Vreemd verschijnsel ?
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Vreemd verschijnsel ?
Ik ben nog steeds wat aan het rommelen met phpBB 2.06 met als template Classic 1.8
Van PHP nog steeds geen kaas gegeten, maar heb een aantal wensen kunnen realiseren . . .
Ik zit echter met een raar probleempje.
Als een posting gewijzigd is komt daar helemaal onderin de posting (na de sig) een vrij uitgebreide melding van; iets in de stijl van
Laatste wijziging door Auteur op Datum Tijd In totaal Y keer gewijzigd.
Ik vind dat een beetje veel van het goede en bovendien zag ik die Edit-info graag bovenin geplaatst, na de regels met Onderwerp en Geplaatst
Ik heb daartoe lang_main.php en /templatename/viewtopic_body.tpl gewijzigd.
Verder heb ik viewtopic.php veranderd (vanaf regel 1133).
Daar staat nu:
//
// Editing information
//
if ( $postrow[$i]['post_edit_count'] )
{
$l_edit_time_total = ( $postrow[$i]['post_edit_count'] == 1 ) ?
$lang['Edited_time_total'] : $lang['Edited_times_total'];
$l_edited_by = '<br /> ' . sprintf($l_edit_time_total,
create_date($board_config['default_dateformat'],
$postrow[$i]['post_edit_time'], $board_config['board_timezone']),
$postrow[$i]['post_edit_count']);
}
else
{
$l_edited_by = '';
}
Al die wijzigingen hebben ertoe geleid dat bij een gewijzigd bericht dat er al stond voor bovengenoemde wijzigingen de info wordt weergegeven zoals ik dat prefereer . . .
De Edit-info-regel staat op de gewenste plaats en ziet er zo uit:
Gewijzigd op: 22 Nov 2003 01:56 pm
Echter, wanneer ik nu (na de wijzigingen) een posting invoer en daar correcties in aanbreng dan wordt de Edit-info-regel in het geheel niet weergegeven. Schakel ik over naar Engels dan verschijnt er op de verwachte plaats een geheel lege regel . . .
Iemand een idee ? ? ?
Van PHP nog steeds geen kaas gegeten, maar heb een aantal wensen kunnen realiseren . . .
Ik zit echter met een raar probleempje.
Als een posting gewijzigd is komt daar helemaal onderin de posting (na de sig) een vrij uitgebreide melding van; iets in de stijl van
Laatste wijziging door Auteur op Datum Tijd In totaal Y keer gewijzigd.
Ik vind dat een beetje veel van het goede en bovendien zag ik die Edit-info graag bovenin geplaatst, na de regels met Onderwerp en Geplaatst
Ik heb daartoe lang_main.php en /templatename/viewtopic_body.tpl gewijzigd.
Verder heb ik viewtopic.php veranderd (vanaf regel 1133).
Daar staat nu:
//
// Editing information
//
if ( $postrow[$i]['post_edit_count'] )
{
$l_edit_time_total = ( $postrow[$i]['post_edit_count'] == 1 ) ?
$lang['Edited_time_total'] : $lang['Edited_times_total'];
$l_edited_by = '<br /> ' . sprintf($l_edit_time_total,
create_date($board_config['default_dateformat'],
$postrow[$i]['post_edit_time'], $board_config['board_timezone']),
$postrow[$i]['post_edit_count']);
}
else
{
$l_edited_by = '';
}
Al die wijzigingen hebben ertoe geleid dat bij een gewijzigd bericht dat er al stond voor bovengenoemde wijzigingen de info wordt weergegeven zoals ik dat prefereer . . .
De Edit-info-regel staat op de gewenste plaats en ziet er zo uit:
Gewijzigd op: 22 Nov 2003 01:56 pm
Echter, wanneer ik nu (na de wijzigingen) een posting invoer en daar correcties in aanbreng dan wordt de Edit-info-regel in het geheel niet weergegeven. Schakel ik over naar Engels dan verschijnt er op de verwachte plaats een geheel lege regel . . .
Iemand een idee ? ? ?
