Gebruikers krijgen een fout tijdens registratie !

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Geboers.net

Gebruikers krijgen een fout tijdens registratie !

Bericht door Geboers.net » 25 mar 2003, 16:57

De gebruikers krijgen de volgende fout tijdens het registreren.

-------------------------------------------------------
Could not insert data into users table

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near ''5566','2003',1, '')' at line 2

INSERT INTO phpbb_users (user_id, username, user_regdate, user_password, user_email, user_icq, user_website, user_occ, user_from, user_interests, user_sig, user_sig_bbcode_uid, user_avatar, user_avatar_type, user_viewemail, user_aim, user_yim, user_msnm, user_attachsig, user_allowsmile, user_allowhtml, user_allowbbcode, user_allow_viewonline, user_notify, user_notify_pm, user_popup_pm, user_timezone, user_dateformat, user_lang, user_style, user_level, user_allow_pm, user_birthday, user_next_birthday_greeting, user_active, user_actkey) VALUES (34, 'test', 1048607237, '098f6bcd4621d373cade4e832627b4f6', 'test@forum4all.nl', '', 'http://www.forum4all.nl', '', '', '', '5566','2003', '', '', '', 0, 1, '', '', '', 1, 1, 0, 1, 1, 0, 1, 1, 1, 'D M d, Y g:i a', 'dutch', 3, 0, 1,,'5566','2003',1, '')

Line : 588
File : /home/forum4all/www/includes/usercp_register.php

---------------------------------------------------------------------------

Iemand idee... wat ik moet veranderd aan deze regel?

Streetracer54
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 feb 2003, 16:50
Contacteer:

Bericht door Streetracer54 » 25 mar 2003, 17:13

Het lijkt erop alsof je de table phpbb_users kwijt bent. Je kan je forum opnieuw installeren (met backup) of proberen om deze terug te krijgen. Hoe weet ik niet.

B.T.W. Heb je een mod geïnstalleerd? Aan de mysql table geprutst ofzo? Want het zou me verbazen moest die zomaar verdwijnen.

Geboers.net

Bericht door Geboers.net » 25 mar 2003, 17:18

Nee, database is in orde! Heb net gekeken en zie alle tabellen staan inclusief inhoud. Ik heb de Mod van Birthday geinstalleerd? Zoals je tussen die tekst wel ziet staan. Het enigste wat er fout is is het registreren, want verder als ik in mijn profiel kijk, kan ik keurig mijn geboortedatum invoeren en vervolgens geen probleem.

Iemand een andere oplossingen?

Gebruikersavatar
FlorisD
Berichten: 1595
Lid geworden op: 12 nov 2002, 21:06
Locatie: Vijfhuizen
Contacteer:

Bericht door FlorisD » 25 mar 2003, 19:47

Geboers.net schreef:Nee, database is in orde! Heb net gekeken en zie alle tabellen staan inclusief inhoud. Ik heb de Mod van Birthday geinstalleerd? Zoals je tussen die tekst wel ziet staan. Het enigste wat er fout is is het registreren, want verder als ik in mijn profiel kijk, kan ik keurig mijn geboortedatum invoeren en vervolgens geen probleem.

Iemand een andere oplossingen?
Als ik zo hoor dat je de birthday mod hebt geinstalleerd, weet ik bijna zeker dat het daaraan ligt. Dit heb ik namelijk al eens eerder gehoord op een ander forum.
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

GrandiJoos
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2003, 20:49
Locatie: noord-Brabant, Nederland

Bericht door GrandiJoos » 28 mar 2003, 14:28

Voor 5566 zie je ",," staan, in de code staat een comma teveel!

Ik heb zelf ook een fout, en het heeft inderdaad te maken met de birthday mod. Ik heb op de site van de birthday mod (http://mods.db9.dk/) de nieuwste versie gedownload. Dan gaan we die maar proberen... Zijn er meteen wat andere probleempjes ook verholpen...

GrandiJoos :cool:

Gesloten