Leden van oud forum naar nieuw forum overbrengen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
DonvanVliet
Contacteer:

Leden van oud forum naar nieuw forum overbrengen

Bericht door DonvanVliet » 20 okt 2003, 08:56

Ik heb een database backup gemaakt van mijn huidige forum, gewoon met de optie in mijn adm.paneel. Als ik die open in Crimson Editor dan zie ik bijna onderaan een lijstje met leden "# Table Data for phpbb_users" genaamd staan met daaronder een lijst met leden enzo. Kan ik aan deze regels nog een paar leden uit mijn oude forum toevoegen en dan mijn database restoren????? Dus ik maak een database backup van mijn oude forum en kopieer deze leden naar de nieuwe.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 20 okt 2003, 13:51

gebruik de knop zoeen eens
je zult er achter komen dat deze kwestie all een paar ker aan de orde is geweest, zoek eens op phpmyadmin
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

DonvanVliet
Contacteer:

Bericht door DonvanVliet » 21 okt 2003, 01:55

Nou ik ben inderdaad aan het zoeken geweest maar niet gevonden waar ik wat aan heb, kijk het zit zo.
Mijn oude forum heeft leden en mijn nieuwe ook.
Nu wil ik een aantal leden toevoegen aan de ledenlijst in mijn nieuwe forum zodat ze niet opnieuw hoeven te registreren.
Dat had ik gedaan en ik gebruikt natuurlijk mijn oude forum als test en dan krijg ik deze melding

Error importing backup file

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax near '

Wat betekent dat nou? Dat lid staat trouwens wel in de gebruikerslijst, dat lukte dus.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 21 okt 2003, 09:58

Ik snap eruit dat je twee forums wilt gaan mrgen, dat is ibderdaad een heel ander verhaal, ik heb daar wel al diverse stukken over gelezen op http://www.phpbb.com, er staan daar wel wat losse onderdelen maar als je de berichten daar door leest merk je wel dat het nogal wat haken en ogen heeft!!

Wat ik je aanraad is om het via phpmyadmin handmatig te doen, vanuit de backup, doe ook dan handmatig wat aanpassingen in de KLEINSTE backup die je hebt zo dat je geen dubbele dbase quries krijgt!!!

Wa ik bedel als je gaat kijken zal je zien dat er bijvoorbeld users zijn aangemaakt en die heben een nummer, maak van usernummer 2 bijvoorbeeld usernummer 2222, ik verspring na zo hoog omdat dit een voorbeeld is, wil je alles netjes oplopend heben dan moet je effe kijken wat de laatste nummers zijn en dat dan verhogen naar die nummers

het klinkt hier allemaal heel moeilijk maar als je er mee oefent blijkt het gewoon en vervelend karwei te zijn maar wel te doen

wat ik je verder aanraad is probeer dit alles uit op een test account bijvoorbeeld lycos of als je de mogelijkheid hebt op je eigen sever maar dan in een nieuwe installatie, dan hebben je gebruikers er het minste last van!!!

Mocht je alles hebben aangepst gebruik dan de synchroniseer functie zodat je verder kunt ermee!!!

Maak een backup van deze dbase, via phpmyadmin en doe dan de bestaande site dbase legen, en daar plaats je je versgemaakte dbase in!!!

Let wel dat je je tweed forum waar je op gaat werken alle dezelfd mods moet hebben geinstalleerd!!!

Grtz en Sccs Carlo
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Gesloten