Update 3.1.1. naar 3.1.2. onduidelijke instructies

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nique
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 nov 2014, 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Update 3.1.1. naar 3.1.2. onduidelijke instructies

Bericht door Nique » 26 nov 2014, 12:01

  • Adres van je forum: http://www.complex-trauma.nl/testforum/
    Wanneer ontstond het probleem?door onduidelijk update instructies update 3.1.1 nr 3.1.2. (autom-package vendor en install)
    phpBB versie: 3.1.1.

    Ik mocht wat problemen ondervinden met de update door de gebrekkige uitleg eg update instructies.
    vlg instructies:
    • download automatische update package zip.file
    • uitpakken
    • en de mappen vendor en install naar je database root downloaden
    • ga vervolgens naar install: www. jou domein /datbasenaam/install/index.php of simpel /install
    • en doorloop de instructies.
    Wat echter niet goed aangegeven staat is:
    Voorbeeld met screenshots:
    http://www.complex-trauma.nl/pic/To_per ... update.pdf
  • slecteer ".zip" en "download" (je kunt nu de geupdate files downloaden naar je pc)
    op deze pagina moet je dus 2 stappen uitvoeren alvorens 'proceed eo doorgaan update' te klikken
    sluit deze pagina dus niet.
  • pak ook deze zip weer uit (pas op: zip file met een zelfde naam als 1e zip file)
  • download de inhoud wederom naar je database root (laat bestaande mappen en bestanden overschrijven door de geupdate bestanden & files)
  • als dit gedaan is kun je proceed/doorgaan klikken op deze instructiepagina
  • vervolg instructies
  • verwijder de install map
en je update is klaar.

Ik weet niet of meer mensen hier tegenaan gaan lopen, dus vandaar ik het even wilde melden

groetjes
Nique
Laatst gewijzigd door Nique op 27 nov 2014, 09:02, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Update 3.1.1. naar 3.1.2. onduidelijke instructies

Bericht door David » 26 nov 2014, 12:07

Over welke uitleg/instructies heb je het nu? Iets uit onze handleiding of wiki?

Snap ik het goed dat de update wel gelukt is, maar je alleen even een bericht post omdat je de uitleg onduidelijk vind?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Kwarde
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mar 2010, 06:35

Re: Update 3.1.1. naar 3.1.2. onduidelijke instructies

Bericht door Kwarde » 26 nov 2014, 17:28

Het lijkt er inderdaad op dat Nique het uiteindelijk wel gelukt is, en hier mededeelt hoe je het precies moet doen (voor het geval iemand anders hier ook tegenaan loopt).

Gebruikersavatar
Nique
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 nov 2014, 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Update 3.1.1. naar 3.1.2. onduidelijke instructies

Bericht door Nique » 27 nov 2014, 06:12

David schreef:Over welke uitleg/instructies heb je het nu? Iets uit onze handleiding of wiki?

Snap ik het goed dat de update wel gelukt is, maar je alleen even een bericht post omdat je de uitleg onduidelijk vind?
Het mocht me inderdaad lukken, toch doordat zowel de install update zip alsook de 2e .zip file gelijke naam dragen en er niet echt duidelijk staat aangegeven dat men
de install procedure moet uitvoeren om juist de aangepaste .zip file voor 'jouw' forum te kunnen downloaden, was het voor mij verwarrend.
Je denkt: 'die map (draagt zelfde naam als de 1e update zip) heb ik toch al geupload', toch proceed wil maar niet lukken (2 stappen op 1 instructie pagina te doen) Ook klikte ik telkens deze install pagina weg omdat ik blijkbaar weer iets moest gaan uploaden - ook dat vond ik niet echt duidelijk aangegeven.

Als je het alles weet is het super duidelijk aangegeven :P
Toch compleet blanco - zonder dit ooit eerder gedaan te hebben,
zou de rode text (pdf) toegevoegd mogen worden aan de eerste uitleg: 4.iv. Automatic update package :oops:
zie .pdf : http://www.complex-trauma.nl/pic/To_per ... update.pdf

ps (edit)
1e openingsbericht ook wat aangepast, om het wat duidelijker te maken

Plaats reactie