Teller

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
JEA

Teller

Bericht door JEA » 13 apr 2004, 22:11

Is het mogelijk een (nedstat)teller in te bouwen in het forum?
En zoja, hoe?

Foei
Contacteer:

Bericht door Foei » 13 apr 2004, 22:25

Ja da ken heb ik ook 8)

Je maakt gewoon zo'n teller aan, dan plak je de code daarvan in je overal_footer of waar je hem wil :wink:
Ik heb hem dus in mijn overal_footer en dan voor het copyright van phpbb staan :wink:

Donny_nl
Contacteer:

Bericht door Donny_nl » 13 apr 2004, 22:50

Het nadeel van een nedstat teller in je footer is dat er iedere keer dat de footer geladen wordt (bijna bij iedere pagina) een hit wordt geteld. Als 1 bezoeker 10 pagina's heeft bekeken registreerd je teller 10 hits.
Wil je Poker leren spelen?
SQL leren?

JEA

Bericht door JEA » 14 apr 2004, 08:13

donny_nl schreef:Het nadeel van een nedstat teller in je footer is dat er iedere keer dat de footer geladen wordt (bijna bij iedere pagina) een hit wordt geteld. Als 1 bezoeker 10 pagina's heeft bekeken registreerd je teller 10 hits.
Volgens mij is dat niet juist, het is in ieder geval bij websites zo dat een reload geen invloed heeft, er wordt slechts een keer geteld. Pas als je de browser afgesloten hebt en weer opstart wordt een nieuwe hit gerekend.
Inmiddels heb ik de teller in de footer gezet en een aantal threads aangeklikt. Een blik op de teller leerde me dat ik slechts een keer geteld ben (1 keer Planet Internet de afgelopen 5 minuten).
Al met al wel een goede oplossing voor me.
Thanks!

Foei
Contacteer:

Bericht door Foei » 14 apr 2004, 08:44

Ja bij mij werkt die ook wel lekker in de footer 8)

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 14 apr 2004, 08:59

@JEA: het kan misschien zo zijn dat nedstat bepaalde reloads niet meetelt maar het is een feit dat ze pageviews tellen, en geen unieke bezoekers. Dit is ook hun eigen benaming op de statistieken pagina. Als je een werkelijk veelzijdige en realistische teller wilt kan je beter http://www.belstat.nl kiezen, deze maakt wel onderscheid tussen pageviews (hits) en unieke bezoekers en kan je daarom ook gerust in je footer zetten.

Gesloten