inlog vraag

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
dikketienes

inlog vraag

Bericht door dikketienes » 04 nov 2003, 21:44

eei iedereen heb een vraag.
Ik wil inlog schempje maken maar nu moet hij niet inloggen naar het forum maar naar een profiel pagina met het zelfde wachtwoord en gebruikers naam nu heb ik alles al maar het lukt me niet om de code die gebuikt wordt voor het wachtwoord (gecodeerd) om die omtezetten dat ik dus met mijn gebruikernaam en wachtwoord kan inloggen en niet met het gecoderde wachtwoord heeft iemand daar een script voor

pleas help
ik hoop dat jullie snappen wat ik wil kijk anders even hier http://www.50cc-racing.tk

Podium4

Re: inlog vraag

Bericht door Podium4 » 05 nov 2003, 09:09

dikketienes schreef:eei iedereen heb een vraag.
Ik wil inlog schempje maken maar nu moet hij niet inloggen naar het forum maar naar een profiel pagina met het zelfde wachtwoord en gebruikers naam nu heb ik alles al maar het lukt me niet om de code die gebuikt wordt voor het wachtwoord (gecodeerd) om die omtezetten dat ik dus met mijn gebruikernaam en wachtwoord kan inloggen en niet met het gecoderde wachtwoord heeft iemand daar een script voor

pleas help
ik hoop dat jullie snappen wat ik wil kijk anders even hier http://www.50cc-racing.tk
Bedoel je dat als iemand inlogd hij in zijn profiel terechtkomt?

Maak dan zo'n link: http://jouwsite.nl/profile.php?mode=editprofile
Alleen support via het forum, dus geen support via email, msn of pb.

dikketienes

Bericht door dikketienes » 05 nov 2003, 17:20

neei een apart profiel waar ze hun profiel van hun gedeelte op mijn scootersite dat ze dat kunnen onderhouden kijk maar op de site bij leden dat moeten ze kunen onderhouden

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 05 nov 2003, 17:49

Ik denk dat je het met php doet. het is makkelijk te coderen met deze functie:

Code: Selecteer alles

<?
// We halen het wachtwoord op uit de meegezonden variabele. Op de oude 'superglobals' manier zodat het op meerdere versies van php werkt.
$wachtwoord = $HTTP_POST_VARS['wachtwoord'];

// Het draait eigenlijk om deze functie: md5();
$gedcodeerd_wachtwoord = md5($wachtwoord);
?>

dikketienes

Bericht door dikketienes » 06 nov 2003, 13:29

neei kijk ik wil een inlog schem maken die het wachtwoord codeert net als de in de tabel staat en dat je dan kan inloggen want nu moet je met het gecoderrede wachtwoord inloggen van e10f3asfggsdg72g of zo iets
heeft hier iemand een script voor ik kom er niet aan uit namelijk

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 06 nov 2003, 18:14

Wat jij zoekt is gewoon het passwoord coderen zodat je niet het gecodeerde wachtwoord hoeft in te typen maar dat dat automatisch gaat.

Dat gaat heel simpel met de functie md5();

dikketienes

Bericht door dikketienes » 06 nov 2003, 20:18

ja en hoe doek dat en war zet ik dat neer zo goed benk nu ook weer niet

Gesloten