Het is nog maar een gis
of hard òf zoetjes zeilen in Uw voordeel is . . .
sorry hoor maar misschien begrijp ik je verkeerd....
Volgens mij doe je veel te moeilijk...:
Open viewtopic.php en maak het gewoon weer zoals het eerst was...
Open dan lang_main.php en zoek:
Verander dit gewoon ... veel makkelijker...
Volgens mij doe je veel te moeilijk...:
Open viewtopic.php en maak het gewoon weer zoals het eerst was...
Open dan lang_main.php en zoek:
Code: Selecteer alles
$lang['Edited_time_total'] = 'Laatst aangepast door %s op %s, in totaal %d keer bewerkt'; // Last edited by me on 12 Oct 2001, edited 1 time in total
$lang['Edited_times_total'] = 'Laatst aangepast door %s op %s, in toaal %d keer bewerkt'; // Last edited by me on 12 Oct 2001, edited 2 times in total
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.
idd.... viewtopic gewoon weer de oude maken. De manier van weergeven veranderen in de lang_main, en de positie van het weergeven aanpassen in viewtopic_body.tpl
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !
vreemd verschijnsel
Ik had al eerder geprobeerd het via lang_main te regelen, maar als je één van de twee %s weglaat wordt steeds de naam van de Auteur weergegeven in plaats van de datum . . .
Het is nog maar een gis
- WebSiteNet
- Contacteer:
Dat komt door dat de eerste %s wordt vervangen met de naam van de auteur en de tweede met de datum en de derde met hoeveel keer.
Je kan het stukje verwijderen door dit in templates/subSilver/viewtopic_body.tpl rond regel 39 dit te vinden en te verplaatsen naar de plek die je wilt:
Als je wil dat dat bericht altijd verschijnt gebruik dit:
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1299
Hiermee kan je de edits van admins niet laten meetellen:
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1815
arno
Je kan het stukje verwijderen door dit in templates/subSilver/viewtopic_body.tpl rond regel 39 dit te vinden en te verplaatsen naar de plek die je wilt:
Code: Selecteer alles
<span class="gensmall">{postrow.EDITED_MESSAGE}</span>
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1299
Hiermee kan je de edits van admins niet laten meetellen:
http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=1815
arno
Aan alle 'Reageerders',
Dankzij het commentaar bij de eerste door Webdev genoemde hack ( ......=1299) is er duidelijkheid in de zaak gekomen: de Edit-Info wordt pas getoond als er (op het gewijzigde bericht) is gereageerd.
Toen ik dat had gedaan werd de info op de door mij gewenste wijze en plaats weergegeven.
Ik ga genoemde hack wel installeren, want dan wordt de Info altijd weergegeven . . .
Overigens blijf ik er bij dat ik niet om het wijzigen van viewtopic.php heen kan, want ten eerste wordt er een tweetal <br /> voor de info geplaatst en bovendien valt er via viewtopic_body niet zoveel bij te sturen:
het maakt niet uit welke van de %s ik weghaal, de eerste gedisplayde waarde is altijd de naam van de Auteur . . .
Anyway . . . de zaakt is nu opgelost, ik dank jullie allemaal voor de moeite :thumb:
Dankzij het commentaar bij de eerste door Webdev genoemde hack ( ......=1299) is er duidelijkheid in de zaak gekomen: de Edit-Info wordt pas getoond als er (op het gewijzigde bericht) is gereageerd.
Toen ik dat had gedaan werd de info op de door mij gewenste wijze en plaats weergegeven.
Ik ga genoemde hack wel installeren, want dan wordt de Info altijd weergegeven . . .
Overigens blijf ik er bij dat ik niet om het wijzigen van viewtopic.php heen kan, want ten eerste wordt er een tweetal <br /> voor de info geplaatst en bovendien valt er via viewtopic_body niet zoveel bij te sturen:
het maakt niet uit welke van de %s ik weghaal, de eerste gedisplayde waarde is altijd de naam van de Auteur . . .
Anyway . . . de zaakt is nu opgelost, ik dank jullie allemaal voor de moeite :thumb:
Het is nog maar een gis