Installatie 3.1.4 lukt, maar "oud forum" weg

Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Re: Installatie 3.1.4 lukt, maar "oud forum" weg

Bericht door Tompie » 07 mei 2015, 21:17

Ik heb het geprobeerd de database op te kuisen met de toolkit. Ik denk dat dit wel een impact heeft gehad, maar jammer genoeg werkt het forum nog steeds niet.

Ik kreeg nu wel als ik navigeerde naar www.stvvforum.be/install/database_update.php een melding dat de update nog niet volledig was. De "lijst" die ik daar zag (met updates van bestanden) was ook veel langer dan ervoor. Onderaan kon ik dan op "continue update" klikken, wat ik ook heb gedaan.

De update wordt dan vervolledigd en ik krijg een melding dat de update oké is en ik moet checken of het forum naar behoren werkt.

Maar als ik dan navigeer naar www.stvvforum.be krijg ik volgende foutmelding:

Language file ./language/nl_x_formal/common.php couldn't be opened.

In de Support Toolkit zijn er heel veel mogelijkheden. Ik heb nu enkel de stapjes doorlopen van de database cleaner. Is er nog iets anders wat ik kan proberen daar? Voorlopig zet ik dan maar weer even mijn backup terug...

Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Re: Installatie 3.1.4 lukt, maar "oud forum" weg

Bericht door Tompie » 07 mei 2015, 21:27

Het is me ondertussen gelukt!

Ik weet wel niet of ik nog iets moet doen op mijn oplossing helemaal "proper" te maken.

Ik heb min of meer gedaan wat hier beschreven werd: viewtopic.php?f=40&t=60061

Alleen heb ik gewoon de bestanden overgeplaatst van "NL" naar een mapje dat ik had aangemaakt "NL_x_formal". Daarna werkte alles gewoon...

Maar ik moet de bestanden wellicht kopiëren van de map NL naar NL_x_formal en niet verplaatsen... Maar ik moet nog even zoeken in Filezilla hoe ik bestanden kopieer ipv gewoon verplaats.

Zou ik voor de rest nog iets moeten doen? Het werkt in ieder geval voorlopig... Hartelijk dank iedereen alvast voor de aangeboden hulp!!

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Installatie 3.1.4 lukt, maar "oud forum" weg

Bericht door El torro » 07 mei 2015, 21:29

Zo te zien is het nu toch gelukt?

Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Re: Installatie 3.1.4 lukt, maar "oud forum" weg

Bericht door Tompie » 07 mei 2015, 21:40

Ik denk dat het ondertussen gelukt is ja! :) Ik heb nu ook de bestanden in de map NL gewoon gekopieerd naar NL_X_formal en niet gewoon overgeplaatst, dus dat zou nu ook in orde moeten zijn.

Het enige wat er de komende dagen op het programma staat is zoeken naar een geschikte stijl en waarmee ik voormalige mod's eventueel kan vervangen. Ik had bijvoorbeeld ervoor de mogelijkheid geïnstalleerd om ieder bericht leuk te vinden en dan zag je welke gebruikers het bericht leuk vinden.

Ik zou ook graag in mijn header dat logo van PHPbb verwijderen. In de vorige versie kon dat via het beheerderspaneel (door de afbeelding in de template te wijzigen), maar dat vind ik nu niet meteen meer terug.

Maar goed, ik ben al blij dat ik dankzij jullie hulp en wat opzoekwerk toch al geslaagd ben in mijn opzet! :)

1000x dank!

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Installatie 3.1.4 lukt, maar "oud forum" weg

Bericht door El torro » 07 mei 2015, 21:51

Je kan nu niets meer aanpassen in het beheerderspaneel.
Alles moet direct in de files of via een extensie.

Het adres van het logo kun je aanpassen in/styles/jouwstijl/theme/ imageset.css
En het logo staat in
/styles/jouwstijl/theme/images/site_logo.png

Plaats reactie