Help, een foutmelding

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
KJ Elshof

Help, een foutmelding

Bericht door KJ Elshof » 22 sep 2003, 19:31

Hallo allemaal,

Ik merkte vandaag dat m'n forum opeens een foutmelding geeft, namelijk;

Algemene Fout

Could not query new topic information

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'meetingpoint_topics.MYD'. (errno: 145)

SELECT t.forum_id, t.topic_id, p.post_time FROM meetingpoint_topics t, meetingpoint_posts p WHERE p.post_id = t.topic_last_post_id AND p.post_time > 1063122862 AND t.topic_moved_id = 0

Line : 192
File : /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/forum/index.php

Ik heb zelf geen flauw idee wat het betekent of hoe het gekomen is. Het forum werkt namelijk al iets van 5 maanden zonder problemen. Ik heb er verder niks meer mee gedaan. Ik kan nog wel op het administratie paneel komen en heb gelukkig nog een backup kunnen maken. De database grootte is op het moment 1,38 mb. Het is weleens over de 2 of zelfs 3 geweest dus dat kan het probleem niet zijn. Ik heb verder alleen moderators die niet op het admin panel kunnen komen. Ook de website zelf is wachtwoord beveilgd. Ik heb dus geen flauw idee wat er aan de hand is.

Het forum is voor jongeren met een chronische ziekte. Die hebben op het moment dus geen lotgenoten contact meer. Ik zou het dus heel erg op prijs stellen als er snel hulp geboden kan worden en ik hoop dat 1 van jullie weet wat er aan de hand is.

Groetjes,
Kirsten-Joy

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 sep 2003, 19:52

Code: Selecteer alles

REPAIR TABLE meetingpoint_topics;
Voe deze query eens uit in phpmyadmin en klaar.

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 22 sep 2003, 19:58

Wat is phpmyadmin?

Is er ook een andere manier? Ik denk namelijk dat phpmyadmin direct toegang vraagt tot de mysql database. Ik beheer een subweb voor jongeren bij de stichting waar wij aangesloten zijn. Ik heb niet het wachtwoord om direct toegang te krijgen tot de mysql database. Als ik het helemaal verkeerd begrepen heb kan je dan nog even uitleggen wat phpmyadmin is en hoe het werkt.

In ieder geval bedankt,
Kirsten-Joy

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 sep 2003, 20:01

phpmyadmin is een programma om query uit te voeren. heb je wel ftp toegang? of toegang tot een webadmin of iets dergelijks?

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 22 sep 2003, 20:06

Ik heb de website opgezet met Frontpage. Maar ik heb alleen toegang tot het subweb. Ik heb geen toegang tot het eigenlijke domein. En ik geloof dat de mysql database met het eigenlijke domein verbonden is. Of heb ik het nu verkeerd? Ik heb dus wel het wachtwoord voor de subweb waar het forum op staat. En ik heb wel contact met diegene die het eigenlijke domein beheerd. Maar die snapt al helemaal niets van php en mysql. En hij mag het wachtwoord niet met ons delen. Ik hoop dat je kan helpen.

Bedankt,
Groetjes,
Kirsten-Joy

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 sep 2003, 20:10

een accountje aangemaakt dus.
kan je een bestandje uploaden naar de zelfde map waar het forum staat?

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 22 sep 2003, 20:13

Ja, ik heb toegang tot de map waar het forum staat. Ik heb alleen geen toegang tot de mysql database. Ik heb een paar weken geleden van de php map een kopietje gemaakt. Kan ik gewoon een bestandje daarvan terugzetten? En zo ja welk bestandje?

Groetjes,
Kirsten-Joy

PS. zou ik op die manier berichten en gebruikers kwijtraken?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 sep 2003, 20:21

berichten kwijtraken doe je niet op die manier.
Welnu, sla het volgende op als db.php via kladblok of iets dergelijks:

<?php
define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = './';
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx);

//
// Start session management
//
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);
//
// End session management
//

$page_title = 'Updating the database';
include($phpbb_root_path . 'includes/page_header.'.$phpEx);

echo '<table width="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" border="0" class="forumline">';
echo '<tr><th>Updating the database</th></tr><tr><td><span class="genmed"><ul type="circle">';

