Hoi,
Ik heb een forum draaien en heb er een vraagje over.
Ik kan de database vanuit phpbb backuppen zodat de berichten weer terug te zetten zijn. Ik heb echter nogal wat veranderingen aangebracht op het forum kwa logo,s en design.
Hoe kan ik het hele forum backuppen zodat ik het kant en klaar kan uploaden als er iets mis gaat bij de host provider?
Zal wel domme vraag zijn maar kan ik het forum zoals het nu op de server staat gewoon downloaden, inzippen en eventueel gewoon weer terug zetten?
grtz jeroen
backup forum vraagje
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Re: backup forum vraagje
Dit kun je doen door alle bestanden te downloaden via FTP, waarschijnlijk heeft je host ook wel ergens een backup mogelijkheid die je kunt gebruiken om alles gezipt te downloaden.jeroen_b schreef: Ik heb echter nogal wat veranderingen aangebracht op het forum kwa logo,s en design.
Hoe kan ik het hele forum backuppen zodat ik het kant en klaar kan uploaden als er iets mis gaat bij de host provider?
Als je dit één keer hebt gedaan, bewaar dan een kopie op je pc en ga daar in wijzigen en vanuit die kopie uploaden, op die manier heb je altijd de actuele bestanden op je pc.
Beter is om dit te doen via phpMyAdmin en dan kiezen voor "structure and data" of "structuur en gegevens".jeroen_b schreef: Ik kan de database vanuit phpbb backuppen zodat de berichten weer terug te zetten zijn.
Kijk even of je host geen backup mogelijkheid heeft en natuurlijk een restore functie. Ik verwacht dat dit er wel zal zijn.jeroen_b schreef: Zal wel domme vraag zijn maar kan ik het forum zoals het nu op de server staat gewoon downloaden, inzippen en eventueel gewoon weer terug zetten?
gr. Spikey
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !