Uitleg security svp
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Uitleg security svp
Hallo,
Al enige tijd ben ik aan het oefenen met phpbb en het lukt al aardig, maar het security aspect schijn ik niet te snappen.
Ik zie het gewoon niet.
Wat is wil is een willekeurig forum alleen toegangkelijk maken voor users die ik aanwijs en verder niemand.
Het forum mag wel of niet zichtbaar zijn in de forumlijst, maar niet toegangkelijk voor jan en alleman.
Hoe pak ik dat aan. Forums groepen users en nog zo wat, ik zie het echt niet meer.
Ik gebruik dit prg via mijn hosting provider IPowerweb en ik heb geen ervaring met sql e.d. alleen met windows.
Ook wil ik weten welke versie van dit prg ik gebruik. Waar kan ik dat vinden?
Alvast bedankt voor elk reply, maar houdt het simpel svp.
Frans
Al enige tijd ben ik aan het oefenen met phpbb en het lukt al aardig, maar het security aspect schijn ik niet te snappen.
Ik zie het gewoon niet.
Wat is wil is een willekeurig forum alleen toegangkelijk maken voor users die ik aanwijs en verder niemand.
Het forum mag wel of niet zichtbaar zijn in de forumlijst, maar niet toegangkelijk voor jan en alleman.
Hoe pak ik dat aan. Forums groepen users en nog zo wat, ik zie het echt niet meer.
Ik gebruik dit prg via mijn hosting provider IPowerweb en ik heb geen ervaring met sql e.d. alleen met windows.
Ook wil ik weten welke versie van dit prg ik gebruik. Waar kan ik dat vinden?
Alvast bedankt voor elk reply, maar houdt het simpel svp.
Frans
Onderaan van je forum hoort je versie te staan, de laatst nieuwe versie is phpBB 2.0.6.
Verder moet je voor dat probleem een aparte groep aanmaken en de permissies van het forumpje op Private zetten en klaar ben je.