$sql = array();
$sql[] = "REPAIR TABLE " . $table_prefix . "topics";

for( $i = 0; $i < count($sql); $i++ )
{
	if( !$result = $db->sql_query ($sql[$i]) )
	{
		$error = $db->sql_error();

echo '<li>' . $sql[$i] . '<br /> +++ <font color="#FF0000"><b>Error:</b></font> ' . $error['message'] . '</li><br />';
	}
	else
	{
		echo '<li>' . $sql[$i] . '<br /> +++ <font color="#00AA00"><b>Successfull</b></font></li><br />';
	}
}

echo '</ul></span></td></tr><tr><td class="catBottom" height="28">&nbsp;</td></tr>';

echo '<tr><th>End</th></tr><tr><td><span class="genmed">Installation is now finished. Please be sure to delete this file now.<br />If you have run into any errors, please visit the <a href="http://www.phpbbhacks.com/forums" target="_phpbbhacks">phpBBHacks.com support forums</a> and ask someone for help.</span></td></tr>';
echo '<tr><td class="catBottom" height="28" align="center"><span class="genmed"><a href="' . append_sid("index.$phpEx") . '">Have a nice day</a></span></td></table>';

include($phpbb_root_path . 'includes/page_tail.'.$phpEx);

?>
upload dat nu naar de map waar ook het forum instaat. laad het vervolgens in je browser. als het goed is doet hij het nu. als hij het doet mag je het bestand verwijderen.

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 22 sep 2003, 20:37

HET IS GELUKT!!!!!!!!!!!!!!!!

Hardstikke bedankt! Ik had niet verwacht dat het gerepareerd kon worden. Maar het is zelfs deze avond nog gelukt en ik ben niks kwijt. Ik ben echt heel erg blij met je hulp. BEDANKT!

Groetjes,
Kirsten-Joy

PS. heb je enig idee waarom ik opeens die foutmelding kreeg?

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 22 sep 2003, 20:41

de tabel was beschadigd. dat komt wel vaker voor. dat kan door een storing in mysql of op de server oid.

KJ Elshof

weer problemen

Bericht door KJ Elshof » 24 sep 2003, 14:36

Hoi Webdev,

Ik hoop dat je me opnieuw kunt helpen. Ik heb net gemerkt dat ik alweer een fout heb. Al kan het zijn dat hij er de vorige keer ook al zat. Maar nu krijg ik een fout melding zodra ik een bericht wil plaatsen. De foutmelding is;

Algemene Fout

Could not insert new word matches

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'meetingpoint_search_wordmatch.MYD'. (errno: 145)

INSERT INTO meetingpoint_search_wordmatch (post_id, word_id, title_match) SELECT 1940, word_id, 0 FROM meetingpoint_search_wordlist WHERE word_text IN ('test', 'voor', 'foutmelding')

Line : 242
File : /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/forum/includes/functions_search.php

Ik heb gekeken naar dat filetje dat je de vorige keer gegeven hebt. Maar dit keer werkt het niet. Ik heb gekeken of ik het kon aanpassen voor deze fout, maar ik weet er blijkbaar niet genoeg van om dat te doen, ;-).

Hopelijk kan je me ook dit keer helpen en zal het forum daarna geen problemen meer geven.

Alvast bedankt,
Groetjes,
Kirsten-Joy

Aeolus

Bericht door Aeolus » 24 sep 2003, 16:49

even een tussendoor tip voor KJ Elshof, wanneer je naar de map gaat waar je forum staat, moet je even de daar aanwezige config.php downloaden naar je harde schijf. je hebt dan alle gegevens die je nodig hebt voor de mysql database aangezien die gegevens daarin staan :)
-----------------------------------8<------(Hierlangs Afknippen)----------------------------------
Gebruik altijd de supporttemplate ! Deze is er niet voor niets !
! Geen support via pb, tenzij ik zelf anders aangeef !

