update 3.0.12 naar 3.1.0-RC3

Plaats reactie
Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

update 3.0.12 naar 3.1.0-RC3

Bericht door El torro » 02 sep 2014, 21:42

Ik heb dit al op verschillende manieren geprobeerd maar blijf veel fouten houden.
Aan het einde van de update ben ik zelfs al mijn berichten kwijt :lol:
Daar zullen de huidige mods wel voor iets tussen zitten. (hoop ik toch want anders is er echt een probleem)

Ik vraag mij dus af of het niet beter is om eerst een schone installatie te doen met je huidige database en daarna de update naar 3.1.0-RC3 te doen?

Ik zou graag al wat testen want ik vermoed dat ik/we nogal wat werk ga hebben om alles om te zetten naar de nieuwe versie.

Jan

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: update 3.0.12 naar 3.1.0-RC3

Bericht door David » 03 sep 2014, 09:27

Welkom op phpbb.nl :)

Hou er rekening mee dat phpBB 3.1-RC3 alleen voor test doeleinden is, het is in principe niet de bedoeling om je live forum te gaan updaten. Je kan het natuurlijk wel op een test locatie proberen, maar er kunnen nog steeds bugs in de software zitten.

Wat zijn de stappen die je hebt genomen om je forum te updaten?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: update 3.0.12 naar 3.1.0-RC3

Bericht door El torro » 03 sep 2014, 10:48

Ik test alleen op een andere locatie.

In eerste instantie geprobeerd met het update pakket, gevolg blanco pagina bij de install map.

Toen "start with a new set of phpBB 3.1.x files." gevolg alle berichten weg.

Daarna hulp op de .com gevraagd, kreeg tip dat de "vendor map" ook geupdate moet worden bij de update methode. (staat niet in de handleiding)

Dan lukt de update methode wel, en heb ik voor de optie gekozen om de nieuwe files te downloaden en de oude te verwijderen , gevolg alle berichten weg.

Daarna gekozen om de oude en de nieuwe files samen te voegen, echter zelfde resultaat.

Vandaar mijn vraag om eerst terug te gaan naar een verse installatie van de huidige versie?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4175
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: update 3.0.12 naar 3.1.0-RC3

Bericht door El torro » 09 sep 2014, 10:34

Update, het is mij dan uiteindelijk wel gelukt.
Het ging fout bij het updaten van de database, na het vast lopen heb ik die nog een aantal keren opnieuw moeten starten door naar install/databaseupdater.php te gaan.

Een melding of knop was er niet te zien.

Wel krijg ik nog de melding "colon" ipv : en zijn er nog wat knopjes zonder NL vertaling.

Maar ik kan nu weer verder testen :D

Plaats reactie