Inlogprobleem gebruikers

Plaats reactie
Abraham54
Contacteer:

Inlogprobleem gebruikers

Bericht door Abraham54 » 27 aug 2016, 19:23

• Adres van je forum: http://www.piepcomp.nl/index.php
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Dit probleem bestaat al een pooosje
    phpBB versie: phpBB 3.1.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Neen
    Wat is het probleem?
In het beheerderspaneel kan ik door middel van de extensie tas2580 Failed logins zien wie problemen heeft.
Een van mijn eerste leden had het probleem dat bij zijn inloggen zijn gebruikersnaam door het bij de registratie gebruikte e-mailadres wordt veranderd en het inloggen dus onmogelijk wordt.
Nu blijkt dit vooral bij nieuwe leden het geval.

Ik vind dit heel vervelend en vraag mij af wat hier de oorzaak van is?
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Jim
Contacteer:

Re: Inlogprobleem gebruikers

Bericht door Jim » 27 aug 2016, 19:43

Abraham54 schreef: Een van mijn eerste leden had het probleem dat bij zijn inloggen zijn gebruikersnaam door het bij de registratie gebruikte e-mailadres wordt veranderd en het inloggen dus onmogelijk wordt.
Sorry, maar ik heb deze zin nu drie keer gelezen en kan er nog steeds niet wijs uit worden. Zou je nog een keer willen uitleggen wat er precies verkeerd gaat? :) Want phpBB hoort niet uit zichzelf ineens zaken als een gebruikersnaam of e-mailadres te gaan wijzigen als de gebruiker/beheerder dit niet zelf aangeeft.

Edit: Ik denk dat ik nu snap wat je bedoelt. Dit klinkt als een browser die in het gebruikersnaam veld al automatisch het e-mailadres invult. Dit zal deze gebruiker dan in zijn browser moeten aanpassen of de vooraf ingevulde tekst weghalen en zelf zijn gebruikersnaam intypen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 27 aug 2016, 19:45

Hallo Jim - dat laatste wat jij voorstelt is allang geprobeerd, maar het e-mailadres komt telkens terug.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 27 aug 2016, 19:49

Dat klinkt toch echt als een browserprobleem en niet als een phpBB probleem. Zou je je gebruiker kunnen laten proberen om in te loggen met een ander browser en kijken of dat lukt? Als dat wel gaat dan weet je dat het aan de browser ligt en zal hij even contact moeten opnemen met de makers van die browser.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 27 aug 2016, 19:55

Ik ben al het inventariseren en hoop snel over antwoorden te beschikken.
Want ook ik ging er in eerste instantie vanuit dat het zeer waarschijnlijk een browser probleem betreft.
Vooral ook omdat anderen helemaal geen probleem hebben of ondervinden.

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 27 aug 2016, 21:38

Ik kreeg van een van de leden het volgende:
inloggen gaat prima google chrome heb ik gebruikt bij het inloggen maakt alleen een foutje met de 10 letters van het paswoord.
Verder schreef hij dat hij geen problemen meer had met inloggen.
En de oorspronkelijke gebruiker met die problemen gebruikt Chrome in Linux Mint.

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 28 aug 2016, 13:52

Schijnbaar zijn er geen inlogproblemen meer.
Vermoedelijk mede door updates van Chrome.

Plaats reactie