3.1 RC6 vragen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

3.1 RC6 vragen

Bericht door nl1sms » 27 okt 2014, 10:36

Ik heb me 3.012 forum naar een test server gekopieerd. DB ook.

vervolgens heb ik van area51 de RC6 gedownload. De full package.

Ik heb alles verwijderd behalve de mappen files store en images.

RC6 geupload en install gedaan. Werkt allemaal prima maar je moet een DB prefix opgeven. Ik gebruikte phpbb3_ en ik kan deze niet gebruiken omdat hij al in gebruik is aldus de install. Ik moest er dus phpbb31_ van maken en voila forum online maar dan wel een leeg forum. Logisch want mijn info staat allemaal in phpbb3_ en niet phpbb31_

Wat doe ik fout? komt het door de full package en dat dat niet een update is van 3.012 -> 3.1 RC6 ?
Of had ik iets anders moeten doen?

thanx

edit

als ik daarna config.php wijzig in db prefix phpbb3_ ipv phpbb31_ dan krijg ik onderstaande error:

Fatal error: Uncaught exception 'Twig_Error_Loader' with message 'Unable to find template "index_body.html" (looked into: ).' in /home/u479195349/public_html/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php:202 Stack trace: #0 /home/u479195349/public_html/phpbb/template/twig/loader.php(106): Twig_Loader_Filesystem->findTemplate('index_body.html') #1 /home/u479195349/public_html/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php(138): phpbb\template\twig\loader->findTemplate('index_body.html') #2 /home/u479195349/public_html/vendor/twig/twig/lib/Twig/Environment.php(265): Twig_Loader_Filesystem->getCacheKey('index_body.html') #3 /home/u479195349/public_html/vendor/twig/twig/lib/Twig/Environment.php(312): Twig_Environment->getTemplateClass('index_body.html', NULL) #4 /home/u479195349/public_html/phpbb/template/twig/environment.php(151): Twig_Environment->loadTemplate('index_body.html', NULL) #5 /home/u479195349/public_html/vendor/twig/twig/lib/Twig/Environment.php(299): phpbb\template\twig\environment->loadTemplate('index_body. in /home/u479195349/public_html/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php on line 202


vaaaaaaaaaaaaggggggggggggg

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door David » 27 okt 2014, 11:16

Je moet het bestand config.php van je originele installatie ook bewaren, je zou hem nu van je orginele installatie kunnen kopieren naar je test locatie. Je moet dan alleen de gegevens zoals gebruikersnaam en wachtwoord van je test database invoeren in je config.php en dan zou het moeten werken. Volgens mijn is je config nu goed, gezien de foutmelding.

Welke stijl had je als standaard ingesteld? Weet het niet zeker maar volgens mij onbreken er een pasr bestanden.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door nl1sms » 27 okt 2014, 11:30

ik heb prosilver als standaard.

ik heb nu heel RC6 verwijderd. kopie van 3.012 forum gemaakt. config.php aangepast op test server en ik heb een kloon van mijn forum. Dat werkt dus.

Nu ga ik wederom RC6 installeren. Maar moet ik dan installatie kiezen of update? het is feitelijk een update van 3.012 naar 3.1 rc6 en niet een clean install. naja het is maar hoe je het ziet. ;)

edit

wat ik raar vind is het volgende: in de rc6 zip zit dus ook al een store images en files map net als een 0 bytes grote config.php. Erg verwarrend als je juist die mappen moet bewaren als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hoop dat de uiteindelijk installatie morgen beter is dan de rc6.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door David » 27 okt 2014, 13:00

Laat ik voor de zekerheid stap voor stap opschrijven wat je moet doen. Het klopt inderdaad dat het nieuwe RC6 pakket ook een config.php heeft en de mappen images, files en store. Volgens mij kan en moet je deze gewoon uploaden, ik meen dat er o.a. in de images map wat nieuwe afbeeldingen staan. De config.php moet je wel verwijderen zoals ik in mijn stappen plan ook aangeef.

Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.

Hieronder hebben wij stap voor stap beschreven hoe jij je 3.0 forum kan updaten naar 3.1. Voordat je begint zou ik willen adviseren om Prosilver als standaard stijl in te stellen.
  • Download de volledige laatste versie 3.1 Nederlands van phpBB.nl. (LET OP: Dit kan nog niet, dit moet je nu nog via Area51 doen)
  • Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3.1 map.
  • Verwijder het config.php bestand.
  • Ga nu naar de server waar je forum gehost staat en verwijder alle phpBB3 bestanden, BEHALVE:
    • config.php
    • de map images
    • de map files
    • de map store
  • Upload het 3.1 pakket.
  • Ga naar: http://<pad_naar_jouw_forum>/install/database_update.php
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Verwijder dan de map install van je server.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.

Je hebt nu je forum op versie 3.1 met de standaard stijl Prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz. Hopelijk kom je er zo wel uit ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door nl1sms » 27 okt 2014, 13:08

Thanx David. Dit is precies wat ik al dacht. Ik deed http://<padmijnforum>/install

en dan kan je dus niet die prefix veranderen. Naja je moet hem veranderen en kan dus niet je oude prefix gebruiken. ;)

ik dacht al dat ik slechts database_update.php moest doen. Het wordt me allemaal duidelijk nu. Ik neem aan dat het morgen met de echte 3.1 stable release ook zo moet? thanx nogmaals.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door David » 27 okt 2014, 13:18

Inderdaad, als morgen 3.1 wordt uitgebracht dan volg je deze stappen. Hou de berichtgeving op phpbb.nl even in de gaten ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door El torro » 27 okt 2014, 13:43

Om de offline tijd te beperken heb ik het iets anders gedaan.

Oude forum offline gezet.
Forum gekopieerd naar andere map.
Kopie van database gemaakt.
Config aangepast van gekopieerde forum naar nieuwe database.
Update nieuwe forum gedaan naar 3.1.0

Alles uitgebreid getest en kleine zaken aangepast.
Dan map oude forum hernoemd en map nieuwe forum de oude naam gegeven.
Forum weer ingeschakeld.

Voordeel is als er iets fout gaat je alleen je oude forum weer hoeft in te schakelen.
Mijn forum draait trouwens sinds vannacht live op 3.1.0-RC6

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door nl1sms » 27 okt 2014, 14:06

ik heb 3.1 RC6 werkend op mijn test forum. Echter als ik nu wil inloggen dan wordt ik na het inloggen naar mijn echte live forum. Ik kan dus niet inloggen. Ergens moet staan dat hij naar mijn live forum doorverwijst. Maar waar ????? Ik kan niet inloggen dus ook niet in het beheerderspaneel.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door David » 27 okt 2014, 14:16

Waarschijn in je cookie instellingen en je serverinstellingen, dat kan je aanpassen via je beheerderspaneel.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door nl1sms » 27 okt 2014, 14:20

David schreef:Waarschijn in je cookie instellingen en je serverinstellingen, dat kan je aanpassen via je beheerderspaneel.
Ja zover was ik al. Het is de domeinnaam die je op moet geven bij serverinstellingen. Maar die staat op mijn test forum nog op mijn live forum natuurlijk. Hoe verander ik die zonder in het beheerderspaneel te moeten want ik kan dus niet inloggen en dus ook niet in het beheerderspaneel. Help! :)

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door David » 27 okt 2014, 16:18

Normaal gezien via de Support toolkit (STK), maar die is nog niet gemaakt voor 3.1. Las laatst dat het ook nog niet zeker is of die er komt of in welke verhouding die er komt voor 3.1. Dan blijft de optie om het via de database te doen over. Hoeveel verstand heb je van phpmyadmin?

