Emailen nieuwe users
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Emailen nieuwe users
Wie weet hier een oplossing voor...??
Wanneer een nieuwe user zich registreert krijgt hij normaal gesproken een mailtje toegezonden.
Ik heb Apache2 geinstalleerd (sokkit) en PHPBB 2.0.6 , sindsdien is dit probleem er.
In de configuratie staat de optie Use smtp server op nee,
SMTP server adres op mail.demon.nl, dit ook geprobeerd zonder iets in te vullen
De vakjes naam en password zijn ook leeg.
Het geheel draait op een eigen webserver
De foutmelding die ik krijg is deze :
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : C:\sokkit\site\forums\includes\emailer.php
Hopenlijk weet iemand hier een oplossing voor...
vr.gr.
< Bert >
Wanneer een nieuwe user zich registreert krijgt hij normaal gesproken een mailtje toegezonden.
Ik heb Apache2 geinstalleerd (sokkit) en PHPBB 2.0.6 , sindsdien is dit probleem er.
In de configuratie staat de optie Use smtp server op nee,
SMTP server adres op mail.demon.nl, dit ook geprobeerd zonder iets in te vullen
De vakjes naam en password zijn ook leeg.
Het geheel draait op een eigen webserver
De foutmelding die ik krijg is deze :
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Hopenlijk weet iemand hier een oplossing voor...
vr.gr.
< Bert >
Code: Selecteer alles
Hetzelfde probleem
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik draai mijn server met windows 2000. Het probleem doet zich voor als een nieuwe gebruiker zich registreerd, maar ook als je via het BB een email probeert te versturen.
De mappen heb ik geprobeerd, en mijn CHMOD's staan goed.
Hopelijk kan iemand ons helpen.
Met vriendelijke groet,
Job
Met vriendelijke groet,
Job
Je noemt zelf het probleem al... de smtp instellingen...
Als je op een eigen server draait heb je eigenlijk wel smtp nodig.. zet dus smtp aan en vul de goede dingen in dus de server, gebruikersnaam EN wachtwoord... je kunt ook altijd zelf smtp installeren op je windows servertje... er zijn genoeg plekken waar je het kunt downloaden... http://www.google.nl
Als je op een eigen server draait heb je eigenlijk wel smtp nodig.. zet dus smtp aan en vul de goede dingen in dus de server, gebruikersnaam EN wachtwoord... je kunt ook altijd zelf smtp installeren op je windows servertje... er zijn genoeg plekken waar je het kunt downloaden... http://www.google.nl
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
Re: Hetzelfde probleem
en wat zijn die CHMODS??jobbedoes schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik draai mijn server met windows 2000. Het probleem doet zich voor als een nieuwe gebruiker zich registreerd, maar ook als je via het BB een email probeert te versturen.
Met vriendelijke groet,
Job
chmods zijn permissies... die kun je instellen voor mappen of bestaden... als je linux gebruikt als webserver software is chmod zeker van toepassing, maar als windows gebruikt als webserver is dit niet nodig en kan het volgens mij zelf niet eens...
Verder valt er ook nog over te zeggen dat chmodden niks met het probleem van send mail te maken heeft.. lees nog eens goed de oplossing die ik aanreikte, twee berichten omhoog...
Verder valt er ook nog over te zeggen dat chmodden niks met het probleem van send mail te maken heeft.. lees nog eens goed de oplossing die ik aanreikte, twee berichten omhoog...
gewone php en tpl bestanden op 644 en config.php in de hoofdmap op 777. Als je avatar uploading wil toestaan moet je de map waar avatars geen upload worden ook op 777 zetten... check in je adminpaneel of dit zo is en welke map precies...
