versleuteld wachtwoord achterhalen
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

-
- Contacteer:
versleuteld wachtwoord achterhalen
is er een mogenlijkheid om het versleutelde wachtwoord van een gebruiker dat in mijn database staat weer terug te leiden naar het wachtwoord wat deze persoon gebruikt?
m.a.w. gebruiker is ww kwijt, ik kijk in db en kan dmv code in user/pass zijn oude ww weer achterhalen
m.a.w. gebruiker is ww kwijt, ik kijk in db en kan dmv code in user/pass zijn oude ww weer achterhalen
-
- Contacteer:
Kharay schreef:Waar denk je dat de optie 'ik ben mijn wachtwoord vergeten' / 'I forgot my password' voor is?
erm ja, daarhad ik zelf aan kunnen denken sorry..

ik blijf evengoed wel metde vraag zitten of het mogenlijk is..
als phpbb er een code van maakt , moet het mogenlijk zijn om die code weer terug te leiden naar het orginele ww toch?
-
- Contacteer:
Zoal P.T. met andere woorden al zei, leef gezond en zorg daterik wijngaarden schreef:kan het niet uitstaan dat dat dan niet mogelijk is he...
je wat jaartjes de tijd hebt.
Dus dat biertje niet meer gebruiken.

En daarbij al wist ik hoe het kon vertelde ik het niet, ik ga geen
misbruik in de hand werken.
John
Het is praktisch gezien onmogelijk een phpBB password te decrypted (herleiden). Het is een zgn. hash, een hash is een onomkeerbare, repeteerbare encryptie. In dit geval een md5 hash. Het is theoretisch denkbaar een md5 hash te decrypten. Maar dat neemt honderden jaren met tientallen miljoenen rekenuren over een groot, verspreid netwerk. Een md5 is, vooralsnog, niet te breken.