Update van 3.1.5 naar 3.1.6

Plaats reactie
Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Update van 3.1.5 naar 3.1.6

Bericht door Tompie » 25 dec 2015, 19:50

  • Adres van je forum: http://www.stvvforum.be
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Update van 3.1.5 naar 3.1.6
    phpBB versie: 3.1.5


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Neen
    Wat is het probleem?
Ik probeer mijn forum te updaten van versie 3.1.5 naar 3.1.6. Ik heb daarvoor de mappen "install" en "vendor" (van 3.1.6) gekopieerd naar de map op mijn server waar ook het config.php staat.

Tot daar geen probleem. Als ik erna echter naar www.stvvforum.be/install surf, krijg ik geen mogelijkheid om iets te "installeren". Ik heb slechts 2 tabbladen: "Overzicht" en "Converteren".

Maar ik wil uiteraard niets converteren, ik wel enkel de update van 3.1.5 naar 3.1.6 doorvoeren. Ik heb al enkele keren het 3.1.6 pakket opnieuw gedownload en de bestanden opnieuw uitgepakt (install en vendor), maar dat levert niets op.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Update van 3.1.5 naar 3.1.6

Bericht door David » 25 dec 2015, 19:57

Als ik je goed begrijp dan download je een volledig phpBB 3.1.6 pakket en daar pak je de map install en vendor map uit. Dat is niet de juiste manier om je forum te updaten, je moet gebruik maken van het automatische update pakket namelijk: phpBB-NL-3.1.5_to_3.1.6.zip

Voor meer informatie over het updaten van je forum, lees: http://wiki.phpbb.nl/Updaten
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Re: Update van 3.1.5 naar 3.1.6

Bericht door Tompie » 25 dec 2015, 21:37

Bedankt! Was inderdaad een domme vergissing. :) Het is me ondertussen gelukt.

Ik heb wel nog een ander probleempje. Als ik me aanmeld in mijn beheerderspaneel en naar het tabblad "Extensies" ga, dan krijg ik een blanco pagina met "serverfout 500" als melding. De overige tabbladen in mijn beheerderspaneel werken gewoon, evenals het forum zelf.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Update van 3.1.5 naar 3.1.6

Bericht door David » 25 dec 2015, 21:48

Fijn dat de update is gelukt, heb je toevallig extensies geïnstalleerd? Zou je eens bij je modulebeheer willen kijken welke modules er actief zijn? Dan kan met onderstaande stappen:
  • Ga naar je beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Systeem
  • Klik aan de linkerkant onder: modulebeer op Beheerderspaneel
  • Klik dan op: Extensies
Welke modules zie je daar staan? Misschien dan één van die modules een probleem veroorzaakt...
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Re: Update van 3.1.5 naar 3.1.6

Bericht door Tompie » 25 dec 2015, 21:54

De extensies die daar staan zijn:
Share On Extension
Thanks For Posts
Tapatalk
PhpBB Countdown

Ik heb die extensies allemaal al vrij lang geïnstalleerd. Het zijn dus geen "nieuwe" extensies. Het is blijkbaar de "Share on extension" die problemen oplevert. Als ik die extensie uitschakel via het menu dat jij aangeeft, kan ik erna het tabblad "Extensies" wel openen... :) Vreemd... Maar bedankt in ieder geval al voor al de hulp! En dat op kerstdag! ;)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Update van 3.1.5 naar 3.1.6

Bericht door David » 25 dec 2015, 21:58

Dan zit er dus een fout in de Share On extensie, welke versie gebruik je? Gebruik je een Nederlandse vertaling? Wat je nu hebt gedaan is natuurlijk een mooie tijdelijke oplossing, maar wij kunnen beter de echte fout achterhalen en oplossen.

De hulp is graag gedaan hoor, zelfs op 1ste kerstdag :)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Re: Update van 3.1.5 naar 3.1.6

Bericht door Tompie » 25 dec 2015, 22:03

Er moet inderdaad ergens een fout zitten. Wat ik niet begrijp is dat ik de extensie heb uitgeschakeld en mijn cache heb geleegd, maar op het forum de symbolen om posts te delen op Twitter of Facebook toch gewoon blijven staan.

Ik heb die Share On ooit eens geïnstalleerd, in het tabblad "aanpassingen" in mijn beheerderspaneel staat bij "extensies" dat het gewoon om versie 1.0.0 gaat. Dit staat er allemaal bij:

Share On
Schone naam:
vinny/shareon
Beschrijving:
Share On is a phpBB3 Extension that allows users to share the topics and posts on social networks.
Versie:
1.0.0
Homepage:
https://github.com/mvinny/Share-On/tree/extension
Licentie:
GPL-2.0

Ik denk dat die optie wel zelden/nooit gebruikt wordt op mijn forum, dus ik weet niet of het zinvol is om dat te behouden.

Ik heb voor de lol even een "christmas" extensie geïnstalleerd (maar dat geheel terzijde). :D

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Update van 3.1.5 naar 3.1.6

Bericht door David » 25 dec 2015, 22:17

Tompie schreef:Er moet inderdaad ergens een fout zitten. Wat ik niet begrijp is dat ik de extensie heb uitgeschakeld en mijn cache heb geleegd, maar op het forum de symbolen om posts te delen op Twitter of Facebook toch gewoon blijven staan.
Dat is vreemd, dat zou niet mogen gebeuren :? Als ik het test op mijn test forum dan gebeurd het eerlijk gezegd ook niet. Misschien heb je nog een oudere versie?

Je zou kunnen proberen om via het tabblad: Aanpassingen ook de 'Verwijder data' optie te gebruiken.
Tompie schreef: Ik heb die Share On ooit eens geïnstalleerd, in het tabblad "aanpassingen" in mijn beheerderspaneel staat bij "extensies" dat het gewoon om versie 1.0.0 gaat. Dit staat er allemaal bij:

Share On
Schone naam:
vinny/shareon
Beschrijving:
Share On is a phpBB3 Extension that allows users to share the topics and posts on social networks.
Versie:
1.0.0
Homepage:
https://github.com/mvinny/Share-On/tree/extension
Licentie:
GPL-2.0

Ik denk dat die optie wel zelden/nooit gebruikt wordt op mijn forum, dus ik weet niet of het zinvol is om dat te behouden.
Die informatie klopt in principe wel, als je de extensie niet meer wilt gebruiken dan zou ik de 'verwijder date' optie gebruiken zoals ik eerder al aangaf. Daarna kan je alle bestanden van deze extensie van de server verwijderen.

Wil je hem toch nog gebruiken, download dan de meest recente versie via: https://www.phpbb.com/customise/db/extension/shareon/
Tompie schreef: Ik heb voor de lol even een "christmas" extensie geïnstalleerd (maar dat geheel terzijde). :D
Leuk hé, ik heb hem ook al een tijdje op mijn forum :D
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Plaats reactie