Forum is niet meer toegenkelijk

Plaats reactie
Marco_AAB

Forum is niet meer toegenkelijk

Bericht door Marco_AAB » 19 dec 2015, 15:35

Wanneer ik nu naar het forum ga krijg ik een volleige witte pagina te zien met de melding: Language file ./language/nl_x_formal/common.php couldn't be opened.

Ik heb ondertussen de installatie zoals beschreven op het forum al opnieuw uitgevoerd, doch zonder resultaat.

David
Contacteer:

Re: Forum is niet meer toegenkelijk

Bericht door David » 19 dec 2015, 15:54

Welkom op phpbb.nl :)

Waarschijnlijk gebruikte je de vertaling van phpbbservice.nl, die gebruiken de map nl_x_formal voor hun vertaling. Je hebt hun taalpakket nog steeds geïnstalleerd, wat je kan doen om je forum werkend te krijgen is de inhoud van de map language/nl in de map language/nl_x_formal zetten. De map nl_x_formal moet je dan wel zelf aanmaken.

LET OP: je bent dan nog niet klaar, want nu moet je zorgen dat je het juiste taalpakket installeert. Dit om problemen bij een volgende update te voorkomen.
  • Ga naar het Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Aanpassingen
  • Klik dan aan de linkerkant op: Taalpakketten
Nu weet ik even niet hoe her eruit gaat zien, maar je moet zorgen dat het oude taalpakket met nl_x_formal verwijderd wordt. En het taalpakket met nl geïnstalleerd blijft. Zo voorkom je problemen in de toekomst en zo wordt je taalpakket iedere keer netjes bijgewerkt als er een update is. Na deze handeling kan je de map language/nl_x_formal van je server verwijderen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Marco_AAB

Bericht door Marco_AAB » 19 dec 2015, 16:13

Beste David,

Alvast bedankt om mij op weg te helpen in deze materie.
Zoals je gezegd hebt heb ik de gevraagde map nl_x_formal geïnstalleerd en de bestanden van de map language/nl erin geplaatst. En inderdaad het forum is terug toegankelijk :D

Vervolgens ben ik gaan kijken in het beheerderspaneel en zag ik dat de pakketten EN en NL_x_formal geïnstalleerd waren. Ik heb hier dan ook het pakket nl opnieuw geïnstalleerd en zie ik nu drie pakketten staan.

Wanneer ik dan het pakket nl_x_formal wil verwijderen, krijg ik de volgende (rode) melding:
Je kan het standaard taalpakket niet verwijderen.
Als je dit taalpakket wilt verwijderen moet je eerst de standaard forumtaal wijzigen.

Alvast bedankt

David
Contacteer:

Bericht door David » 19 dec 2015, 16:41

Dat kan wel kloppen ja, die had ik even over het hoofd gezien. Je kan via het beheerderspaneel, tabblad: Algemeen en dan aan je linkerkant foruminstellingen de taal van je forum wijzigen. Daarna zou je het pakket wel moeten kunnen verwijderen ;)

Marco_AAB

Bericht door Marco_AAB » 19 dec 2015, 17:46

Alles is gelukt van de installatie en het werkt weer perfect.

Bedankt, David voor de snelle reactie en hulp.

Mvg
Marco

David
Contacteer:

Bericht door David » 19 dec 2015, 18:24

Graag gedaan :)

Plaats reactie