Overgang van forum2go naar eigen domein.

Plaats reactie
Taxus

Overgang van forum2go naar eigen domein.

Bericht door Taxus » 06 okt 2015, 06:09

• Adres van je forum: http://www.ligfietsforum.forum2go.nl
    Event. modificaties op je forum: Overgang naar eigen domein + shared hosting server.
    Wanneer ontstond het probleem? Gisteren.
    phpBB versie: phpBB 2.0.22

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Nee.
    Wat is het probleem?
Laat ik eerst even uitschetsen wat mijn plan is. Ik heb een gratis forum bij Forum2go.nl, maar ik wil overstapen naar mijn eigen domein een webhosting service. Daarvoor volg ik dit stappenplan

http://wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen

Ik heb mijn forum op http://www.ligfietsforum.forum2go.nl al op slot gezet.

Ik heb een domeinnaam + webhosting service gekocht bij Versio.nl.
Mijn nieuwe domeinnaam is ligfietsforum.net.
Via Versio.nl heb ik mijn domeinnaam gekoppeld aan mijn webhosting-account.

Bij Forum2go.heb ik de back-ups van mijn forum gekregen als een sql dump via de mail na betaling.

Verder heb ik een DirectAdmin + FPT + Nameserver en DNS record gegevens / informatie gekregen van Versio.nl na aanschaffing van het webhosting pakket.

Als ik inlog op DirectAdmin, staat mijn Domein ligfietsforum.net al onder het kopje Domains.
Verder heb ik ook al een nieuwe Database aangemaakt in Direct Admin.

Nu snap ik alleen stap 6 en 7 niet.
Nu alle gegevens bekend zijn van je nieuwe DB, kunnen we deze gaan wijzigen in de backup van de phpBB-bestanden. Open het bestand config.php en voer je nieuwe gegevens op de juiste plaats in, sla de wijzigingen op en sluit het bestand. Opmerking: Meestal staan de gegevens in deze vorm in config.php
Waar kan ik deze gegevens wijzigen? Wat bedoelen ze met de back up van de phpbb-bestanden?
Ik heb alleen een sql dump gekregen.
Wel kan ik via de filemanager van DirectAdmin verschillende dingen wijzigen. Is dit wat ze bedoelen? Zo ja, waar moet ik dit in de filemanager doen? Ik kan nergers een config.php bestand vinden.

Daarnaast snap ik stap 7 ook niet helemaal.
Het is nu tijd om alle bestanden met een ftp-programma te uploaden naar je webruimte. Je kunt de bestanden rechtstreeks in de http-map plaatsen, zodat het forum direct zichtbaar is bij http://www.domein.com,
Welk FTP programma? Ik heb FTP gegevens gekregen van Versio.nl maar ik weet niet waar ik dit programma kan vinden. Of bedoelen ze de dat ik de sql dump in de filemanager in Directadmin moet stoppen? Zo ja, waar moet ik dat doen?

Ten slot, als ik probeer de SQL dump te importeren via phpMyAdmin op de aangemaakte database krijg ik de volgende error:

Code: Selecteer alles

#1062 - Duplicate entry 'categorie' for key 'PRIMARY' 
Wat doe ik verkeerd? Zeker een heleboel. Dit is allemaal nieuw voor me, enig hulp is zeer welkom!

PS, even ter verduidelijking, ik ben een echte leek, dus gebruik alstublieft niet al te ingewikkelde termen :mrgreen:

El torro
Contacteer:

Re: Overgang van forum2go naar eigen domein.

Bericht door El torro » 06 okt 2015, 10:04

Dat wordt een hele boterham.
Ten slot, als ik probeer de SQL dump te importeren via phpMyAdmin op de aangemaakte database krijg ik de volgende error:
Daar moet je mee beginnen inderdaad, is het echt een error om staan alle gegevens wel in de database?

Daarna moet je de juiste versie van phpbb gaan zoeken je hebt blijkbaar nog versie 2 wat het een heel stuk lastiger maakt.
Misschien ook eens naar de gewone files vragen?

