Problemen met Adminboard

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Fok!

Problemen met Adminboard

Bericht door Fok! » 31 mar 2004, 15:22

Als ik onwillekeurig een aantal instellingen wil wijzigen op het adminboard, dan pakt hij ze niet als ik op OK druk.

Praktijkvoorbeelden:
-de tijdsnotering van het board staat nu op het Amerikaanse systeem (am & pm) en dat wil ik graag veranderen in het 24-uurs-systeem. Wil ie niet.
- de mogelijkheid voor users om een bestand als bijlage bij een post te voegen, wil ik graag uitzetten. Doet ie ook niet.

Waar komt dit door, denken jullie als ervaringsdeskundigen? :lol:

Luuk

Bericht door Luuk » 31 mar 2004, 15:29

Of een probleem met het bestand admin/admin_board.php of ni de database. Pas iets aangepast wat daarin iets wijzigde?
Afbeelding

Fok!

Bericht door Fok! » 31 mar 2004, 15:31

Voor zover ik weet heb ik aan het bestand niets gewijzigd. Wellicht dat het aan de database ligt, maar dat weet ik dus niet.
Volgens mij bestaat het probleem eigenlijk al langer!

Fok!

Bericht door Fok! » 04 apr 2004, 18:06

Iemand anders enig idee wat dit probleem kan zijn? :roll:

plok

Bericht door plok » 04 apr 2004, 18:10

Fok! schreef:Iemand anders enig idee wat dit probleem kan zijn? :roll:
Mss de map Admin ff opnieuw uppen,

Of mss licht het aan de link hierachie MOD (Had ik ook es)

Nick V
Contacteer:

Bericht door Nick V » 04 apr 2004, 18:15

wat voor database gebruik je mySQL?... zoniet zou ik die gaan gebruiken :thumb:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 05 apr 2004, 14:33

Als je de datum syntax aanpast moet je hem ook aanpassen in je profiel. Anders werkt het niet. :wink:

Fok!

Bericht door Fok! » 05 apr 2004, 19:23

WebSiteNet schreef:Als je de datum syntax aanpast moet je hem ook aanpassen in je profiel. Anders werkt het niet. :wink:
Dit snap ik niet.... Als je de datumsyntax van het board aanpast, dan moeten juist de niet-ingelogden die syntax zien? Als men nu niet ingelogd is, ziet men de tijd een uur eerder en volgens het Amerikaanse systeem... Dat is niet helemaal de bedoeling!
Ik wil gewoon de Nederlandse tijd showen en ook volgens het 24-uurs systeem.

Bovenstaande aangedragen oplossingen heb ik geprobeerd overigens, maar geen heeft geholpen.
En ja, ik gebruik mySQL als database.

Dus, wie biedt meer mogelijkheden? :?:

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 05 apr 2004, 19:24

WebSiteNet schreef:Als je de datum syntax aanpast moet je hem ook aanpassen in je profiel. Anders werkt het niet. :wink:
Kijk daar eens. In je profiel staat het anders waardoor je het anders krijgt als je ingelogd bent.

Fok!

Bericht door Fok! » 05 apr 2004, 19:29

Typisch geval van communicatieprobleempje hier :)

Ik weet wel hoe IK het wil zien en zó heb ik het ook in MIJN profiel staan.

Maar je moet het toch ook voor de mensen die NIET ingelogd zijn kunnen bepalen? Dat doe je toch door middel van het adminboard? Daar bepaal je toch wat de datumsyntax is? Dat is in mijn adminboard trouwens al voorgevormd in bepaalde opties, maar als ik een andere optie dan de huidige wil kiezen en ik druk op OK onderaan, dan pakt hij de nieuwe instellingen dus niet.

Dit probleem is er ook als ik het bijlagesysteem voor de users wil uitschakelen.

Dus teruggaand naar de reden van het openen van dit topic: het adminboard pakt wijzigingen niet! How come?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 05 apr 2004, 21:13

Probeer een om het rechtstreeks in de database te wijzigen (de tabel phpbb_config).

Fok!

Bericht door Fok! » 05 apr 2004, 21:46

:( Nope, doesn't work either....

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 06 apr 2004, 06:17

Weet je zeker dat je de goede invoert en dat je niet per ongeluk de verkeerde gekopieerd hebt?

Prober deze mod anders: http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=476

Fok!

Bericht door Fok! » 06 apr 2004, 09:42

Afbeelding Very much thank you! De tijd staat nu tenminste goed - ook voor de mensen die NIET ingelogd zijn.

Het gekke was overigens dat van die MOD die jij aangaf, bijna alle bestanden al correct waren. Maar in twee van de bestanden waren de wijzigingen niet of niet goed doorgevoerd. Nu doet hij het dus.

Maar nu: ik heb het bijlagesysteem dmv een query op mySQL uitgeschakeld. Alleen de admins kunnen het nu nog. Maar dat lijkt me toch ook niet helemaal de juiste manier?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 06 apr 2004, 15:39

Heb je de attachment mod geinstaleerd? Zo ja, dit is een uitgebreide mod. Je mod alles echt 10 keer door kijken. Omdat je het per gebruikers soort (lid, gast, admin etc.), per gebruiker, per groep etc. kan wijzigen.

Gesloten