Database, gegevens weg !

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
petjes
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 jan 2006, 15:27
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Database, gegevens weg !

Bericht door petjes » 10 dec 2008, 19:15

Event. modificaties op je forum: nee
Wanneer ontstond het probleem? 9 december 2008
phpBB versie: 2.0.23

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
Wat is het probleem?

Bij een storing van de provider (watsnel), op 9 december 2008, is mijn website tijdelijk niet bereikbaar geweest.
Nu is de website wel bereikbaar, maar mijn database staat terug in de tijd en wel op 30 september 2008.
alle berichten en gebruikers van 30 september tot 9 december zijn verdwenen.

Na contact met de provider, kan het enkele dagen duren voor dat het eventueel opgelost wordt.
Mijn laatste backup is van november 2008, maar heeft de provider ook nog een eventuele backup ?

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en of misschien wel een oplossing om die gegevens weer terug te krijgen.

Alvast bedankt.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Database, gegevens weg !

Bericht door Jim » 10 dec 2008, 19:28

Als er een storing is geweest bij de provider waardoor er iets met de database is gebeurd ben ik bang dat je enkel met een backup alle data die je hebt verloren terug kan krijgen. Dan ben je afhankelijk van je eigen backup of je zal moeten wachten en kijken of er een door je provider is gemaakt.

Helaas kunnen wij je daar niet mee helpen aangezien je enkel met een database backup je data tot de tijd van de backup kan terugkrijgen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
petjes
Berichten: 129
Lid geworden op: 14 jan 2006, 15:27
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Database, gegevens weg !

Bericht door petjes » 10 dec 2008, 23:15

De communicatie met de provider loopt nogal stroef, namelijk via email en het lijkt wel op een standaard antwoord.

Maar een andere vraag is het mogelijk om de backup van je database op te vragen, van net voor 9 december 2008 bij de provider.
Eventueel een paar dagen daarvoor.
Iemand daar ervaring mee, mijn laatste backup is al 3 weken geleden, en dat is gezien de bericht geving- foto's wel iets te lang geleden.

ps...een nieuwe les voor mijzelf en voor anderen maak dagelijks een backup, want je kan zo ook voor vervelende verrassingen komen te staan !

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Database, gegevens weg !

Bericht door Mid » 11 dec 2008, 00:23

Bij shared hosting wordt er meestal wel dagelijks een backup gemaakt, maar is men niet bereid om die terug te zetten, omdat er dan voor iedereen op die server wordt teruggezet. Het hangt dus van de hostingprovider af.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Database, gegevens weg !

Bericht door Ger » 11 dec 2008, 10:36

petjes schreef:ps...een nieuwe les voor mijzelf en voor anderen maak dagelijks een backup, want je kan zo ook voor vervelende verrassingen komen te staan !
Je kunt daarvoor eens kijken naar deze MOD, dan kun je het automatisch laten uitvoeren.

Gesloten