Chrome (en Safari) en weergave posts

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Bee » 07 sep 2008, 20:46

Heb je wel echt de hele mod weggehaald door de instructies andersom uit te voeren? Anders kan je altijd nog bijeffecten overhouden. De mod is lekker effectief, maar heeft een zeer negatief effect op de weergave van het forum.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Geluidforum
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2008, 18:20

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Geluidforum » 07 sep 2008, 21:12

Volgens mij nu alles braaf gedaan (terugwerkend MOD verwijderd).

Krijg nu als ik probeer te posten:
Error in posting

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ')' at line 1

INSERT INTO phpbb_posts (topic_id, forum_id, poster_id, post_username, post_time, poster_ip, enable_bbcode, enable_html, enable_smilies, enable_sig, post_approve) VALUES (608, 10, 2, '', 1220818312, '51ce466b', 1, 0, 1, 1, )

Line : 273
File : functions_post.php
Hier kan ik dus écht niks mee!

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Bee » 07 sep 2008, 21:20

Post regel 265 tot 285 eens in een codeblok als je wilt.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Geluidforum
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2008, 18:20

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Geluidforum » 07 sep 2008, 21:25

Code: Selecteer alles

// query modified by approval mod
		$sql  = ($mode != "editpost") ? "INSERT INTO " . TOPICS_TABLE . " (topic_title, topic_poster, topic_time, forum_id, topic_status, topic_type, topic_vote, topic_approve) VALUES ('$post_subject', " . $userdata['user_id'] . ", $current_time, $forum_id, " . TOPIC_UNLOCKED . ", $topic_type, $topic_vote, {$post_data['needs_approval']})" : "UPDATE " . TOPICS_TABLE . " SET topic_title = '$post_subject', topic_type = $topic_type " . (($post_data['edit_vote'] || !empty($poll_title)) ? ", topic_vote = " . $topic_vote : "") . " WHERE topic_id = $topic_id";
		if (!$db->sql_query($sql))
		{
			message_die(GENERAL_ERROR, 'Error in posting', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
		}

		if ($mode == 'newtopic')
		{
			$topic_id = $db->sql_nextid();
		}
	}

	$edited_sql = ($mode == 'editpost' && !$post_data['last_post'] && $post_data['poster_post']) ? ", post_edit_time = $current_time, post_edit_count = post_edit_count + 1 " : "";
	// query modified by approval mod
	$sql = ($mode != "editpost") ? "INSERT INTO " . POSTS_TABLE . " (topic_id, forum_id, poster_id, post_username, post_time, poster_ip, enable_bbcode, enable_html, enable_smilies, enable_sig, post_approve) VALUES ($topic_id, $forum_id, " . $userdata['user_id'] . ", '$post_username', $current_time, '$user_ip', $bbcode_on, $html_on, $smilies_on, $attach_sig, {$post_data['needs_approval']})" : "UPDATE " . POSTS_TABLE . " SET post_username = '$post_username', enable_bbcode = $bbcode_on, enable_html = $html_on, enable_smilies = $smilies_on, enable_sig = $attach_sig" . $edited_sql . ", post_approve = {$post_data['needs_approval']} WHERE post_id = $post_id";
	if (!$db->sql_query($sql, BEGIN_TRANSACTION))
	{
		message_die(GENERAL_ERROR, 'Error in posting', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
	}

	if ($mode != 'editpost')
	{
		$post_id = $db->sql_nextid();
	}

	$sql = ($mode != 'editpost') ? "INSERT INTO " . POSTS_TEXT_TABLE . " (post_id, post_subject, bbcode_uid, post_text) VALUES ($post_id, '$post_subject', '$bbcode_uid', '$post_message')" : "UPDATE " . POSTS_TEXT_TABLE . " SET post_text = '$post_message',  bbcode_uid = '$bbcode_uid', post_subject = '$post_subject' WHERE post_id = $post_id";
	if (!$db->sql_query($sql))
	{
		message_die(GENERAL_ERROR, 'Error in posting', '', __LINE__, __FILE__, $sql);
	}

	add_search_words('single', $post_id, stripslashes($post_message), stripslashes($post_subject));
is volgens mij iets met een MOD die onderschriften controleert (gebruik onderschriften is niet 'standaard') óf standaard 'post approval mod' (die ik al lang heb maar momenteel UIT staat)

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Bee » 07 sep 2008, 21:39

Hiermee kan ik het helaas nog niet oplossen. Heb je iets aangepast aan het bestand functions_post.php toen je de resize mod verwijderde? Of anders posting.php?
... Maar ik modereer (nog) niet.

Geluidforum
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2008, 18:20

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Geluidforum » 07 sep 2008, 21:43

Uit de MOD (resize)

Code: Selecteer alles

#-----[ OPEN ]------------------------------------------
#
posting.php
#
#-----[ FIND ]------------------------------------------
#
# around line 710
#
'MESSAGE' => $preview_message,
#
#-----[ IN-LINE FIND ]------------------------------------------
#
=>
#
#-----[ IN-LINE AFTER, ADD ]------------------------------------------
#
 '<mwthree style="display:none"></mwthree>' .
#
functions_post ben ik niet aangekomen...

Geluidforum
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2008, 18:20

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Geluidforum » 07 sep 2008, 21:44

Kan ik niet gewoon een back_up van het hele forum (van een tijdje geleden) terugzetten?

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Bee » 07 sep 2008, 23:02

Dat zou kunnen, al moet je dan wel zelf controleren of er niet eventuele wijzigingen door mods verloren gaan.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Geluidforum
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2008, 18:20

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Geluidforum » 08 sep 2008, 05:53

Bee schreef:Dat zou kunnen, al moet je dan wel zelf controleren of er niet eventuele wijzigingen door mods verloren gaan.
En dat doe ik door alles van een paar maanden terug (volgens mij heb ik al tijden geen MOD's geïnstalleerd) gewoon bot eroverheen te FTP-en, een schietgebedje te doen, een klein huisdier te offeren ;), cookies te wissen en te F5-en?

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Bee » 08 sep 2008, 09:10

Dat cookies wissen is nog niet eens nodig volgens mij.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Geluidforum
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2008, 18:20

Re: Chrome (en Safari) en weergave posts

Bericht door Geluidforum » 08 sep 2008, 09:27

Het lijkt weer te lopen. Je bent welkom om te checken... Ik heb een oude versie geüpload, met easymod alle mods gewist (backups geplaatst) en een aantal mods opnieuw geïnstalleerd (in die 20 minuten al 12 spam-registraties :D). Nu nog een nieuwe resizer proberen ;)

Gesloten