phpBB verwijderen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

phpBB verwijderen
Ik ben een beetje aan het experimenteren geweest met phpBB en ik vind het een prachtig forum. Ik heb mijn forum nu overgezet naar een andere plaats dan waar ik ermee geexperimenteerd heb. Nu wil ik op die eerste plaats het forum verwijderen.
Ik heb de data verwijderd via MyAdmin en vervolgens de bestanden verwijderd via een FTP-programma.
Alles gaat goed behalve één ding. Als alles verwijderd is blijft de directory 'cache' staan. De directory zelf is leeg maar ik kan hem niet verwijderen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.
Ik heb de data verwijderd via MyAdmin en vervolgens de bestanden verwijderd via een FTP-programma.
Alles gaat goed behalve één ding. Als alles verwijderd is blijft de directory 'cache' staan. De directory zelf is leeg maar ik kan hem niet verwijderen.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt.
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
- WebSiteNet
- Contacteer:
Ik werk met Total Commander als ftp programma, en als ik daar op netwerk klik en om toon verborgen bestanden vraag, toont hij deze, vaak zijn dat de htcacces dingen geloof ik. Die zijn dan wel zichtbaar en te verwijderen.
Ik weet niet hoe dat met andere FTP proggies gaat? Maar misschien is daar ook wel een soortgelijke functie!
Ik weet niet hoe dat met andere FTP proggies gaat? Maar misschien is daar ook wel een soortgelijke functie!
Ik denk dat ik wel weet wat het probleem is... bij de meesten dan...
het gaat inderdaad om het .htaccess bestand. dit word door een aantal ftp-progje NIET gezien... en zolang dat bestand niet weg is wil het progje vaak de map ook niet verwijderen...
Wat kun je doen?
Twee mogelijkheden:
ff goed rondkijken bij je instellingen van ftp-progje... misschien dat je een vinkje hebt uit staan die je beter kunt aanzetten...
login op je c-panel van je site en ga daar naar de file-manager nu kun je als het goed is ook de .htacces files zien en verwijderen...
het gaat inderdaad om het .htaccess bestand. dit word door een aantal ftp-progje NIET gezien... en zolang dat bestand niet weg is wil het progje vaak de map ook niet verwijderen...
Wat kun je doen?
Twee mogelijkheden:
ff goed rondkijken bij je instellingen van ftp-progje... misschien dat je een vinkje hebt uit staan die je beter kunt aanzetten...
login op je c-panel van je site en ga daar naar de file-manager nu kun je als het goed is ook de .htacces files zien en verwijderen...
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
oke ik ben erachter hoe het moet zonder gebruik van een programma als cutetp of zonder toegang tot je control pannel. Het is een dos programma dus alles zal met commando's moeten maar het werkt makkelijk zat
1) je gaat naar "start --> uitvoeren --> ftp.exe"
2) typ: "open <hostadress> "
3) voer je site username in
4) voer je site password in
dan ben je succesvol ingelogd in je ftp account dan typ je het volgende achter de command prompt:
"del /forum/cache/.htaccess" dan is het bestand verwijderd en kun je de map ook verwijderen
een voorbeeld zou kunnen zijn:
open user.home.nl
username
password
del /forum/cache/.htaccess
k hoop dat het voor andere mensen die hier een probleem mee hebben ook werkt
1) je gaat naar "start --> uitvoeren --> ftp.exe"
2) typ: "open <hostadress> "
3) voer je site username in
4) voer je site password in
dan ben je succesvol ingelogd in je ftp account dan typ je het volgende achter de command prompt:
"del /forum/cache/.htaccess" dan is het bestand verwijderd en kun je de map ook verwijderen
een voorbeeld zou kunnen zijn:
open user.home.nl
username
password
del /forum/cache/.htaccess
k hoop dat het voor andere mensen die hier een probleem mee hebben ook werkt

ok ik heb nog steeds problemen met het opnieuw installeren.
nadat ik alles heb verwijderd ( dus ook de database enzo en .htaccess ) en er niks meer is in de map waarin ik het forum had geupload en ik probeer opnieuw te installeren krijg ik weer de volgende error
An error occurred trying to update the database
Table 'phpbb_auth_access' already exists
dat snap ik niet want volgens mij heb ik alles verwijderd?
nadat ik alles heb verwijderd ( dus ook de database enzo en .htaccess ) en er niks meer is in de map waarin ik het forum had geupload en ik probeer opnieuw te installeren krijg ik weer de volgende error
An error occurred trying to update the database
Table 'phpbb_auth_access' already exists
dat snap ik niet want volgens mij heb ik alles verwijderd?
- superman5000
- Contacteer: