versie 3.1.6 en automod? de 1.0.2 versie werkt niet meer
versie 3.1.6 en automod? de 1.0.2 versie werkt niet meer
Huidige phpBB versie: 3.1.6
Adres van je forum: http://forum.japanesestreetmachines.nl/index.php
Servicetaak:
link naar modificatie (indien van toepassing):
Link naar het support topic over deze aanvraag: viewtopic.php?t=
Sinds we de update hebben gedaan naarde nieuwste versie van phpbb lukt mij eigenlijk niets meer, automod werkt niet meer, heb ook nergens iets kunnen vinden of daar een nieuwere versie voor is?
We hebben nu een paar problemen, tapatalk werkt niet meer en we willen graag nog wat extra's gaan toevoegen al weet ik dan niet of daar mods voor zijn.
bijv een in te stellen aantal laatste posts op het forum zichtbaar laten worden op de website.
mogelijkheid om forumbezoekers automatisch foto's te laten uploaden op het forum zonder dat het ten koste gaat van de serverruimte.
Voorheen deed ik mods instaleren via automod, maar die werkt dus niet meer...
Adres van je forum: http://forum.japanesestreetmachines.nl/index.php
Servicetaak:
link naar modificatie (indien van toepassing):
Link naar het support topic over deze aanvraag: viewtopic.php?t=
Sinds we de update hebben gedaan naarde nieuwste versie van phpbb lukt mij eigenlijk niets meer, automod werkt niet meer, heb ook nergens iets kunnen vinden of daar een nieuwere versie voor is?
We hebben nu een paar problemen, tapatalk werkt niet meer en we willen graag nog wat extra's gaan toevoegen al weet ik dan niet of daar mods voor zijn.
bijv een in te stellen aantal laatste posts op het forum zichtbaar laten worden op de website.
mogelijkheid om forumbezoekers automatisch foto's te laten uploaden op het forum zonder dat het ten koste gaat van de serverruimte.
Voorheen deed ik mods instaleren via automod, maar die werkt dus niet meer...
- El torro
- Contacteer:
Re: versie 3.1.6 en automod? de 1.0.2 versie werkt niet meer
Mods bestaan helemaal niet meer voor 3.1, maar heten nu extensies.
Extensies zijn zeer gemakkelijk te installeren en te deinstalleren.
Tapatalk heeft ook een extensie dus niet ingewikkeld om te doen.
Laatste post op website zijn diversen mogelijkheden voor, maar hangt van de situatie af
Als je foto's upload komen ze op de server en kost dat uiteraard ruimte.
Linken van foto's kan ook maar dan kost het iemand anders ruimte, beide mogelijkheden zijn standaard voorzien in phpbb.
Extensies zijn zeer gemakkelijk te installeren en te deinstalleren.
Tapatalk heeft ook een extensie dus niet ingewikkeld om te doen.
Laatste post op website zijn diversen mogelijkheden voor, maar hangt van de situatie af
Als je foto's upload komen ze op de server en kost dat uiteraard ruimte.
Linken van foto's kan ook maar dan kost het iemand anders ruimte, beide mogelijkheden zijn standaard voorzien in phpbb.
Beste B00ster,
Ik denk dat jij jezelf niet zo goed hebt ingelezen in de nieuwste phpBB versie. Zoals El torro al aangeeft gebruikt 3.1.x geen Modificaties meer maar Extensies. Je hebt AutoMOD niet meer nodig, AutoMOD had ook verwijder moeten worden tijdens het update proces net als de modificaties die je op je forum had. phpBB 3.1.x is een geheel nieuwe versie en staat eigenlijk los van 3.0.x.
Als je wilt weten hoe je extensies moet installeren dan is dit artikel misschien iets voor je: http://wiki.phpbb.nl/Extensies_installeren
Wat betreft Taptalk dat wordt eigenlijk afgeraden, er zitten nogal wat risico's aan waaronder veiligheidsrisico's die je eigenlijk niet wilt nemen. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet precies weet welke risico's er zijn en welke problemen... ik volg alleen het advies op van team leden op phpbb.com die hier wel verstand van hebben.
Verder denk ik dat je vraag beter thuishoort op ons support forum, als ik je bericht zo lees is het niets voor het service team. Als jij op één of andere manier wel hulp nodig hebt, dan kan je dan natuurlijk alsnog aangeven
Ik zal voor nu je onderwerp verplaatsen naar het juiste forum 
Ik denk dat jij jezelf niet zo goed hebt ingelezen in de nieuwste phpBB versie. Zoals El torro al aangeeft gebruikt 3.1.x geen Modificaties meer maar Extensies. Je hebt AutoMOD niet meer nodig, AutoMOD had ook verwijder moeten worden tijdens het update proces net als de modificaties die je op je forum had. phpBB 3.1.x is een geheel nieuwe versie en staat eigenlijk los van 3.0.x.
