gebruik van HTML-code

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
Gebruikersavatar
Janošik
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jul 2008, 04:17
Locatie: Ľubeľa (Slowakije)
Contacteer:

gebruik van HTML-code

Bericht door Janošik » 24 jul 2008, 04:35

Ik heb zojuist phpBB 2.0.23 (engelse versie) geïnstalleerd en dat ziet er wel netjes uit!
Nu ben ik aan het experimenteren geslagen, en wel met het gebruik van HTML-code binnen berichten.
In het Administration Panel heb ik onder General Admin > Configuration de optie Allow HTML op Yes gezet.
Bij Allowed HTML tags heb ik object, param en embed toegevoegd.
Vervolgens wil ik in een bericht bvb het volgende opnemen om een filmpje van youtube weer te geven

Code: Selecteer alles

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/_00x9phPmLM&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/_00x9phPmLM&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Het rare is nu dat wanneer ik op Previev klik, het filmpje correct weergegeven wordt, maar als ik op Submit klik en dan het bericht bekijk, zie ik enkel maar de HTML-code :shock:

Iemand enig idee of dit kan verholpen worden, en zo ja: hoe???

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: gebruik van HTML-code

Bericht door Bee » 24 jul 2008, 11:16

Het gebruik van HTML, en zeker deze codes is erg gevaarlijk en levert een groot veiligheidsrisico op. Daarnaast de vraag waarom je voor phpBB 2.0.23 hebt gekozen? phpBB 3 bevat een mogelijkheid om simpel zelf BBCodes toe te voegen, en dus ook voor youtube.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Janošik
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jul 2008, 04:17
Locatie: Ľubeľa (Slowakije)
Contacteer:

Re: gebruik van HTML-code

Bericht door Janošik » 24 jul 2008, 23:45

Wat het veiligheidsaspect betreft bij het gebruik van HTML-code heb je uiteraard 100% gelijk... en zeker met tags als object en embed. Maar het forum zal slechts toegankelijk zijn voor een zeer beperkt aantal leden die ik persoonlijk ken en die het forum zeker niet willen hacken.

Waarom ik voor versie 2 gekozen heb ipv versie 3? Wel... eerlijk gezegd vind ik het beheerderspaneel van versie 3 vééél te ingewikkeld :oops: Ik kom er echt niet uit :roll:
Bestaat er misschien ergens een duidelijke handleiding?

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: gebruik van HTML-code

Bericht door svenn » 25 jul 2008, 10:06

Ik volg je compleet, heb je evenwel in bij de postopties, html aangezet, enzoja heb je in je profiel html aangezet ? hoewel het toch op een bugje lijkt, mocht 1 van de 3 niet aanstaan, hoor je geen juiste preview te zien.

controleer dus :
- admin paneel
- jouw eigen profiel
- de post opties (tijdens het posten zelf dus)

Wat phpBB 2 betreft, zolang je het voor duidelijke privé doeleinden gebruikt is het zeker nog veilig genoeg.

Gebruikersavatar
Janošik
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jul 2008, 04:17
Locatie: Ľubeľa (Slowakije)
Contacteer:

Re: gebruik van HTML-code

Bericht door Janošik » 25 jul 2008, 14:19

Het probleem zat inderdaad in mijn profiel; daar stond "Always allow HTML" op "No"!
Nochtans werd de preview correct weergegeven, dus... inderdaad een bugje ?

Bedankt voor de reacties, ik kan weer verder nu!

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: gebruik van HTML-code

Bericht door svenn » 25 jul 2008, 19:23

Blijkbaar wel dus :) je kunt het steeds toevoegen aan de bugtracker ;-) maar ik denk niet dat ie heel erg snel word aangepast :) met phpBB 3 in de volle debug :)

Gebruikersavatar
Janošik
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jul 2008, 04:17
Locatie: Ľubeľa (Slowakije)
Contacteer:

Re: gebruik van HTML-code

Bericht door Janošik » 25 jul 2008, 22:47

Ach... die bugtracker zal ik maar laten! Zo belangrijk is het niet ;)
Ik denk er trouwens aan om toch maar de upgrade naar 3.0 te doen.

Nogmaals bedankt voor alle reacties.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: gebruik van HTML-code

Bericht door svenn » 26 jul 2008, 11:20

spijtig maar begrijpbaar :) hier vind je trouwens een duidelijke uitleg : http://wiki.phpbb.nl/Upgrade_phpBB2_naar_phpBB3

Gesloten