3 vraagjes

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
ChantalKayleeDemi
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2008, 15:59

3 vraagjes

Bericht door ChantalKayleeDemi » 06 nov 2008, 16:40

  • Adres van je forum: http://supermamas.forum2go.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 2.0.23

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
..

Hallo,

Ik ben beheerder van een net opgestart forum en doordat het zo goed loopt willen mijn mede beheerder en ik er een moderator bij nemen. Maar ik snap niet zo goed hoe ik dat in moet stellen. Ik ben na beheerderspaneel gegaan en dan gebruikersbeheer en dan permissies en dan heb ik de naam ingetikt van die we moderator willen maken maar dan staat er bij gebruikersniveau alleen beheerder of gebruiker?? Maar dan bij de forums kan ik wel als moderator status moderator invullen. HOe kan ik iemand nou moderator maken?? en wordt de naam blauw??

MIjn tweede vraag is : hoe krijg ik de instellingen zo gezet dat alleen mensen die ingelogd zijn het forum kunnen lezen??

En mijn laatste vraag: Ik zie wel eens bij forums dat je speciale rangen hebt voor als je bijvoorbeeld een bepaald aantal berichten hebt gehaald dat je zeg maar bijv amateur bent met een icoontje erbij. Hoe kan ik dat instellen??

Hoop dat iemand me kan helpen met deze vragen. Verder vind ik het forum toppie :P

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 3 vraagjes

Bericht door Jim » 06 nov 2008, 16:50

1) Iemand moderator van een bepaald forum maken doe je hier:
Beheerderspaneel -> Gebruikers -> Permissies. Dan kan je instellen voor elk forum of de persoon er moderator is of niet. :)

2) Beheerderspaneel -> Fora -> Permissies -> Kies forum -> Zet op: Geregistreerd [Verborgen]

3) Bij het rangenbeheer kan je permissies instellen wanneer iemand welke rang krijgt.
Beheerderspaneel -> Gebruikers -> Rangen -> Nieuwe rang toevoegen
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

ChantalKayleeDemi
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2008, 15:59

Re: 3 vraagjes

Bericht door ChantalKayleeDemi » 06 nov 2008, 17:01

dank je wel voor je snelle antwoord.

1. dat heb ik zo gedaan idd ja. Maar wat moet ik dan neerzetten bij gebruikersniveau want daar kan ik alleen kiezen tussen beheerder of gebruiker

2. is gelukt :P

3. zover was ik gekomen en kan ik dan het aantal berichten invullen wat nodig is?? en hoe kan ik een icoontje toevoegen dat ze krijgen als ze bepaald aantal berichten hebben bijv wat je wel eens ziet sterretjes of een engeltje of zo

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 3 vraagjes

Bericht door Jim » 06 nov 2008, 17:19

1) Dat kan je gewoon op Gebruiker laten staan aangezien enkel moderator maken via de manier zoals net besproken genoeg is.

3) Je zit bij een [wiki]forumdienst[/wiki], helaas heb je bij deze diensten geen toegang tot de bestanden en ik weet dan ook niet zeker of je wel de mogelijkheid hebt om een afbeelding bij de rang toe te voegen, hiervoor zal je contact met Forum2Go moeten opnemen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

ChantalKayleeDemi
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2008, 15:59

Re: 3 vraagjes

Bericht door ChantalKayleeDemi » 06 nov 2008, 17:44

ok dank je wel.
alleen is de naam van de moderator niet blauw geworden. is dit juist??
Niet dubbelposten, gebruik wijzig-knop ;)
- Derky
Wat bedoel je Mid?
Laatst gewijzigd door Derky op 08 nov 2008, 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubbelpost samengevoegd

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: 3 vraagjes

Bericht door Mid » 06 nov 2008, 22:35

Mijn reactie was voor versie 3, terwijl ik te laat zag, dat je nog met versie 2 werkt, waarvoor ik het antwoord helaas niet meer weet; te lang geleden...

Gesloten