hi ik wil graag een forum openen.. had er een geopend 8 jaar geleden ...
en weet niet meer precies hoe en wat....ben er beetje uit.
heb online nu standaar forum maar daar kun je verder niets mee ...
dus vandaag dat ik hier ben..
Laten wij bij het begin beginnen, heb je al een domeinnaam en webruimte? Je webruimte moet voldoen aan onderstaande eisen om phpBB 3.1 überhaupt te kunnen draaien.
Systeemeisen voor phpBB 3.1
PHP 5.3.3 of hoger is vereist
PHP’s JSON-extensie is vereist
Voor PostgreSQL databases is versie 8.3 of hoger nodig
Firebird databases worden niet langer ondersteund
Als dat allemaal klopt kan je onze handleiding gebruiken: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/phpBB_installeren Let o: Origineel is die voor 3.0.x maar een forum installeren is niets veranderd dus je kan het nog gewoon gebruiken
Kom je hier al mee op weg?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Lees dat artikel eerst eens goed door en kijk hoever je komt, als je dan iets niet snapt... kan je hier specifieke vragen stellen en dan kunnen wij je wel helpen.
ben nu aan het proberen om het bestand via file zilla online te zetten maar de bestands overdracht lukt me al niet... volgens de beschrijving moet ik het naar public-html zetten...maar die zie ik nergens...sorry dat ik zo blonT klink
Ik neem aan dat jij hebt ingelogd met de FTP gegevens van je host, wat zie je wel? Misschien moet je eerst op een andere map klikken alvorens je de map public_html of www ziet.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, wij zijn hier een support forum dus logische dat je dan vragen hebt
Wij proberen support zoveel mogelijk hier te geven, als je kan antwoorden op mijn vraag dan komen wij hier wellicht ook een paar stappen verder. Mocht het nou echt niet lukken, dan kan ik altijd nog aanbieden om je te helpen.
Dus je bent ingelogd met filezilla, met de FTP gegevens die je van je host hebt gehad?
Want je hebt al een domeinnaam en webruimte toch?
Wat zie je als je bent ingelogd, zie je daar mappen? Heb je daar al eens op geklikt om bij de andere mappen te komen?
Heb je al een database? Zo niet dan moet je eerst een database aanmaken, je hebt dan ook meteen de gegevens als je zelf een database aanmaakt Dit kan via het controlepaneel van hostnet.
WaarschuwingVerwijder, verplaats of hernoem de install-map voordat je je forum gaat gebruiken. Als deze map nog steeds aanwezig is, dan zal alleen het beheerderspaneel toegankelijk zijn.
Die vind je op de plaats waar je alle mappen voor je forum hebt gezet, dus via FTP httpdocs en daar staat die map tussen. Die mag/kan je dus gewoon verwijderen