Lukt niet

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
dogs-choice

Lukt niet

Bericht door dogs-choice » 25 feb 2004, 20:03

Eindelijk heb ik alles in me ftp staan heb ik sql database aangemaakt en klopt alles. Lukt het instaleren niet :cry: :cry: :cry:

Ik heb alles ingevuld en kreeg in eerste instantie het volgende te zien;

Your config file is un-writeable at present. A copy of the config file will be downloaded to your computer when you click the button below. You should upload this file to the same directory as phpBB 2. Once this is done you should log in using the administrator name and password you provided on the previous form and visit the admin control center (a link will appear at the bottom of each screen ononce logged in) to check the general configuration. Thank you for choosing phpBB 2.

Since FTP extensions are enabled in this version of PHP you may also be given the option of first trying to automatically FTP the config file into place.

Kon kiezen tussen;

Attempt to FTP config file into place of
Just send the file to me and I'll FTP it manually

Later toen ik het nog eens probeerde kreeg ik het volgende te zien;

An error occurred trying to update the database
Table 'phpbb_auth_access' already exists

Wie weet heo ik verder moet?

MeDieViL
Contacteer:

Bericht door MeDieViL » 25 feb 2004, 20:09

je hebt het 2 keer proberen te installeren
delete contribv en install folders en ga dan naar je forum

mosymuis
Contacteer:

Re: Lukt niet

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 20:10

dogs-choice schreef:Ik heb alles ingevuld en kreeg in eerste instantie het volgende te zien;
Logisch; je hebt config.php niet geCHMOD naar 777. Als je dat bestandje download en handmatig upload (of laat doen door phpBB) werkt je forum alsnog.

dogs-choice schreef:Later toen ik het nog eens probeerde kreeg ik het volgende te zien;
Logisch; de tabellen waren immers al aangemaakt. Als je de installatie overnieuw begint (om wat voor reden dan ook) moet je altijd eerst alle tabellen in je database (beginnend met phpbb_) dumpen. Pas daarna kan je verder.

MeDieViL schreef:je hebt het 2 keer proberen te installeren
delete contribv en install folders en ga dan naar je forum
Lijkt me niet slim, volgens mij heeft ze haar config.php nog niet in orde.

christel
Contacteer:

Bericht door christel » 25 feb 2004, 22:04

Jawel, config.php was reeds ge-chmod tot 777 en de database was helemaal leeggehaald alvorens deze te uplaoden. Wat kan er nog meer mis zijn?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 22:07

christel schreef:en de database was helemaal leeggehaald alvorens deze te uplaoden.
Je kan me veel vertellen, maar als je deze meldding krijgt is de database niét leeg. :P
En als config.php op 777 stond was hij ook goed wel ge-update. Jullie hebben dus iets verkeerd gedaan.
Laatst gewijzigd door mosymuis op 25 feb 2004, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

dogs-choice

Bericht door dogs-choice » 25 feb 2004, 22:07

Ondertussen hebben we het weer helemala leeg gehad en zijn weer overnieuw begonnen. Ik krijg weer dezelfde foutmelding...

Wie kan helpen?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 22:09

Werk je niet met verschillende databases, waarvan je de ene leeghaalt en de andere invult bij de installatie? Als hij leeg was is het onmogelijk om die meldding te krijgen. En verwijder je de tabellen wel? Of leeg je ze alleen?

christel
Contacteer:

Bericht door christel » 25 feb 2004, 22:12

En waar staan in hemelsnaam de 'phpbb_auth_access' namen ?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 22:15

Dat is de eerste van de 29 tabellen die phpBB gebruikt. Deze kan je verwijderen in phpMyAdmin.

