Automatisch inloggen verwijderen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Digin

Automatisch inloggen verwijderen

Bericht door Digin » 29 jan 2004, 08:46

Ik gebruik phpBB op een school waar meerdere leerlingen één computer kunnen gebruiken. Het is daardoor niet wenselijk dat als een ander het forum opstart onder de naam van zijn voorganger kan werken.
Hoe kan ik op een mooie manier ervoor zorgen dat de leerlingen op school altijd moeten inloggen.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 jan 2004, 11:12

Open
/templates/***/login_body.tpl

Zoek & verwijder

Code: Selecteer alles

<tr align="center"> 
			<td colspan="2"><span class="gen">{L_AUTO_LOGIN}: <input type="checkbox" name="autologin" /></span></td>
		  </tr>
Open
/templates/***/index_body.tpl

Zoek & verwijder

&nbsp;&nbsp; &nbsp;&nbsp;{L_AUTO_LOGIN} 
		<input class="text" type="checkbox" name="autologin" />
(en voor de zekerheid ;)):

Open
login.php

Zoek

$autologin = ( isset($HTTP_POST_VARS['autologin']) ) ? TRUE : 0;
Vervang

$autologin = ( isset($HTTP_POST_VARS['autologin']) ) ? 0 : 0;

DimensioN

Bericht door DimensioN » 29 jan 2004, 11:13

Erg handig dit, aangezien ik binnenkomt mischien forum moet gaan maken voor mijn school, zal ik dit ook maar implenteren :)

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 29 jan 2004, 11:16

Ik heb ook een forum voor school ( http://pi1a.mosymuis.nl ) maar daarbij laat ik deze mogelijkheid fijn open; ten eerste slaan onze school computers geen enkele setting op (dus ook geen cookies) en ten tweede moeten de leden ook de kans krijgen om thuis wel automatisch ingelogd te zijn. :)

Digin

Bericht door Digin » 29 jan 2004, 11:35

mosymuis schreef:Ik heb ook een forum voor school ( http://pi1a.mosymuis.nl ) maar daarbij laat ik deze mogelijkheid fijn open; ten eerste slaan onze school computers geen enkele setting op (dus ook geen cookies) en ten tweede moeten de leden ook de kans krijgen om thuis wel automatisch ingelogd te zijn. :)
Bedankt voor je code. Je hebt gelijk voor wat betreft het thuisgebruik. Ik probeel dit op te lossen door op ip-nummers te checken.

Gesloten