Uitleg security svp
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Uitleg security svp
Hallo,
Al enige tijd ben ik aan het oefenen met phpbb en het lukt al aardig, maar het security aspect schijn ik niet te snappen.
Ik zie het gewoon niet.
Wat is wil is een willekeurig forum alleen toegangkelijk maken voor users die ik aanwijs en verder niemand.
Het forum mag wel of niet zichtbaar zijn in de forumlijst, maar niet toegangkelijk voor jan en alleman.
Hoe pak ik dat aan. Forums groepen users en nog zo wat, ik zie het echt niet meer.
Ik gebruik dit prg via mijn hosting provider IPowerweb en ik heb geen ervaring met sql e.d. alleen met windows.
Ook wil ik weten welke versie van dit prg ik gebruik. Waar kan ik dat vinden?
Alvast bedankt voor elk reply, maar houdt het simpel svp.
Frans
Al enige tijd ben ik aan het oefenen met phpbb en het lukt al aardig, maar het security aspect schijn ik niet te snappen.
Ik zie het gewoon niet.
Wat is wil is een willekeurig forum alleen toegangkelijk maken voor users die ik aanwijs en verder niemand.
Het forum mag wel of niet zichtbaar zijn in de forumlijst, maar niet toegangkelijk voor jan en alleman.
Hoe pak ik dat aan. Forums groepen users en nog zo wat, ik zie het echt niet meer.
Ik gebruik dit prg via mijn hosting provider IPowerweb en ik heb geen ervaring met sql e.d. alleen met windows.
Ook wil ik weten welke versie van dit prg ik gebruik. Waar kan ik dat vinden?
Alvast bedankt voor elk reply, maar houdt het simpel svp.
Frans
Onderaan van je forum hoort je versie te staan, de laatst nieuwe versie is phpBB 2.0.6.
Verder moet je voor dat probleem een aparte groep aanmaken en de permissies van het forumpje op Private zetten en klaar ben je.
Verder moet je voor dat probleem een aparte groep aanmaken en de permissies van het forumpje op Private zetten en klaar ben je.
[+] Isento at DeviantArt
bedankt
Ok, ik heb dus 2.04 en vraag me dan gelijk weer af of ik dat kan veranderen, aangezien ik bij een nethost zit.
Het uitpakken moet ik dan hier doen zeker? En dan alles uploaden? Geen idee, ik doe dit voor het eerst.
Sorry als ik newbie vragen hier stel hoor, maar ik moet het toch leren nietwaar?
Het probleem is dat ik waarschijnlijk iets wil wat niet kan! Is het mogelijk om een soort ledenlijst aan te leggen voor meer dan 1 forum?
Als ik bijv. in het ene forum 5 users wil toelaten maar in de andere 3 van die users en twee niet? Ik kan in groepen namelijk niets vinden waarmee je dat doet.
Maar ik ga eens kijken hoever ik vandaag kan komen!
Bedankt voor je reply
Frans
Het uitpakken moet ik dan hier doen zeker? En dan alles uploaden? Geen idee, ik doe dit voor het eerst.
Sorry als ik newbie vragen hier stel hoor, maar ik moet het toch leren nietwaar?
Het probleem is dat ik waarschijnlijk iets wil wat niet kan! Is het mogelijk om een soort ledenlijst aan te leggen voor meer dan 1 forum?
Als ik bijv. in het ene forum 5 users wil toelaten maar in de andere 3 van die users en twee niet? Ik kan in groepen namelijk niets vinden waarmee je dat doet.
Maar ik ga eens kijken hoever ik vandaag kan komen!
Bedankt voor je reply
Frans
helaas
Daar ben ik weer.
Bij wijze van test heb ik een group aangemaakt die testclosed heet. Die heb ik op alles private gezet behalve view.
Vervolgens kom ik die testclosed nergens meer tegen, in geen enkel drop down menu!
Mis ik iets? Werkt er iets niet?
Graag stap voor stap uitleg als je tijd hebt. Bedankt
Frans
Bij wijze van test heb ik een group aangemaakt die testclosed heet. Die heb ik op alles private gezet behalve view.
Vervolgens kom ik die testclosed nergens meer tegen, in geen enkel drop down menu!
Mis ik iets? Werkt er iets niet?
Graag stap voor stap uitleg als je tijd hebt. Bedankt
Frans
TestClosed
Heb je jezelf wel lid gemaakt van die groep?
Nieuwere versie installeren
Er is vast wel een pakket (*.zip bestand) om te upgraden van 2.04 naar 2.06. Dat moet je downloaden, unzippen (met bijv. WinZip) en dan uploaden. Lees wel eerst even na het unzippen de meegestuurde handleiding, wat ik zeg kan wel eens niet helemaal kloppen.
