Forum directory wijzigen

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
fvbekkum

Forum directory wijzigen

Bericht door fvbekkum » 30 aug 2003, 01:12

Ik heb een kompleet geinstallerd forum met een aantal mod's en wil nu het mx-portal installeren.
Helaas lijkt de directory struktuur niet geschikt, en moet ik die wijzigen (een level tussenvoegen).

Hoe moet dat precies - hoe voorkom ik dat ik een onbruikbare datbase creeer.

m.vr.gr. :oops:

ron w
Contacteer:

Bericht door ron w » 30 aug 2003, 13:05

Database en forumstructiuur kan je los van elkaar zien. Het enige waar je last van kan hebben, als je een directory structuur gaat veranderen, dat bepaalde (zelf ingevoerde) links mogelijk niet correct werken.

Maak voor de zekerheid een backup van je forum, dat voorkomt problemen achteraf.
Afbeelding

fvbekkum

Bericht door fvbekkum » 30 aug 2003, 13:12

Dus ik kan de forum gewoon downloaden (heb ik de back-up) and uploaden naar de directory waar ik het wil hebben?

En wanneer moet ik dan in het control panel de lokatie wijzigen?
Laatst gewijzigd door fvbekkum op 30 aug 2003, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ron w
Contacteer:

Bericht door ron w » 30 aug 2003, 13:18

fvbekkum schreef:Dus ik kan de forum gewoon downloaden (hab ik de back-up) and uploaden naar de directory waar ik het wil hebben?
Yep. Wat je evt. ook nog kan doen (=makkelijk): forum downen (backup), en daarna de directory een andere naam geven, de naam die jij wil, of de dir verplaatsen naar een hogere dir. Net als in je verkenner. (Ligt een beetje aan de ftp-client die je hebt, ik heb geen idee of alle ftp clients dit zo kunnen)
Afbeelding

fvbekkum

Bericht door fvbekkum » 30 aug 2003, 13:19

OK - heb het gedaan.

Voor anderen met dezelfde vraag:

1) ga in Admin panel en verander locatie van phpbb2 forum.
2) verplaats nu het forum met een ftp programma.

Andersom werkt niet ! :thumb:

Gesloten