Permissies spontaan veranderd

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
fenny
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:10

Permissies spontaan veranderd

Bericht door fenny » 21 jul 2008, 13:42

  • Adres van je forum: http://www.forumzitbank.net/myphp
    Event. modificaties op je forum:de laatste is de cracker
    Wanneer ontstond het probleem?vorige week
    phpBB versie: 2.0.23

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
vorige week heb ik vastgesteld dat sommige mensen niet meer op een bepaald onderwerp konden reageren. Ik heb dit bij de permissies nagekeken en het bleek dat er bij deze mensen alleen bekijk en lees nog op aan stond. De rest stond op uit. Ik ben de enige die hier toegang heeft en ik heb zelf niets veranderd. Een dag eerder kon iedereen (die normaal daar toegang heeft) bij dit onderwerp gewoon meedoen. Betekend dit, dat er iemand in het bezit is van mijn admina gegevens en dus dingen veranderd heeft? Wat kan ik doen??
Groetjes en alvast bedankt Fenny
..
Laatst gewijzigd door fenny op 21 jul 2008, 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door svenn » 21 jul 2008, 14:03

Zonder logs kun je niks zeker weten, maar daar wijst het wel op ja. Een gebruiker kan zichzelf niet "uitsluiten" :) De url link trouwens niet ;) Het meest voor de handliggende is je paswoord veranderen, kijken of er andere admins zijn, en eventueel een log-mod installeren, om te kijken of iemand buiten de gewone uren aan je phpBB zit, overigens kun je de mysql - gegevens aanpassen (dan ook in config.php) zodat je zeker weet dat niet iemand meteen in je database zit te knoeien.

fenny
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:10

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door fenny » 21 jul 2008, 14:36

Ik ben de enige admin van dit forum. Niemand heeft mijn gegevens.

Er is een tijdje geleden iemand boos opgestapt. Zij schreef mij een mail dat het een fluitje van een cent is om op dit (en andere) forum in te breken. Ik heb dit niet willen geloven en heb het als een loze bedreiging naast mij neergelegd. Nu begin ik toch te twijfelen.
Ik ga in ieder geval mijn wachtwoord veranderen. Zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen doen?

De laatste mod die ik geinstalleerd heb, is de CrackerTracker.

De link werkt nu! ;)

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door Bee » 21 jul 2008, 15:25

Mooi, en dan is de eerste mod die je kan gaan deinstalleren de Cracker Tracker

Cracker Tracker, want je wil graag Crackers die Crackers eten in je administratiepaneel. Nu met extra inbraakgarantie en onveiligheidscertificaat.
... Maar ik modereer (nog) niet.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door svenn » 21 jul 2008, 16:56

CrackTracker heeft niet bepaald zo'n fameuze naam :) het feit dat het aanduid dat het is geïnstalleerd zorgt er al voor dat zelfst noobjes weten dat als daar een fout inzit, het nog makkelijker is om erin te raken.

ik vind momenteel geen goeie maar dit kan alvast helpen : http://www.phpbbhacks.com/download/449

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door Bee » 21 jul 2008, 17:25

De mod bevat(te) enkele veiligheidsfouten die het forum kwetsbaarder maakten dan voor installatie.
... Maar ik modereer (nog) niet.

fenny
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:10

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door fenny » 21 jul 2008, 17:55

Ik heb dus deze versie

CrackerTracker Professional v5.0.6 © 2004 - 2008

Ik woon in Duitsland en heb hem van de duitse phpbb site gedownloaded. Deze versie werd door het phpbb team met een lintje (gevalideerd) vrijgegeven.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door Lucas » 22 jul 2008, 09:11

Het advies van mij(en zo ook die van phpBB.de als je leest) is om phpBB2 gewoon up-to-date te houden, dan is er niets aan de hand. De mod voldoet aan alle coding-eisen, maar daarmee hoeft het nog geen aanrader te zijn.

Ik pak ook even een quote van de phpBB development team:
Acyd Burn schreef:Crack(er)Tracker is a mod i would never ever recommend or include.
Mijn Nederlandse collega's van phpBBservice.nl vertellen mij ook dat er in het verleden deze mod phpBB 2.0.x eigenlijk alleen maar hack-gevoeliger maakt.

http://forum.phpbbservice.nl/viewtopic.php?p=4888

fenny
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 okt 2006, 23:10

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door fenny » 22 jul 2008, 12:49

Dank voor jullie antwoorden. ;)

Mid
Berichten: 961
Lid geworden op: 03 mei 2008, 23:22

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door Mid » 22 jul 2008, 17:20

Lucas schreef:Mijn Nederlandse collega's van phpBBservice.nl vertellen mij ook dat er in het verleden deze mod phpBB 2.0.x eigenlijk alleen maar hack-gevoeliger maakt.
Past dit dan nog wel in de Wiki: http://wiki.phpbb.nl/Forum_beveiligen_%28phpBB2%29 :?:

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door Bee » 22 jul 2008, 18:46

Mid schreef:
Lucas schreef:Mijn Nederlandse collega's van phpBBservice.nl vertellen mij ook dat er in het verleden deze mod phpBB 2.0.x eigenlijk alleen maar hack-gevoeliger maakt.
Past dit dan nog wel in de Wiki: http://wiki.phpbb.nl/Forum_beveiligen_%28phpBB2%29 :?:
Staat Cracker Tracker daartussen, onze gratis crackers in het administratiepaneel en sloop de rest maar mod :?
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 2487
Lid geworden op: 24 jan 2006, 17:04
Locatie: Houtvenne (BE)
Contacteer:

Re: Permissies spontaan veranderd

Bericht door Tom V » 22 jul 2008, 20:37

blijkbaar stond die er inderdaad tussen :?

Gesloten