Inloggen als beheerder cq moderator

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Corinne
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:40

Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Corinne » 11 okt 2008, 18:50

  • Adres van je forum: http://www.yorkshireterrierforum.nl/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 2.0.?
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Het probleem is dat ik sedert vanmiddag ineens samen met mijn medemoderator geen toegang meer heb in het beheerderspaneel van ons forum.
Ook krijg ik de vermelding van een hackings attempt. Daarbij hebben wij de laatste maanden een enorme hoeveelheid spam over ons heen gekregen, zeker over de honderd per dag. Ik weet niet of meerdere forumhouders dit probleem hebben? Ik haal ze er dagelijks uit en zet ze in de lijst van ongewenste gebruikers, maar eerlijk gezegd wordt ik er moe van. :evil:
Ik heb meerdere malen mijn beheerder geprobeerd te benaderen over dit probleem en aangegeven dat er misschien andere filters op moeten. Dit huidige probleem ligt ook bij hem nu, maar ik krijg geen contact op het moment en zit eigenlijk met het probleem dat ik nu niet kan kijken wat er mis is!! Wie o wie helpt mij verder??? Groetjes Corinne & Gerda, moderators van het Yorkshireterrierforum

..

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Derky » 11 okt 2008, 19:07

Verplaatst naar 2.0 Support aangezien dit phpBB2 is.

En aangezien het copyright niet in orde is, bij deze gesloten.

Stuur m'n een PB als het copyright in orde is dan heropen ik het onderwerp. :-)
Meer info: http://wiki.phpbb.nl/Copyrightbeleid

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Derky » 12 okt 2008, 21:01

Copyright is inmiddels in orde, heropend.

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Mid » 12 okt 2008, 22:49

Is er wel toegang tot FTP?, want dan zijn er mogelijkheden om de toegang weer in orde te brengen.

In dit Wiki-artikel staan diverse mogelijkheden om het forum te beveiligen; zie: http://wiki.phpbb.nl/Forum_beveiligen_%28phpBB2%29

Corinne
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:40

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Corinne » 13 okt 2008, 10:31

http://www.yorkshireterrieforum.nl


De phpbb staat weer onderaan.Dat is opgelost gisteren. Maar nu ik nog!! Ik kan nog steeds niet normaal inloggen zonder de vermelding dat het certificaat niet beveiligd is.Ik kan dus niet in het beheerpaneel om de modereren.De spam loopt ook weer binnen zie ik op de gebruikers lijst, maar ik kan niets doen.Er staat dus nog steeds iets niet goed in de configuratie. Mijn beheerder heeft een back-up, maar ik kan er niet in, dus ook niets herstellen. Ik heb hem hierover ook een mail gezonden, maar werd doorverwezen naar PhpBB.
Het is nu maandag en ik hoop op hulp van alle kanten, ik heb er een taak aan gehad om iedereen te bereiken. Ik maak mij ook zorgen over het forum zoals alles nu gaat.
Vast bedankt Corinne

Ik krijg deze vermelding en alle forumleden ook.


Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is niet verleend door een vertrouwde certificeringsinstantie.
Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verlopen of nog niet geldig.
Het beveiligingscertificaat dat door deze website wordt gebruikt, is verleend aan een adres voor een andere website.

Problemen met beveiligingscertificaten kunnen duiden op een poging om u informatie te ontfutselen of om informatie die u naar de server verzendt, te onderscheppen.
U wordt aangeraden om deze webpagina te sluiten en niet naar deze webpagina te gaan.
Klik hier als u deze webpagina wilt sluiten.
Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen).
Meer informatie


Als u op deze pagina bent terechtgekomen door op een koppeling te klikken, dient u het adres van de website in de adresbalk te controleren, om er zeker van te zijn dat dit het verwachte adres is.
Als u naar een website met een adres zoals https://example.com wilt gaan, kunt u proberen om 'www' aan het adres toe te voegen. Bijvoorbeeld: https://www.example.com.
Als u ervoor kiest om deze fout te negeren en wilt doorgaan, dient u geen persoonlijke informatie op deze website op te geven.

