ik mis?
Ondertussen draait mijn 3.0.14 forum nog steeds vlekkeloos dus niets aan de hand tot dusver met mijn experimentele belevenissen.
Kunnen jullie me wat op weg helpen aub zodat mijn draaiende forum geen last ondervind van mijn eerste stappen in cyberspace.
En dan nog een bijkomende vraag, als alles dan goed gegaan is hoe geraak ik dan op dat TESTforum is dat dan met de url *knip* en hoe scherm ik dit af voor de rest van de wereld. Want niemand hoeft last te hebben van mijn experimenten uiteraard.
Ik hoop dat ik redelijk duidelijk ben geweest en wat ik wil bereiken en jullie me kunnen helpen.
MODS: ik hoop het hier op zen plek te hebben gepost, zoniet zie ik het wel waar jullie het graag hadden gehad.
Iedereen die me eventueel kan verder helpen, alvast bedankt
groetjes