Themes_id probleem.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Themes_id probleem.
Hallo,
I zal proberen mijn probleem zo breed mogelijk uit te leggen.
In het admin gedeelte heb ik geprobeerd een style of theme aan te maken die gebruitk maakt van het subsilver template.
Dit is mij niet gelukt. Hiernaar heb ik deze weer gedelete van de database.
Nu kunnen gasten het forum niet meer zien het geeft deze error weer:
phpBB : Critical Error
Could not get theme data for themes_id [2]
Maar mensen die ingelogt blijfen hebben ingevoerd zien het wel.
Hierna ben ik naar mijn phpmyadmin gegaan en heb in de tabel themes en themes_name (zonder voorvoegsel) gekeken.
Hier stond alleen het standaar thema van subsilver in.
Maar ik heb mij uitgelogt om te kijken of het nu werkte.
Dit is niet het geval. Hoe kan ik dit probleem oplossen ?
En dan het liefst op een manier die de smilies en de berichten enzovoort behoud.
Alvast heel erg bedankt,
Benson.
I zal proberen mijn probleem zo breed mogelijk uit te leggen.
In het admin gedeelte heb ik geprobeerd een style of theme aan te maken die gebruitk maakt van het subsilver template.
Dit is mij niet gelukt. Hiernaar heb ik deze weer gedelete van de database.
Nu kunnen gasten het forum niet meer zien het geeft deze error weer:
phpBB : Critical Error
Could not get theme data for themes_id [2]
Maar mensen die ingelogt blijfen hebben ingevoerd zien het wel.
Hierna ben ik naar mijn phpmyadmin gegaan en heb in de tabel themes en themes_name (zonder voorvoegsel) gekeken.
Hier stond alleen het standaar thema van subsilver in.
Maar ik heb mij uitgelogt om te kijken of het nu werkte.
Dit is niet het geval. Hoe kan ik dit probleem oplossen ?
En dan het liefst op een manier die de smilies en de berichten enzovoort behoud.
Alvast heel erg bedankt,
Benson.
heb je al eens geprobeerd om een andere template te downloaden en te installeren? want zoals ik het nu begrijp heb je in principe geen template meer aangezien je de enige template hebt verwijdert uit de databas. ik denk dat als je een template download en die installeer dat je probleem dan is opgelost.
benson, had je een of meerdere templates? Het kan namelijk zo zijn dat de verwijderde template bij sommige mensen nog staat ingesteld als standaard, waardoor ze die fout krijgen. Het aanpassen van de kolom template_id in phpbb_users zou je probleem dan oplossen.
En het feit dat het misgaat bij niet-ingelogde mensen duid erop dat je standaard forum template ook nog verkeerd staat, daarvoor moet je het veld default_style in phpbb_config corrigeren.
En het feit dat het misgaat bij niet-ingelogde mensen duid erop dat je standaard forum template ook nog verkeerd staat, daarvoor moet je het veld default_style in phpbb_config corrigeren.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties.
Ik had een template "subsilver" en had zelf een tweede gemaakt.
Aangzien die het niet deed heb ik hem weggegooid.
En omdat ik wel redlijk veel verstand heb van PHP en mySQL had ik zelf ook al bedacht dat het in de db zat.
Hier heb ik dus de resten verwijderd.
warronder het terug zetten van de deafault styles enzovoort.
Niks van dit alles loste het op.
Toen ben ik naar phpbb.com gegaan en die heeft een .php file die alles weer recht zet.
Dus voor volgende mensen met het probleem: Ga naar phpbb.com als je er niet uit komt ant daar hebben ze scripts die het voor je doen.
Ik had een template "subsilver" en had zelf een tweede gemaakt.
Aangzien die het niet deed heb ik hem weggegooid.
En omdat ik wel redlijk veel verstand heb van PHP en mySQL had ik zelf ook al bedacht dat het in de db zat.
Hier heb ik dus de resten verwijderd.
warronder het terug zetten van de deafault styles enzovoort.
Niks van dit alles loste het op.
Toen ben ik naar phpbb.com gegaan en die heeft een .php file die alles weer recht zet.
Dus voor volgende mensen met het probleem: Ga naar phpbb.com als je er niet uit komt ant daar hebben ze scripts die het voor je doen.