Raadpleeg voor meer informatie het onderwerp 'Certificaatfouten' in Help van Internet Explorer
.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Bee » 13 okt 2008, 14:03

Heb je cookie secure aanstaan? Dat moet je dan even uitzetten.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Corinne
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:40

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Corinne » 13 okt 2008, 18:14

Ja dat zou heel goed kunnen, Eindelijk iemand die dezelfde gedachte heeft. Deze gedachte heb ik al sinds vrijdag toen we gehackt werden,ik was namelijk aan het kijken in de configuratie en zag dat het niet goed stond, maar twijfelde en voordat ik iets kon doen werd ik eruit gemikt om er nooit meer in te kunnen.PhpBB weg, copyrigt enz. Alles weg. Ik heb alles uit de kast gehaald om mensen te bereiken, wat mij uiteindelijk zondag is gelukt!! Maar ik zit nog steeds naar een forum te gluren wat niet draait!! :evil:
Dus ik kan niet inloggen, niet modereren, niet in het beheer, dus ook niet in de configuratie kijken. Mijn vingers popelen om iets te doen. Dit heb ik ook naar mijn forum beheerder gemaild, maar hij stuurt mij naar jullie, op mijn vraag aan hem om de back-up er in te zetten, de configuratie na te kijken, krijg ik geen antwoord en zit maar te wachten om iets te doen. Mijn medemoderator en ik zijn echt ten einde raad en we zijn ook bang forumleden te verliezen op deze manier. Dit is echt niet leuk meer... :cry: Corinne

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Mid » 13 okt 2008, 18:37

Je hebt het copyright teruggezet, en dus heb je FTP-toegang. Je kunt de Admin Toolkit installeren en daarmee jezelf alle rechten als beheerder geven en niet-legale beheerders verwijderen; zie: http://wiki.phpbb.nl/Spambots

Corinne
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:40

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Corinne » 13 okt 2008, 18:47

Nee ik heb de PhpBB/copywrigt niet terug gezet, dat heeft mijn beheerder gisteren gedaan met inmenging van webhost plus. En later toen dat weer in orde was heb ik van een van jullie moderators { Derky} hulp gekregen door mij door te verwijzen naar deze link. Mijn vraag blijft dus...maar ik ga even met de link die je mij gaf aan de slag.

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Mid » 13 okt 2008, 19:24

Als de beheerder dan te beroerd is om het noodzakelijke te doen, laat ie dan even de FTP-gegevens aan jou verstrekken, zodat je de boel in orde kunt krijgen..... En meteen de database-gegevens, zodat je daar backups kunt maken.

Je kunt met de Admin Toolkit ook, door aanvinken, in 1 klap alle spammers verwijderen.

Corinne
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:40

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Corinne » 13 okt 2008, 20:15

Ik heb weer een mail gezonden, ik wordt er echt moedeloos van.... :cry:

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Mid » 13 okt 2008, 20:22

Ik zou als beheerder zielsgelukkig zijn met zulke gemotiveerde moderators..... en ze meteen tot beheerder benoemen, want dan loopt het forum voortaan weer als een trein. Hopelijk komt ie ook tot dat inzicht en kun je de problemen oplossen; hier is voldoende ondersteuning te vinden van velen. ;)

Corinne
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2008, 18:40

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Corinne » 13 okt 2008, 22:19

Weet je dat je helemaal gelijk hebt. :lol: Zo voelt het ook!! Alsof het van mijzelf is en er is mij eerlijk gezegd vanavond al een nieuw aanbod gedaan met het totaal beheer voor een ander forum. Iemand die gedacht heeft :o die moet ik hebben!! Want het beheer met database en alle bekomende zaken zijn nu helemaal geen probleem meer voor mij. Ik weet nu iedereen te vinden. :roll: Ik denk er hard over na om er op in te gaan. ;) Gr. Corinne

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Inloggen als beheerder cq moderator

Bericht door Mid » 13 okt 2008, 22:38

Om niet verder off-topic te gaan, stuur ik je even een PB.
Goed zo, dan gaan we hier weer on-topic verder!
- Bee

Gesloten