controle van gegevens alvorens account te activeren

Plaats reactie
Botje

controle van gegevens alvorens account te activeren

Bericht door Botje » 24 jan 2015, 10:55

• Adres van je forum: http://4podo.nl
    Event. modificaties op je forum:nvt
    Wanneer ontstond het probleem?nvt
    phpBB versie:3.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ik run een besloten forum. Bij het registeren moet controleren of de gebruiker op een mailinglijst staat. Ik krijg echter bij gebruikers inactive gebruikers alleen de alias van het account te zien. Ik heb dan de keuze van activeer, verwijder of herinner.
Nu activeer het account, zoek de gebruiker en controleer zijn email adres. Mocht dit dan weer niet overeenkomen moet ik hem weer deactiveren. Erg omslachtig. Volgens mij moet het ook op een snellere manier te achterhalen zijn (dus zonder te activeren) zodat ik de alias en email tegelijk op het scherm kan zien alvorens te activeren.

Ik kan het in de handleiding niet vinden, vandaar deze hulpvraag. Omdat het aantal nieuwe gebruikers aanzienlijk is (inmiddels meer dan 20 in 8 uur tijd) is het behoorlijk tijdrovend om het op de huidige manier.te doen.

Alvast bedankt voor de moeite.

David
Contacteer:

Re: controle van gegevens alvorens account te activeren

Bericht door David » 24 jan 2015, 11:04

Welkom op phpbb.nl :)

Misschien mag ik alvast tip geven, de spambotpreventie methode die nu is ingesteld op je forum is te makkelijk. Het is als het ware een open deur voor automatische spambots, dat verklaard misschien ook de stroom registraties in korte tijd. Je kan beter een andere methode nemen zoals Q&A/V&A (Vraag&Antwoord), deze methode kan de spambotjes iets beter buiten de deur houden.

Houd daarbij wel rekening dat je sterkte vragen bedenkt, het antwoord mag niet te makkelijk. Bijvoorbeeld door het te Google ;) Ik ben zelf fan van deze methode: Sortables Captcha. Deze plugin is op dit moment nog in ontwikkeling, maar als die eenmaal is goedgekeurd en in de extensie database staat is het een goed alternatief die de spambotjes buiten de deur houd.

Weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar het kan de spam registraties wel verminderen, hou je weer tijd over voor belangrijkere dingen ;)
Wijziging:
Zat je vraag nog eens goed te lezen, je hoeft een gebruiker niet eerst te activeren, alvorens je het account kan verifiëren. Je kan alle details bekijken zonder dat het account geactiveerd is, dat kan door op de gebruikersnaam te klikken dan zie je alle details en kan je het e-mailadres en ip-adres controleren en eventueel ook al wat profiel gegevens controleren.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 24 jan 2015, 11:24

Misschien kun je ook een verplichte vraag stellen, die alleen leden van de mailinglist weten?

Botje

Bericht door Botje » 24 jan 2015, 13:35

Dank voor jullie snelle reacties, ik zoch op een deel van de accountnaam en daardoor kon ik hem niet vinden. Dit scheelt een hoop tijd.
Wat betreft de spambot perventie, het aantal verkeerde melding is momenteel 0, maar ik zal je tip opvolgen voor de spambot preventie. Eerst de stroom gebruikers in toom houden en controleren.

Dank nogmaals voor de snelle reacties

Plaats reactie