database in nieuwe forum+Ezportal laden werkt niet

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Dilbert

database in nieuwe forum+Ezportal laden werkt niet

Bericht door Dilbert » 18 feb 2004, 14:48

Beste mensen,

Ik heb EzPortal 2.1.8 in samenwerking met een phpBB forum. (Forum A) Nu heeft dit forum de fout dat nieuwste berichten niet bovenaan in de portal pagina wordt geladen. Geen nood dacht ik: ik maakte een nieuwe (Forum B)

Door simpelweg de database van Forum A te koppelen aan Forum B dacht ik het probleem op te lossen. Helaas werkt dat niet... :cry:

Weet iemand wat de fout kan zijn? Forum A en B hebben nu hun eigen database terug:

Forum A werkt, maar met Ezportal niet zoals ik het wil.
Forum B werkt, ook met Ezportal zoals ik het wil.

Forum A: http://destroy.nl/negen/
Forum B: http://destroy.nl/groepnegen/

Iemand een tip?

d.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: database in nieuwe forum+Ezportal laden werkt niet

Bericht door Paul » 18 feb 2004, 15:28

Dilbert schreef:Beste mensen,

Ik heb EzPortal 2.1.8 in samenwerking met een phpBB forum. (Forum A) Nu heeft dit forum de fout dat nieuwste berichten niet bovenaan in de portal pagina wordt geladen. Geen nood dacht ik: ik maakte een nieuwe (Forum B)

Door simpelweg de database van Forum A te koppelen aan Forum B dacht ik het probleem op te lossen. Helaas werkt dat niet... :cry:

Weet iemand wat de fout kan zijn? Forum A en B hebben nu hun eigen database terug:

Forum A werkt, maar met Ezportal niet zoals ik het wil.
Forum B werkt, ook met Ezportal zoals ik het wil.

Forum A: http://destroy.nl/negen/
Forum B: http://destroy.nl/groepnegen/

Iemand een tip?

d.
Neem het bestand config.php van forum a en zet dat bestand i.p.v config.php in da map van forum b. Bewaar wel voor als het niet goed werkt de oude config van forum b. Beide forums gebruiken nu dezelfde database.

Dilbert

Bericht door Dilbert » 18 feb 2004, 15:46

dat heb ik gedaan met als resultaat dat mijn goede forum B hetzelfde euvel krijgt als forum A. :cry: Het werkt dus niet.

d.

Gebruikersavatar
WebSiteNet
Berichten: 6524
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:56
Locatie: Wieringerwerf
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 18 feb 2004, 19:08

Bij mij laden de nieuwste berichten bij allebei de forum gewoon bovenaan.

Dilbert

Bericht door Dilbert » 19 feb 2004, 10:32

Nu, ik heb toch maar de database overgezet op het nieuwe forum. deze staat ook onder de naam forum A. maar bij mij komen de nieuwste berichten echt niet bovenaan! kijk maar naar de datum:
10 febr
5 febr

en na vijf berichten november. nee, nee: er worden dagelijks zo'n 10 berichten geplaatst. deze zouden bovenaan moeten staan. hoe los ik dat op?

ik zie ook dat de 'poll' ook niet werkt. er is een nieuwe poll geopend, maar oo deze komt niet op de voorpagina.

d.

Gebruikersavatar
WebSiteNet
Berichten: 6524
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:56
Locatie: Wieringerwerf
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 19 feb 2004, 17:48

Volgens mij is 10 februari echt nieuwer dan 5 februari :roll: .

Maar als ik het zo les wil je dat hij de berichten van alle forums mee neemt.

Darvoor moet je portal.php openen in je editor en de configuratie die bovenaan staat bewerken. Wat je moet doen staat er bij!

Dilbert

Bericht door Dilbert » 19 feb 2004, 18:11

WebSiteNet schreef:Volgens mij is 10 februari echt nieuwer dan 5 februari :roll: .
na 5 berichten al een bericht uit november terwijl er 10 berichten per dag worden geplaatst. lijkt mij toch echt niet werkend...
(moest je ff terug pakken)

iig: je oplossing werkt!

// News Forum ID: separate by comma for multi-forums, eg. '1,2,5'
$CFG['news_forum'] = '1,2,3,4,5,6,7';

Ik heb hier de id's van alle forums gedefineerd, en het werkt. wist ik niet. thanx,

d.

Gesloten