Geen nieuwe leden mogelijk

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
islamargarita
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2006, 14:13

Geen nieuwe leden mogelijk

Bericht door islamargarita » 15 nov 2008, 18:40

  • Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 2.0.23

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
..
Beste mede forumers,

Een poosje terug hadden we bezoek van een hacker, die probeerde in te breken op ons forum.
Nieuwe geplaatste postings kregen ineens de naam van de hacker, en vanaf dat moment werden er geen nieuwe gebruikers meer geregistreerd.

Elke poging om nu als nieuw lid te registreren geeft de foutmelding, gebruikersnaam bestaat al.

Wat te doen om dit op te losssen, we gebruiken nog de versie 2.0 19

Alvast erg bedankt

Jeroen

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Geen nieuwe leden mogelijk

Bericht door Mid » 15 nov 2008, 18:48

Je gebruikt een oude en dus onveilige versie, zoals je hebt gemerkt. Het wordt dus hoog tijd voor versie 3. Je zult die hacker eruit moeten gooien, want die kan er ongetwijfeld nog steeds in komen.

Kijk in het beheerderspaneel bij verboden gebruikersnamen en kijk, of er ergens alleen een ster (*) staat. Zo ja, markeer die ster (*) door hem aan te klikken en klik dan op bevestig (o.d.) om die ster (*) te verwijderen. Daarna moeten ongebruikte gebruikersnamen weer te gebruiken zijn.

islamargarita
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2006, 14:13

Re: Geen nieuwe leden mogelijk

Bericht door islamargarita » 15 nov 2008, 19:59

Hallo Mid,

Bedankt voor je supersnelle reactie.

Ik heb gedaan wat je aangaf
beheerderspaneel bij verboden gebruikersnamen en kijk, of er ergens alleen een ster (*) st
maar zonder succes, er verschijnen uberhaupt geen verboden gebruikersnamen.

Enig idee wat ik nu nog kan doen.
Ik weet dat het forum met die versie niet up to date is, maar er is in de loop der jaren zoveel aan verspijkerd dat zomaar eventjes overstappen naar 3.0 een dijk van een klus zal zijn.

Ik hoop dat je een oplossing weet en ons kunt helpen.
Uiteraard kan ik je evt ook inloggevens verstrekken zodat je op de server kan om verder te kijken.

Hoor graag van je, alvast erg bedankt.

M.vr.groet
Jeroen

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Geen nieuwe leden mogelijk

Bericht door Bee » 15 nov 2008, 20:03

Je zou zowieso al kunnen upgraden naar 2.0.23, dan zit je nog altijd beter dan met 2.0.19 dat bewezen onveilig is.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Geen nieuwe leden mogelijk

Bericht door Mid » 15 nov 2008, 20:26

Je kunt zelf de Admin Toolkit installeren: http://starfoxtj.phpbbhelp.org//phpBB/toolkit/

Hiermee kun je o.a. zien, of iemand ten onrechte beheerdersrechten heeft verworven en die persoon verwijderen.

Helaas heb ik momenteel te weinig tijd beschikbaar om er verder in te duiken. Voor een gehackt forum kun je wel assistentie vragen van het Serviceteam via: viewforum.php?f=70 , al weet ik niet, of dat voor versie 2 nog van toepassing is.

islamargarita
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2006, 14:13

Re: Geen nieuwe leden mogelijk

Bericht door islamargarita » 15 nov 2008, 22:47

Bedankt allebei, we gaan er mee aan de slag !

Groet
Jeroen

Gesloten