het ligt eraan wie je met "iedereen" bedoeld in dit verband... als config.php tijdens de installatie op 777 staat is de install.php in staat om jouw gegevens in de config te stoppen.. echter na de installatie mag je rustig je config.php weer chmodden 644 omdat deze toch niet meer gewijzigd word... Iedereen zijn dus alle bestanden op de server... alle bestanden op server kunnen als het in hun script staat, de config.php wijzigen als deze op 777 staat.. echter een gewone gebruiker kan nog geeneens de inhoud zien van config.php 

hijs fijn.podium4 schreef:het ligt eraan wie je met "iedereen" bedoeld in dit verband... als config.php tijdens de installatie op 777 staat is de install.php in staat om jouw gegevens in de config te stoppen.. echter na de installatie mag je rustig je config.php weer chmodden 644 omdat deze toch niet meer gewijzigd word... Iedereen zijn dus alle bestanden op de server... alle bestanden op server kunnen als het in hun script staat, de config.php wijzigen als deze op 777 staat.. echter een gewone gebruiker kan nog geeneens de inhoud zien van config.php
Het forum draait al maar het Email probleem blijft.. Nu krijg ik alweer dat ie wel verzonden is maar niet aankomt.. en ook het foutmelding probleem.. Heb de search al goed uitgeplozen en alles heb ik geprobeerd wat bij andere lukte maar bij mij nog niet...
Maar ik blijf proberen
Je hebt toch windows draaien als server software hé ? Heb je wel smpt geinstalleerd ?
Als je dat nog niet hebt gedaan:
Download bijvoorbeeld eens dit progje: http://www.sharewareriver.com/product.php?id=7101
Installeer het ... stel het in, en als het progje werkt laat het dan op de achtergrond draaien en vul de smtp gegevens in bij je configuratie van phpbb. Vergeet dan niet om je smtp aan te zetten...
Als je dat nog niet hebt gedaan:
Download bijvoorbeeld eens dit progje: http://www.sharewareriver.com/product.php?id=7101
Installeer het ... stel het in, en als het progje werkt laat het dan op de achtergrond draaien en vul de smtp gegevens in bij je configuratie van phpbb. Vergeet dan niet om je smtp aan te zetten...
kom ik net tot een schrikbarende ontdekking. Ik haal mn email binnen via incredimail, ook mn hotmail. voorheen met outlook express
Die laatste liet ook de ongewenste mail in een aparte map zien van Hotmail.. en incredimail stuurt alleen de "gewenste post"door.
En je raad het al. ik kijk net online op mn hotmail adres.. nij ongewenste post.. en daar staan ze... niet allemaal, maar wel de laatset die ik verstuurde dus hij doet het nu. Alleen jammer dat ik niet weet wanneer ie het is gaan doen.
Dus dat kan ook de reden zijn waarom sommihe mensen geen activatie ontvangen. Dan kan Hotmail het tegenhouden of in de ongewenste mail map zetten.
Die laatste liet ook de ongewenste mail in een aparte map zien van Hotmail.. en incredimail stuurt alleen de "gewenste post"door.
En je raad het al. ik kijk net online op mn hotmail adres.. nij ongewenste post.. en daar staan ze... niet allemaal, maar wel de laatset die ik verstuurde dus hij doet het nu. Alleen jammer dat ik niet weet wanneer ie het is gaan doen.
Dus dat kan ook de reden zijn waarom sommihe mensen geen activatie ontvangen. Dan kan Hotmail het tegenhouden of in de ongewenste mail map zetten.
Mail Probleem
Ik zelf draai nu drie forums op mijn eigen webserver.
Ik heb xs4all als provider en had eerst het zelfde probleem
DEBUG MODE
Line 234
.....
Ik heb nog even zitten prutten en heb het voor elkaar!!!!!!
Niks geen eigen smtp server gewoon mijn providers smtp server ingesteld en de velden gebruikersnaam en wachtwoord LEEG gelaten.
Sindsdien werkt het bij mij
Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben!!!
Ik heb xs4all als provider en had eerst het zelfde probleem
DEBUG MODE
Line 234
.....
Ik heb nog even zitten prutten en heb het voor elkaar!!!!!!
Niks geen eigen smtp server gewoon mijn providers smtp server ingesteld en de velden gebruikersnaam en wachtwoord LEEG gelaten.
Sindsdien werkt het bij mij

Ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben!!!