Website portal met forum onderdelen erin..?

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
cartuningforum

Website portal met forum onderdelen erin..?

Bericht door cartuningforum » 27 sep 2003, 12:21

Nu draait mijn forum volledig op lycos, en heb ik er een (okey, niet erg indrukwekkende, maar toch ;) ) website voor gemaakt.
Mijn vragen nu;

* is het mogelijk mensen op die site te laten inloggen/registreren voor mijn forum, in een zlfde soort box als nu op de site? -en hoe?

* graag wil ik een poll op de site maken, zodat ik een vraag neerzet, welke mensen in de poll vorm kunnen beantwoorden dmv stemmen. Na enige tijd moet deze wel gewoon te veranderen zijn in een nieuwe vraag.

* iets van niewste member van 't forum, maar dan deze op de site neer laten zetten, zodat je kunt zien wie nieuwste member is...

Ik wet dat dit misschien niet de simpelst te beantwoorden vragen zijn, maar toch ook al weet je één van de antwoorden erop, vast heel erg bedankt!

owja, de site waar over t gaat staat op http://techtalk.cjb.net

thanx guys!!

Aeolus

Bericht door Aeolus » 27 sep 2003, 15:26

wat je denk ik het beste kan doen is die site laten vervallen en hiervoor in de plaats een ezportal van smartor erop te zetten. Hierbij heb je dus de mogelijkheid om je eigen welkomstbericht te maken, een soort nieuwssysteem op de site te maken, ook die logingbox erop te zetten en ook een poll te maken.

de werking van een poll is vrij simpel,
je geeft in de configuratie van de portal op vanuit wel subforum van je forum hij de polls moet pakken. stel dat dat in jouw geval het subforum 'Mainboard en CPU' is, dan is dat forum nummer 4. (hou op de index je muis boven het bewuste forum, en je ziet in je statusbar van inet explorer welk forumid het is). steeds als je een nieuwe poll opent in dat subforum zal ie die tonen op je portal.

voor die nieuwste leden weet ik uit mn hoofd niet zeker of dat er ook op zit, maar zo niet dan weet ik daar de code wel van. die kan ik dan alsnog wel ff plaatsen zodra je de portal al hebt draaien.
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 29 sep 2003, 14:29

De website moet een php pagina zijn, en op het systeem van phpbb zitten.
zet dan dit in het bestand:

Code: Selecteer alles

$user = get_db_stat('newestuser');
$user = get_userdata($user['user_id']);
Je krijgt dan een array terug met de userdata.

Gesloten