Taxus

Bericht door Taxus » 06 okt 2015, 17:19

Daar moet je mee beginnen inderdaad, is het echt een error om staan alle gegevens wel in de database?
Als ik het de sql dump importeer via phpMyAdmin onder mijn aangemaakte database
dan zie ik wel onder de database de bestanden komen te staan.
Maar toch krijg ik deze error
Afbeelding
Daarna moet je de juiste versie van phpbb gaan zoeken je hebt blijkbaar nog versie 2 wat het een heel stuk lastiger maakt.
Via DirectAdmin kan ik phpBB forum als webapplication downloaden en dan kan ik versie 2.022 kiezen. Of bedoel je iets anders? Zie hieronder

Afbeelding

Misschien ook eens naar de gewone files vragen?
Wat valt onder ''de gewone files'' of waar moet ik specifiek naar vragen?
Ik had gevraagd om een back-up van mijn forum en kreeg namelijk de sql dump toegestuurd.
Laatst gewijzigd door Taxus op 06 okt 2015, 17:24, 3 keer totaal gewijzigd.

Taxus

Bericht door Taxus » 06 okt 2015, 17:20

dubbel bericht.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 06 okt 2015, 18:23

ia DirectAdmin kan ik phpBB forum als webapplication downloaden en dan kan ik versie 2.022 kiezen. Of bedoel je iets anders? Zie hieronder

Nooit via deze service installeren!
Probeer eerst de gewone files op te vragen, dat is het eenvoudigst en dan kun je later (veel later) proberen te updaten.
De gewone files zijn mappen en php bestanden.
Eerst naar versie 3.0 en daarna naar versie 3.1

Taxus

Bericht door Taxus » 06 okt 2015, 22:36

El torro schreef:
ia DirectAdmin kan ik phpBB forum als webapplication downloaden en dan kan ik versie 2.022 kiezen. Of bedoel je iets anders? Zie hieronder

Nooit via deze service installeren!
Probeer eerst de gewone files op te vragen, dat is het eenvoudigst en dan kun je later (veel later) proberen te updaten.
De gewone files zijn mappen en php bestanden.
Eerst naar versie 3.0 en daarna naar versie 3.1
Bedankt voor je bericht. Ik heb ze een mail gestuurd en gevraagd naar de phpBB bestanden van mijn forum.

Als ik het goed begrijp, maak ik eerst een nieuwe database bij DirectAdmin.

Daarna ga ik de gegevens wijzigen in de config.php bestand die ik krijg toegestuurd in de phpBB bestanden van mijn forum, naar de nieuwe gegevens van mijn net aangemaakte database.

Hierna upload ik de phpBB back-up van mijn forum via Filezilla FTP naar mijn nieuw aangekochte webruimte onder mijn domein.

Daarna import ik de SQL dump in mijn nieuwe Database via MyPhpAdmin.

Klopt dit zo? Ik probeer het nog steeds via dit stappenplan te doen- wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen
Laatst gewijzigd door Taxus op 06 okt 2015, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Taxus

Bericht door Taxus » 06 okt 2015, 23:01

Trouwens, als er eventueel betere stappenplannen zijn / en of eventuele hulp websites lees ik het graag. Dit is de eerste keer dat ik hiermee bezig ben dus leren leren leren..

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 06 okt 2015, 23:14

Je manier klopt al moeten we even afwachten of het in de praktijk ook zo gaat.

Taxus

Bericht door Taxus » 17 okt 2015, 17:14

Na veel werk is het uiteindelijk allemaal gelukt. In het kort, eerst forum geïnstalleerd op een oude phpbb 2.0.22, daarna geconverteerd naar 3.1.6 en aangepast.
Het forum is nu compleet overgeschakeld naar eigen domein en de nieuwste versie.
zie http://www.ligfietsforum.net/

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 17 okt 2015, 17:30

gefeliciteerd , keurig gewerkt.

Plaats reactie