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 24 sep 2003, 17:14

<?php 
define('IN_PHPBB', true); 
$phpbb_root_path = './'; 
include($phpbb_root_path . 'extension.inc'); 
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx); 

// 
// Start session management 
// 
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX); 
init_userprefs($userdata); 
// 
// End session management 
// 

$page_title = 'Updating the database'; 
include($phpbb_root_path . 'includes/page_header.'.$phpEx); 

echo '<table width="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" border="0" class="forumline">'; 
echo '<tr><th>Updating the database</th></tr><tr><td><span class="genmed"><ul type="circle">'; 

$sql = array(); 
$sql[] = "REPAIR TABLE " . $table_prefix . "search_wordmatch"; 

for( $i = 0; $i < count($sql); $i++ ) 
{ 
   if( !$result = $db->sql_query ($sql[$i]) ) 
   { 
      $error = $db->sql_error(); 

echo '<li>' . $sql[$i] . '<br /> +++ <font color="#FF0000"><b>Error:</b></font> ' . $error['message'] . '</li><br />'; 
   } 
   else 
   { 
      echo '<li>' . $sql[$i] . '<br /> +++ <font color="#00AA00"><b>Successfull</b></font></li><br />'; 
   } 
} 

echo '</ul></span></td></tr><tr><td class="catBottom" height="28">&nbsp;</td></tr>'; 

echo '<tr><th>End</th></tr><tr><td><span class="genmed">Installation is now finished. Please be sure to delete this file now.<br />If you have run into any errors, please visit the <a href="http://www.phpbbhacks.com/forums" target="_phpbbhacks">phpBBHacks.com support forums</a> and ask someone for help.</span></td></tr>'; 
echo '<tr><td class="catBottom" height="28" align="center"><span class="genmed"><a href="' . append_sid("index.$phpEx") . '">Have a nice day</a></span></td></table>'; 

include($phpbb_root_path . 'includes/page_tail.'.$phpEx); 

?> 
ff veranderd

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 24 sep 2003, 17:28

Hallo,

Budweiser bedankt voor je tip, ik zal er later eens naar kijken.

Webdev ik heb gedaan wat je zei, maar het is dit keer niet gelukt :( :( :( Ik kreeg wel hetzelfde schermpje en er stond dat het succesvol was, maar het geeft nog steeds die fout op. Heb je nog een idee? Ik hoop het.

Groetjes,
Kirsten-Joy

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 24 sep 2003, 17:33

Heb je hem wel upgeload en de goede file geopend? en dat de goede query er instond?
REPAIR TABLE meetingpoint_search_wordmatch

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 24 sep 2003, 17:34

Ik zie net dat de foutmelding iets anders is, dus misschien dat het wel wat gedaan heeft.

Algemene Fout

Could not insert new word matches

DEBUG MODE

SQL Error : 1016 Can't open file: 'meetingpoint_search_wordmatch.MYD'. (errno: 144)

INSERT INTO meetingpoint_search_wordmatch (post_id, word_id, title_match) SELECT 1972, word_id, 0 FROM meetingpoint_search_wordlist WHERE word_text IN ('test')

Line : 242
File : /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/forum/includes/functions_search.php

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 24 sep 2003, 17:39

Dat komt door dat je een andere topic aangeklikt hebt. kijk eens naar mijn vorige antwoord.

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 24 sep 2003, 17:41

Ik heb hetzelfde gedaan als de vorige keer. Precies naar dezelfde plek. Toen ik er daarna naar keek stond er;

REPAIR TABLE meetingpoint_search_wordmatch
+++ Successfull

Maar zoals ik al eerder schrref gaf hij nog wel een foutmelding op.

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 24 sep 2003, 17:49

Ik heb wat je had geschreven opgeslagen als db.php (het oude al weggehaald uit de forum map). Daarna upgeload en op dezelfde plek neergezet als de vorige keer. Hij gaf dus aan dat het "succesful" was. Dat is precies wat ik de vorige keer ook deed alleen nu met een andere text in het db.php filetje. Als ik toch iets verkeerd heb gedaan kan je het dan nog een keer uitleggen, want dan snap ik het niet.

KJ Elshof

Bericht door KJ Elshof » 25 sep 2003, 12:34

Hallo,

Ik had nog een vraagje. Kan het zijn dat het nu niet lukt omdat de file nu anders is? Toen het wel lukte was het File : /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/forum/index.php
Nu het niet lukt is het in File : /home/sites/site141/web/meetingpoint/leden/forum/includes/functions_search.php

Die filetjes staan in een andere map. In het eerste geval stond het gewoon in de forum map en in het laatste geval in de map includes in de map forum. Kan dat het probleem zijn? Ik heb geprobeerd dat db.php in de map includes neer te zetten, maar dit werkte niet. Ook stond er al een db.php filetje in die map dat een hele andere inhoud heeft.

Zijn er nog tips?

Groetjes,
Kirsten-Joy

Gesloten