Vraag over ledenlijst

Plaats reactie
Lacuna1985
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2016, 15:49

Vraag over ledenlijst

Bericht door Lacuna1985 » 24 jul 2016, 15:56

  • Adres van je forum: http://forum.desims4you.nl/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? nvt
    phpBB versie: 3.1.19


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nvt
    Wat is het probleem?
Hoi allemaal,
Ik hoop dat ik hier goed zit. Maar ik zou graag iets willen toevoegen aan mijn ledenlijst en dat is dat ik kan zien wanneer iemand voor het laatste online is geweest zonder naar die gebruiker te hoeven gaan. Ik heb dit ergens anders gezien maar ik weet niet of dit een standaard optie is of een extensie. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. :-)
Groeten Lacuna.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4197
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door El torro » 24 jul 2016, 16:02

Vermoedelijk ondersteund je stijl dat niet, in prosilver is dat standaard.

Lacuna1985
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2016, 15:49

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Lacuna1985 » 24 jul 2016, 16:03

Oh kan ik dat in mijn stijl aanpassen dan of eventueel met een extensie? En kun je dan ook kiezen of het alleen zichtbaar is voor de beheerder of een andere groep of is het dan voor iedereen zichtbaar? Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Jim » 24 jul 2016, 16:23

Dit is in prosilver wel standaard, maar niet voor iedereen. Alleen leden met moderator permissies (ik weet zo snel niet of dat een specifieke is of moderatorpermissies in het algemeen) kunnen dat zien.

Zou je kunnen proberen of je het wel kan zien als je even je stijl snel aanpast naar prosilver? :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Lacuna1985
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2016, 15:49

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Lacuna1985 » 24 jul 2016, 16:28

Dat heb ik gisteren geprobeerd, omdat ik al dacht dat het misschien standaard is. Maar toen kreeg ik het ook niet te zien. Kan misschien komen omdat iedereen een eigen stijl mag kiezen. Ik had het in mijn eigen profiel aangepast en kreeg het niet te zien dus. En ben zelf beheerder dus ja dan zou ik het toch moeten zien.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Jim » 24 jul 2016, 16:58

Ik heb het even gecontroleerd, en dit is de gebruikerspermissie "Kan verborgen gebruikers zien" die dit bepaald. Dit is een gebruikerspermissie en dat betekend dat niet automatisch alle beheerders deze ook hebben aangezien gebruikers- en beheerderspermissies apart worden geregeld in phpBB.

Kan je deze eens aan de Beheerdersgroep toewijzen en kijken of de kolom dan wel zichtbaar wordt?

Beheerderspaneel -> Permissies -> Gebruikerspermissies
Kies de "Beheerders" groep en klik op "Geavanceerde permissies"
Onder het kleine tabje "Misc" zet je de permissies "Kan verborgen gebruikers zien" op Ja.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Lacuna1985
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2016, 15:49

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Lacuna1985 » 24 jul 2016, 22:04

Beste Jim,
Als ik daarna toe ga dan moet ik als ik de groep "beheerders" heb aangeklikt voor "Permissies wijzigen" kiezen. Daar heb ik geen tabje "Misc" staan. Heb alle instellingen gecontroleerd maar ik kan nergens "verborgen gebruikers" aan zetten. Nou is het niet zo dat ik verborgen gebruikers wil zien (die krijg ik al te zien volgens mij) maar in de ledenlijst een kolom erbij krijg dat ik kan zien wanneer iemand voor het laatst online/actief is geweest.

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door BennyBernaer » 24 jul 2016, 22:23

En als je het zo probeert:
> ACP > Permissies >Groepspermissies
> Selecteer groep Beheerders > verstuur
> uitgebreide permissies > tabblad diverse >Kan online verborgen gebruikers bekijken (ja) verstuur

Lacuna1985
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2016, 15:49

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Lacuna1985 » 24 jul 2016, 22:53

Dat staat allemaal goed. Het heeft ook niks met verborgen gebruikers te maken. :-) Wel erg bedankt voor jullie hulp alsnog hoor. Maar ja, zou die extra kolom graag willen. Het is makkelijker dan elke keer op een lidnaam te moeten klikken.