1 database voor 2 fora
Het is waarschijnlijk wel mogelijk, maar wel heel erg moeilijk. Gebruik even de zoekfunctie, we hebben hier al een topic over gehad.
Heb je jezelf wel lid gemaakt van die groep?
Nieuwere versie installeren
Er is vast wel een pakket (*.zip bestand) om te upgraden van 2.04 naar 2.06. Dat moet je downloaden, unzippen (met bijv. WinZip) en dan uploaden. Lees wel eerst even na het unzippen de meegestuurde handleiding, wat ik zeg kan wel eens niet helemaal kloppen.
1 database voor 2 fora
Het is waarschijnlijk wel mogelijk, maar wel heel erg moeilijk. Gebruik even de zoekfunctie, we hebben hier al een topic over gehad.
- WebSiteNet
- Contacteer:
Betere uitleg.
- Maak een gebruikers groep aan.
- Maak een forum aan.
- Ga naar forum permissies. Kijk goed of hij in simple mode staat of ga er naar toe via een link onderin de tabel.
- Stel de permissies in op private.
- Ga naar groeps permissies, naar je gorep en stel de permissies in op geef toegang bij het goede forum.
- Voeg leden toe aan die gebruikersgroep.
zo werkt het!
Hartelijk dank, dat was zeer duidelijk.
Het probleem was dat het maken van de gebruikersgroepen niet in de admin colom staat, maar bovenaan de pagina.
Het is nu gelukt, zelfs voor twee aparte forums
Nu zou ik graag nog willen leren hoe de startdatum van de database te kunnen veranderen.
Die staat op 1 januari 1970
Enig idee?
Nogmaals dank!
Frans
Het probleem was dat het maken van de gebruikersgroepen niet in de admin colom staat, maar bovenaan de pagina.
Het is nu gelukt, zelfs voor twee aparte forums
Nu zou ik graag nog willen leren hoe de startdatum van de database te kunnen veranderen.
Die staat op 1 januari 1970
Enig idee?
Nogmaals dank!
Frans
- WebSiteNet
- Contacteer:
over die datum veranderen is hier ergens een topic, met een pagina waar je het kan veranderen.
heb ik zelf ook gebruikt.
//edit
http://javascript.internet.com/equivale ... erter.html
http://www.onlineconversion.com/unix_time.htm
nog meer nodig?
heb ik zelf ook gebruikt.
//edit
http://javascript.internet.com/equivale ... erter.html
http://www.onlineconversion.com/unix_time.htm
nog meer nodig?

Hallo zeg!!!
Daar ben ik nog lang niet aan toe hoor. Ik heb geen idee waar ik dat script zou moeten uploaden om het gedraaid te krijgen.
Ik heb nog nooit iets met sql gedaan.
Mijn setup staat in Californie USA en die folders / directories die genoemd worden zijn daar niet te vinden!
Hoe leer ik snal genoeg iets over deze materie? Ik ben wel met DOS begonnen 20 jaar terug, maar dit is mij volledig ontgaan.
Is er iemand die deze uitdaging aandurft?
Frans
Daar ben ik nog lang niet aan toe hoor. Ik heb geen idee waar ik dat script zou moeten uploaden om het gedraaid te krijgen.
Ik heb nog nooit iets met sql gedaan.
Mijn setup staat in Californie USA en die folders / directories die genoemd worden zijn daar niet te vinden!
Hoe leer ik snal genoeg iets over deze materie? Ik ben wel met DOS begonnen 20 jaar terug, maar dit is mij volledig ontgaan.
Is er iemand die deze uitdaging aandurft?
Frans
- WebSiteNet
- Contacteer:
Ok, ik probeer het:
Ze hebben een makkelijke methode gevonden om tijden an te duiden. Ik sommige landen doen ze namenlijk eerst het jaar, maar en dag en in sommige andersom.
Daarom hebben ze de unix timestamp uitgevonden. het is een moelijk woord voor dit: Het is gewoon het aantal seconden dat verstreken is sinds 1 jan 1970 (0:00). Middernacht dus. Die datum noemen ze epoch. het is dus gewoon het aantal seconden sinds epoch.
Er zijn tools op het internet waarmee je dat kan omrekenen van en naar gewone datum.
Ze hebben een makkelijke methode gevonden om tijden an te duiden. Ik sommige landen doen ze namenlijk eerst het jaar, maar en dag en in sommige andersom.
Daarom hebben ze de unix timestamp uitgevonden. het is een moelijk woord voor dit: Het is gewoon het aantal seconden dat verstreken is sinds 1 jan 1970 (0:00). Middernacht dus. Die datum noemen ze epoch. het is dus gewoon het aantal seconden sinds epoch.
Er zijn tools op het internet waarmee je dat kan omrekenen van en naar gewone datum.