- Adres van je forum: http://www.zelfmoord-forum.nl
phpBB versie: 3.1.3
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
Wat is het probleem? Ik heb een aantal berichten op mijn forum van gebruikers die verwijderd zijn. Die berichten staan er bewust nog, omdat de topics anders onleesbaar worden waar ze in gepost zijn.
Maar nu zou ik graag willen dat de gebruikersnaam die vermeld is bij die berichten, niet meer de naam is van de verwijderde gebruiker, maar op naam komt te staan van "gast" of iets in die richting. Ik kan zelf niet vinden waar ik dat aan kan passen. En of het uberhaupt kan.
Ik snap dat het kan door handmatig van alle berichten de auteur aan te passen, maar het gaat om meer dan 4000 berichten. De verwijderde gebruikers staan allemaal in een aparte groep, dus ik het voor die groep aan zou kunnen passen, dan zou dat super zijn.
Is er iemand die dat weet?
aanpassen gebruikersnaam geposte berichten
aanpassen gebruikersnaam geposte berichten
-
Re: aanpassen gebruikersnaam geposte berichten
Als beheerder heb je rechts bovenaan in de berichten een icoontje met een vraagteken, als je daar even op klikt kan je de auteur aanpassen zoals jij vraagt. Of het kan voor alle berichten weet ik niet en heb ikzelf nog niet geprobeerd.
- BennyBernaer
- Contacteer:
Hoi Hope,
Op zich moet het wel mogelijk zijn vermoed ik maar ik denk dat je dan moet beschikken over de juiste SQL om deze dan uit te voeren op je database. Het is niet mogelijk om standaard (met een aantal klikken) al de gebruikersnamen van verwijderde gebruikers aan te passen naar "gast" Het kan echter wel als je alles handmatig gaat aanpassen....
Maar als ik het goed begrijp zitten de verwijderde gebruikers in een aparte groep?
Een optie zou zijn als je die groep een speciale rank geeft bijvoorbeeld > gast
Dan komt er onder de verwijderde gebruikersnaam > gast te staan en is het misschien ook overzichtelijker op het forum?
Groetjes,
Benny (summer)

Op zich moet het wel mogelijk zijn vermoed ik maar ik denk dat je dan moet beschikken over de juiste SQL om deze dan uit te voeren op je database. Het is niet mogelijk om standaard (met een aantal klikken) al de gebruikersnamen van verwijderde gebruikers aan te passen naar "gast" Het kan echter wel als je alles handmatig gaat aanpassen....
Maar als ik het goed begrijp zitten de verwijderde gebruikers in een aparte groep?
Een optie zou zijn als je die groep een speciale rank geeft bijvoorbeeld > gast
Dan komt er onder de verwijderde gebruikersnaam > gast te staan en is het misschien ook overzichtelijker op het forum?
Groetjes,
Benny (summer)
- Theriddler
- Contacteer:
maak voor je begint een algehele backup van de database met phpmyadmin en probeer de volgende SQL Querie uit.
Vervang hierin evt de prefix
Vervang
Code: Selecteer alles
UPDATE phpbb3_posts SET post_username = 'gast' WHERE post_username = 'oude_naam';
phpbb3_
indien je een ander gebruikt.Vervang
oude_naam
met de naam welke naam de verwijderde gebruiker had.