Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
roccom
Bericht
door roccom » 01 mar 2008, 20:48
het is niet echt een probleem.
ik had een vraag, ik gebruik mijn forum voor een spel, maar kan je je bbcodes zo aanpassen dat je het precies het zelfde krijg als het spel ?
zoals bijv.
[player]Rocco[/player] dat je door gekoppelt kan worden naar die profiel,
of is dat gewoon een onmogelijke klus
..
-
Aquarezz
Bericht
door Aquarezz » 01 mar 2008, 22:15
Jep dat is allemaal mogelijk

Zelf zou ik daarvoor upgraden naar phpBB3 omdat dat daar makkelijker is (vraag me niet helemaal hoe maar ik zag en hoorde dat het zo was)
Je hebt daar trouwens ook dezelfde skin dusja
Groeten
-
roccom
Bericht
door roccom » 02 mar 2008, 07:59
als goed is kan mijn provider de nieuwe versie niet installeren heb het al eens geprobeerd :S
-
svenn
-
Contacteer:
Bericht
door svenn » 02 mar 2008, 15:44
wat loopt er mank, want phpbb 2 & 3 zijn kwa systeemeisen vrij gelijklopend

-
roccom
Bericht
door roccom » 02 mar 2008, 21:30
andere php geval,
hij geef aan dat sommige dingen niet gedaan kunnen worden
-
svenn
-
Contacteer:
Bericht
door svenn » 02 mar 2008, 22:55
Je werkte waarschijnlijk met php 5 ? en ik dacht dat er in het begin wat probleempjes waren maar die zijn nu wel verholpen, het lijkt me overigens een beetje gek om phpBB 3 te installeren enkel en alleen voor deze "noodzaak" maargoed.
-
Niek
-
Contacteer:
Bericht
door Niek » 03 mar 2008, 19:02
svenn schreef:het lijkt me overigens een beetje gek om phpBB 3 te installeren enkel en alleen voor deze "noodzaak" maargoed.
Ik weet dat je een phpBB2 fan bent, maar dat ben ik niet met je eens.
Je krijgt een stuk meer mogelijkheden met phpbb3 die niet in phpbb2 zitten. Het is sneller, en vroeg of laat zul je toch over moeten stappen, omdat het niet meer ondersteund wordt. Al zal dat nog wel even duren.
Groetjes Niek
Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.
-
svenn
-
Contacteer:
Bericht
door svenn » 04 mar 2008, 10:23
Niek schreef:svenn schreef:het lijkt me overigens een beetje gek om phpBB 3 te installeren enkel en alleen voor deze "noodzaak" maargoed.
Ik weet dat je een phpBB2 fan bent, maar dat ben ik niet met je eens.
Je krijgt een stuk meer mogelijkheden met phpbb3 die niet in phpbb2 zitten. Het is sneller, en vroeg of laat zul je toch over moeten stappen, omdat het niet meer ondersteund wordt. Al zal dat nog wel even duren.
Of het sneller is betwijfel ik, aangezien er meer queries worden verstuurd op de index. Daarbij is de vraag of de topic starter al die opties wel wenst. Hij heeft duidelijk phpBB 3 al getest, en het lukt niet / vind het maar niks. Aangezien hij toch eerder in phpBB 2 support gaat hulp vragen en niet in phpBB 3. Ik blijf erbij als je enkel naar phpBB 3 gaat voor deze functionaliteit, doe je te veel werk. Overigens als phpBB 2 even snel stopt als phpBB 3 uitgekomen is dan hebben we nog wel enkele jaren. Tegen dan zal er wel al weer ergens een andere variant zijn om het online communiceren te verbeteren.