Als je prefix phpbb3_ is dan moet je in de tabel phpbb3_config zijn. En zoeken naar server_name en/of script_path daar kan je de de gegevens aanpassen naar je test forum.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door nl1sms » 27 okt 2014, 16:36

thanks again David. Ik heb de server_name veranderd en opgeslagen maar het werkt nog steeds niet.
script_path stond slechts op / dus daar zal het hem niet in zitten. Toch iets met cookies misschien? Snap het niet; het zou nu moeten werken toch ? Server_name heb ik veranderd.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door David » 27 okt 2014, 16:53

Waar staat je test forum en wat zijn de gegevens die je hebt ingevuld? Je hebt toch een test database aangemaakt toch en je test forum aan de test database gekoppeld?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door nl1sms » 27 okt 2014, 17:02

David schreef:Waar staat je test forum en wat zijn de gegevens die je hebt ingevuld? Je hebt toch een test database aangemaakt toch en je test forum aan de test database gekoppeld?
test forum staat op http://www.oz.hostfree.nl

ik heb een test database aangemaakt en deze aan me test forum gekoppeld ja. heb cookie_name ook gewijzigd het maakt allemaal niets uit. vreemd toch?

edit
ik heb een nieuwe db aangemaakt op me test server en me backup geladen van mijn db van echte forum. Vandaar dat die server_name niet goed stond. Maar nu dat gewijzigd is zou het toch opgelost moeten zijn?

edit 2:

ik heb de sitenaam veranderd in sql om te kijken of dat wel effect heeft. Niet dus. Nu heb ik het wachtwoord veranderd en uiteraard ook in mijn config.php gewijzigd maar ik blijf de melding krijgen:

General Error

SQL ERROR [ mysqli ]

Access denied for user 'u479195349_oz'@'10.1.2.32' (using password: YES) [1045]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

ik snap er werkelijk even niets meer van....

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door El torro » 27 okt 2014, 18:24

Heb je de user alle permissies gegeven voor de nieuwe database?
Klopt het password van de user
Heb je phpmyadmin opnieuw opgestart nadat de DB gemaakt is?

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door nl1sms » 27 okt 2014, 18:53

nah ik hou er ff mee op. Ik heb nu RC6 verwijderd en phpbb3.012 geinstalleer op de test server en dit werkt wel maar na inloggen wordt ik weer doorgestuurd naar mijn live forum. Terwijl ik alles heb gewijzigd in de sql db. schiet mij maar lek.

edit het werkt nu wel. buffer geleegd, instellingen gecheckt in acp die toch goed stonden na wijzigingen in sql. toch nog op bevestig gedrukt en nu werkt 3.012 na behoren. Staat ook test bij de sitenaam. Ik wacht tot morgen en gooi dan 3.1 er op en kijken wat dat doet.

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door nl1sms » 29 okt 2014, 13:39

als ik mijn test 3.012 board in acp op standaardtaal engels zet en dan de 3.1 engelse versie van phpbb.com installeer gaat het dan goed? Of krijg ik dan weer die error dat de languagefile niet gevonden is?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door David » 29 okt 2014, 13:53

nl1sms schreef:als ik mijn test 3.012 board in acp op standaardtaal engels zet en dan de 3.1 engelse versie van phpbb.com installeer gaat het dan goed? Of krijg ik dan weer die error dat de languagefile niet gevonden is?
Misschien doe je er ook verstandig aan om het Nederlandse taalpakket via je beheerderspaneel te verwijderen.

Beheerderspaneel > Tabblad: Stysteem >> Linkerkant: Taalpakketten

Je kan natuurlijk ook even wachten, wij zijn druk bezig met de Nederlandse vertaling. Durf je niet te zeggen wanneer wij klaar zijn, maar ik hoop snel ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
nl1sms
Berichten: 818
Lid geworden op: 12 mei 2005, 16:11
Locatie: Zaanstad

Re: 3.1 RC6 vragen

Bericht door nl1sms » 29 okt 2014, 14:02

dank David. Zover was ik zelf al ! ;) maar ik neem je advies aan en ik wacht even. Al jeuken mijn handen wel. Geduld is een schone zaak ! :)

Plaats reactie