Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
c de groot
Bericht
door c de groot » 15 jan 2004, 18:37
Je PHP configuratie ondersteund geen database systeem dat phpBB kan gebruiken.
Er is een database aangemaakt, localhost met een gebruikersnaam en een wachtwoord en toch maakt hij niets aan. Afhankelijk van het type database dat ik kies kkrijg ik steeds andere resultaten. wat gaat er nu fout?
-
WebSiteNet
-
Contacteer:
Bericht
door WebSiteNet » 15 jan 2004, 18:41
Als je zelf host dan heb je mysql niet goed geinstaleerd. Anders moet je het aan je host vragen.
-
c de groot
Bericht
door c de groot » 15 jan 2004, 18:47
webdev schreef:Als je zelf host dan heb je mysql niet goed geinstaleerd. Anders moet je het aan je host vragen.
host: "Ik heb een database aangemaakt, ervanuit gaande dat het geen ontzettend grote zal worden. Ik zal de omvang van de database een beetje in de gaten houden ivm de belasting van onze server, maar ik verwacht geen problemen."
Bij de installatie van phpBB2 kun je localhost als servernaam opgeven. Username en password zijn: xxxxxx xxxxxxxx
-
WebSiteNet
-
Contacteer:
Bericht
door WebSiteNet » 15 jan 2004, 18:50
Vraag: de database host, de gebruikersnaam, het wachtwoord en de database naam. Heb je de mogelukheid om dat in te vullen bij de installatie? (anders moet je het je host laten doen)
-
c de groot
Bericht
door c de groot » 15 jan 2004, 19:05
webdev schreef:Vraag: de database host, de gebruikersnaam, het wachtwoord en de database naam. Heb je de mogelukheid om dat in te vullen bij de installatie? (anders moet je het je host laten doen)
De host noemt de servernaam (databasehost ) en de gebruikersnaam eneen wachtwoord maar geen databasenaam. Ik ga hem dat vragen. Zie via ftp ook niets. Zo'n database moet dan toch te zien zijn op je eigen site via ftp of snap ik er niets van?

-
WebSiteNet
-
Contacteer:
Bericht
door WebSiteNet » 15 jan 2004, 19:06
Nee. de mysql data word ergens anders bewaard.