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door BennyBernaer » 24 jul 2016, 23:08

Zit je nog in een andere gebruikersgroep?
Bijvoorbeeld moderators?
Kijk dan eens wat er daar bij deze optie aangevinkt staat.
Als daar nooit zou staan en je bent ook lid van deze groep (of een andere),
wijzig dan nooit naar neen.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Jim » 25 jul 2016, 08:53

Lacuna1985 schreef:Dat staat allemaal goed. Het heeft ook niks met verborgen gebruikers te maken. :-) Wel erg bedankt voor jullie hulp alsnog hoor. Maar ja, zou die extra kolom graag willen. Het is makkelijker dan elke keer op een lidnaam te moeten klikken.
Dat heeft het zeker wel. Ik heb het nogmaals uitgetest op mijn testforum. Als je de permissie voor het zien van verborgen gebruikers niet hebt, dan wordt ook die kolom in de ledenlijst verborgen. Dit is gedaan omdat je anders ook de Laatst online tijd van een verborgen gebruiker zou kunnen zien. :)

Kan je eens een permissiemasker op die permissie uitvoeren?

Beheerderspaneel -> Permissies -> Bekijk gebruiker-gebasseerde permissies
Vul in dat scherm in het blokje links-onder jouw gebruikersnaam in
Bij Diverse, klik op het pijltje (Afbeelding) voor de permissie "Kan online verborgen gebruikers bekijken"
Zou je hier een screenshot willen plaatsen van het pop-up scherm wat dan opkomt?
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Lacuna1985
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2016, 15:49

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Lacuna1985 » 25 jul 2016, 09:16

Ik ben daar naar toe gegaan en dan zie ik dat bij bij mij als gebruiker blijkbaar op nooit staat bij totaal. Dat is wel raar want als ik naar de permissies toe ga zie ik ze wel op ja staan. Ik sta volgens mij niet in een andere groep behalve beheerders. Sorry dat ik niet wist dat het met verborgen gebruikers te maken had.
Afbeelding

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Jim » 25 jul 2016, 09:40

Het is de "Nooit" permissie bij de Algemene moderators groep (waar jouw account ook in zit) die het probleem hier oplevert. Zorg dat je die "Nooit" voor die groep veranderd in een "Nee". :)

Het is een subtiel verschil maar wel het fundament waar het phpBB permissiessysteem om draait. Een Nooit permissie overschrijft namelijk alle Ja-permissies. Dus als je in een groep zit die een Nooit permissie heeft dan maakt het niet meer uit welke permissies er staan toegeschreven aan jouw eigen account. Als je er slechts een "Nee" van maakt, dan gelden de permissies van de andere groepen wel weer.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Lacuna1985
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2016, 15:49

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Lacuna1985 » 25 jul 2016, 09:49

Heel erg bedankt. Het is gelukt. Ik wist dus helemaal niet dat ik ook in die groep zat. :-)
Is het ook nog mogelijk om dit per gebruiker in te stellen of alleen per groep?

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Jim » 25 jul 2016, 11:04

Dat kan zeker wel, maar wij raden altijd aan om zoiets wel per groep te doen. Wanneer je ook nog per gebruiker zaken gaat veranderen dan is in het wirwar van permissies al snel het einde zoek.

Je kan gewoon een verborgen groep maken en diegene die je persoonlijk de permissies wilt geven daar in stoppen en dan de permissies aan die groep toewijzen. Niemand anders op het forum zal van het bestaan van die groep afweten en zo zit er toch nog een beetje structuur in de permissies. Dat kan vooral handig zijn als je ze later nog een keer wilt aanpassen. Dan weet je direct waar te zoeken.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Lacuna1985
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jul 2016, 15:49

Re: Vraag over ledenlijst

Bericht door Lacuna1985 » 25 jul 2016, 11:19

Dat is wel slim ja. Nogmaals dank voor de hulp. Had me rot gezocht online maar dit is toch iets sneller. :-)

Plaats reactie