links andere kleur kolom

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Robbieforum
Contacteer:

links andere kleur kolom

Bericht door Robbieforum » 26 nov 2002, 21:23

Ik wil de links die in de kolom staan (voorbeeld van dit forum: support forums en algemene forums) een andere linkkleur geven dan de andere links. Hoe pak ik dit aan.
http://www.robbieforum.nl Be there and feel welcome!

trinitron
Contacteer:

Re: links andere kleur kolom

Bericht door trinitron » 12 dec 2002, 09:22

Robbieforum schreef:Ik wil de links die in de kolom staan (voorbeeld van dit forum: support forums en algemene forums) een andere linkkleur geven dan de andere links. Hoe pak ik dit aan.
Ik ben druk aan het zoeken geweest naar de oplossing. Ik ben er achter gekomen dat het forum (de categoriën en dergelijke) gebasseerd zijn op index_body.tpl, hier is hij te vinden:
Ik ben er achter gekomen dat het om dit regeltje tekst gaat in index_body.tpl

Code: Selecteer alles

<td class="row1" width="100%"><a href="{catrow.forumrow.U_VIEWFORUM}" class="forumlink">{catrow.forumrow.FORUM_NAME}</a><br />
Ik druk aan het zoeken geweest in de css van de template, maar alles wat ik kon vinden over forumlink in de css was dit:

/* Forum category titles and forum links*/
.cattitle,.forumlink{font-weight:bold; letter-spacing:1px}
Maar hier in stond de kleur niet beschreven. Maar wanneer ik naar het forum ga, door gewoon naar http://www.domein.nl/forum te gaan, vind ik wel wat over forumlink:

/* Forum title: Text and link to the forums used in: index.php */
.forumlink		{ font-weight: bold; font-size: 12px; color : #006699; }
a.forumlink 	{ text-decoration: none; color : #006699; }
a.forumlink:hover{ text-decoration: underline; color : #DD6900; }
Hier zie je dat er een kleur word aangegeven. Maar waar dat je dat nu precies moet veranderen ben ik nog niet achter gekomen. Ik heb namelijk de bron van index.php bekeken. En hier staat niet in wat ik in bron van index.php heb gevonden. Er moet dus een connectie naar een andere file zijn.

Ik hoop dat je het nog een beetje kan volgen, ik hoop dat ik er nog achter kom, want het is een tijd geleden dat je dit gepost hebt

trinitron
Contacteer:

Bericht door trinitron » 12 dec 2002, 09:33

Ik heb nog even er naar gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik een andere template heb dan dit forum. Waar ik de bron van index.php heb bekeken. Je kan in de css van subSilver de link-kleur veranderen, zoek in:
naar:
Forum title

De code hier van is:

/* Forum title: Text and link to the forums used in: index.php */
.forumlink		{ font-weight: bold; font-size: 12px; color : #006699; }
a.forumlink 	{ text-decoration: none; color : #006699; }
a.forumlink:hover{ text-decoration: underline; color : #DD6900; }
Hier kan je de forumlink aanpassen, de actieve link en de hover link. De hoverlink is wanneer je met je muisaanwijzer over een link gaat en een andere kleur krijgt.

Ik weet niet welke template je gebruik, maar bij subSilver hoort het zo. Bij een andere template moet het ook op deze manier kunnen werken, maar dit werkt niet bij mijn template namelijk fisubsilver. Ik denk dat ik zelf de css aan ga passen wanneer ik de link anders wil.

Gesloten