Als je wilt weten hoe je extensies moet installeren dan is dit artikel misschien iets voor je: http://wiki.phpbb.nl/Extensies_installeren
Wat betreft Taptalk dat wordt eigenlijk afgeraden, er zitten nogal wat risico's aan waaronder veiligheidsrisico's die je eigenlijk niet wilt nemen. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet precies weet welke risico's er zijn en welke problemen... ik volg alleen het advies op van team leden op phpbb.com die hier wel verstand van hebben.
Verder denk ik dat je vraag beter thuishoort op ons support forum, als ik je bericht zo lees is het niets voor het service team. Als jij op één of andere manier wel hulp nodig hebt, dan kan je dan natuurlijk alsnog aangeven

Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Mooiste is dat ik zelf de update niet heb gedaan. Maar ik zal eens gaan kijken als ik die extensie kan vinden voor tapatalk.
Maar hoe krijg ik automod er nu vanaf?
Maar hoe krijg ik automod er nu vanaf?
Wie heeft de update dan wel gedaan en hoe is dat gebeurd?
Je kan de modules van AutoMOD alvast uitschakelen via je beheerderspaneel, tabblad: Systeem en dan onder module beheer: Beheerderspaneel.
Daarnaast kan je kijken welke bestanden AutoMOD heeft door de nieuwste versie te downloaden en dan kijken welke bestanden er in die map zitten. Dan op je server kijken en gelijknamige bestanden verwijderen. Let op: Alleen de bestanden GEEN mappen.
Je kan de modules van AutoMOD alvast uitschakelen via je beheerderspaneel, tabblad: Systeem en dan onder module beheer: Beheerderspaneel.
Daarnaast kan je kijken welke bestanden AutoMOD heeft door de nieuwste versie te downloaden en dan kijken welke bestanden er in die map zitten. Dan op je server kijken en gelijknamige bestanden verwijderen. Let op: Alleen de bestanden GEEN mappen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Een lid bij ons in de autoclub die it'er is. Als ik nij automod ergenns op klik krijg ik gelijk errorpagina.
Zlef heb ik vorige week zodanig aan die automod gezeten tot het forum er helemaal uit lag. Zal het ons clublid eens vragen als die weer eens tijd heeft. Heeft het altijd stervens druk dus ik probeer zelf zoveel mogelijk te doen.
Het gegeven met de extenties is me nu wel al duidelijk, en ben daar ook al mee bezig en gaat goed.
Zlef heb ik vorige week zodanig aan die automod gezeten tot het forum er helemaal uit lag. Zal het ons clublid eens vragen als die weer eens tijd heeft. Heeft het altijd stervens druk dus ik probeer zelf zoveel mogelijk te doen.
Het gegeven met de extenties is me nu wel al duidelijk, en ben daar ook al mee bezig en gaat goed.

- El torro
- Contacteer:
Ga naar beheer => tab "systeem" => "module beheer" => beheerderspaneel => delete module "automod"
(Eventueel ook de onderliggende modulus.)
(Eventueel ook de onderliggende modulus.)
Ga het eens proberen thx.
Heb de optie helaas niet. Kom niet verder dan het tabblad systeem.
Daar kan ik alleen kiezen uit...
Modulebeheer: gebruikerspaneel en moderatorpaneel.
Daar kan ik alleen kiezen uit...
Modulebeheer: gebruikerspaneel en moderatorpaneel.
- El torro
- Contacteer:
Dan is er met de update toch wel het één en ander mis gegaan.
(je bent tot als Amin ingelogd ? niet als beheerder ofzo?)
Ik zou er dan toch iemand met ervaring met phpbb naar laten kijken ipv een "gewone" ITer
(je bent tot als Amin ingelogd ? niet als beheerder ofzo?)
Ik zou er dan toch iemand met ervaring met phpbb naar laten kijken ipv een "gewone" ITer
Ik ben altijd als admin ingelogd. Forum staat op mijn naam.
- El torro
- Contacteer:
Dan is die module niet aanwezig of niet ingeschakeld , vermoedelijk foutje in de database.
- Theriddler
- Contacteer:
Er is een snellere manier om automod of oude modules te verwijderen
Oyabun1 schreef:You can remove non standard modules by:
- Make sure you make a backup of your database before proceeding.
- Uploading this file, modission_reset.php, to the root of your board installation on the server.
- Log into the board as a founder and/or admin.
- Navigate your browser to the file, for example
http://www.example.com/example_forum/modission_reset.php
- Choose modules and run the file
- It will tell you how many modules it deletes, or may give you some other message if all is not well. Make a note of that.
- Delete the file from the server.