Luuk

Bericht door Luuk » 25 feb 2004, 22:20

Je kan ook een andere prefix nemen :roll:
Afbeelding

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 22:21

Natuurlijk kan dat, maar bevat je database 2x zoveel tabellen als nodig en dat lijkt me nou ook niet de meest nette oplossing. Buiten dat is "phpbb_" altijd het beste, omdat sommige mods deze prefix hardcoded gebruiken. :roll:

christel
Contacteer:

Bericht door christel » 25 feb 2004, 22:47

Ik ben blij dat het allemaal zo lekker soepel gaat...NOT!

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 22:51

christel schreef:Ik ben blij dat het allemaal zo lekker soepel gaat...NOT!
Niet om vervelend te doen hoor :), maar phpBB heeft van alle forumsystemen echt de makkelijkste installatie van allemaal. Het is logisch dat het installeren over een bestaande installatie problemen oplevert, net als het niet kunnen opslaan van de database gegevens in de vorm van config.php. phpBB reikt je zelfs drie manieren aan (automatisch dmv CHMOD, automatisch via FTP of handmatig) en als het je dan nog niet lukt moet je de oorzaak wellicht bij jezelf zoeken.

Men heeft het systeem zo gemakkelijk mogelijk proberen te maken, maar een beetje basiskennis is altijd vereist. Anders kan je het beter aan anderen overlaten.

dogs-choice

Bericht door dogs-choice » 25 feb 2004, 23:14

Toch blijkt het niet helemaal te lukken... Instalatie is bijna af en en dan krijg ik het volgende te zien...

Please ensure both the install/ and contrib/ directories are deleted

Ik kan me nog niet inloggen en krijg geen ander scherm te zien...

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 23:15

Doe dan wat er staat! :lol:

De "install" en "contrib" mappen van je server verwijderen, dus. :roll:

christel
Contacteer:

Bericht door christel » 25 feb 2004, 23:16

Ja goed....laten we vooral lekker behulpzaam blijven, niet? daar is dit forum toch voor bedoelt of begrijp ik het nu verkeerd....

Goed, en wat te doen als je dit schermpie krijgt en er gebeurt verder nix??? (ff in een url gezet want anders is de afbeelding zo groot)

http://www.mediamadness.org/images/naamloos.JPG

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 23:17

Ik heb je net al verteld wat je moest doen, en dit staat ook letterlijk in de foutmelding! Hoe kun je dit dan niet begrijpen? :?:

//edit
Heb je nu de database weer geleegd? :o
dogs-choice.nl/forum schreef:SQL Error : 1146 Table 'dogs-choice_nl_-_dogs-choice.phpbb_config' doesn't exist

dogs-choice

Bericht door dogs-choice » 25 feb 2004, 23:34

Alles wat er staat hebben we gedaan...

Database is leeg en "install" en "contrib" mappen zijn van de server verdwenen. Tenminste de inhoud ervan want de map zelf geeft hij een error op. Ik kom er gewoon zelf niet uit, en ja ik heb er ook nog weinig verstand van. Maar dacht dat hier wel hulp zou krijgen...valt dat tegen :?

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 25 feb 2004, 23:37

dogs-choice schreef:Database is leeg
And why's that? Dat had dus niet gehoeven, aangezien de installatie nu wel was gelukt.

dogs-choice schreef:en "install" en "contrib" mappen zijn van de server verdwenen. Tenminste de inhoud ervan want de map zelf geeft hij een error op.
De mappen zelf moeten weg zijn, anders kom je niet verder. Wat voor error krijg je? En doe je dit via een FTP client of via het online bestandsbeheer?

dogs-choice schreef:Maar dacht dat hier wel hulp zou krijgen...valt dat tegen :?
En hulp krijg je niet? Ik vind het hoogst merkwaardig wanneer je iets tot twee keer toe niet snapt, wanneer letterlijk in de error staat wat je moet doen. Dan reageer ik zo, ja.

Daarnaast is phpBB een gratis product en ik denk dat je niet mag klagen wanneer je telkens binnen enkele minuten antwoord krijgt op je vragen, in je eigen taal nota bene. Dit soort dingen zijn niet vanzelf sprekend op internet.

Gesloten