Ranks

Plaats reactie
Abraham54
Contacteer:

Ranks

Bericht door Abraham54 » 08 aug 2016, 10:26

• Adres van je forum: http://www.piepcomp.nl/index.php
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.1.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik heb nu ranks ingesteld.

Ik wil graag dat nieuw aangemelde leden na registratie automatisch aan de groep Nieuw lid toevoegd worden.
Hoe doe ik dat?
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Jim
Contacteer:

Re: Ranks

Bericht door Jim » 08 aug 2016, 12:10

Daar kan je toch gewoon de Nieuwe geregistreerde gebruikers groep voor gebruiken?
Dat gebeurd namelijk standaard al als je die instelling aanzet bij de registratieinstellingen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 08 aug 2016, 12:25

Hallo Jim,

ik heb nu in Gebruikersregistratie-instellingen bij Stel Nieuw Geregistreerde Gebruikers-groep standaard in: het vinkje op JA gezet en verstuurd.

Ik denk dat het nu goed moet gaan.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 08 aug 2016, 21:36

Een nieuwe vraag: ik heb een speciaal lid aangemaakt en moderator rechten gegeven.
Nu wil ik graag dat dit speciale lid niet wordt vermeld in Het team en Leden.

Ik heb nog niet gevonden waar ik dat eventueel kan instellen.

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 08 aug 2016, 22:20

Update: ik heb dat speciale lid nu een eigen groep gegeven en hem daarin geactiveerd.
Zijn rechten weer in orde gemaakt en de vinkjes weggehaald bij wel of tonen in Leden en Het Team.
Uit Het Team is dat speciale lid nu verdwenen maar wordt nog steeds vermeld in Leden.

Ik snap dat niet.

Ik heb nog gekeken of hij soms nog in een andere groep zit vermeld, maar dat is niet het geval.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 09 aug 2016, 07:42

Ik ken de optie niet om een lid wel of niet te tonen in de ledenlijst. Kun je even aangeven wat je precies hebt gedaan? Waar in het ACP heb je exact welke optie aangezet?

En wat heeft dit met rangen van doen? Als het er niets mee te maken heeft graag een nieuw topic aanmaken waarin je alles exact beschrijft.

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 09 aug 2016, 08:52

Hallo Ger,
het gaat om PCF-Bot en die heb ik nu zijn eigen groep gegeven en PCF_Bot daarin geactiveerd en verwijderd uit waar PCF-Bot oorspronkelijk was geregistreerd.

Als je een nieuwe groep aanmaakt, heb je de mogelijkheid om aan te geven of de Legenda wel of niet gebruikt moet worden, benevens of meldingen in Leden en Het Team wel of niet gedaan moeten worden.
Ik heb dus alle opties uitgevinkt maar PCF-Bot wordt nog steeds bij Leden vermeld.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 09 aug 2016, 09:05

Maar Leden is iets anders dan Legenda hè...

Maak even een nieuw topic aan aub, en plaats even screenshots van wat je precies hebt ingesteld, hoe je het ziet en hoe je het zou willen zien. Dit heeft niets meer met rangen van doen.

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 09 aug 2016, 09:36

Prima - zal ik doen.

Plaats reactie