Data Too Long For Column 'post_text'

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
ddehaan

Data Too Long For Column 'post_text'

Bericht door ddehaan » 19 feb 2008, 23:43

phpBB versie: 2.0.23
MySQL:5

Wat is het probleem?
Omdat ik binnenkort de overstap wil maken naar phpBB 3, wil ik graag een test opstelling maken waar ik de upgrade kan testen. Nu heb ik mijn database via EMS MySQL Manager naar een SQL file gezet.

Echter wanneer ik deze in een nieuwe database wil importeren krijg ik uiteindelijk de foutmelding:
data too long for column 'post_text'

Ook wanneer een backup maak via de "officiele" weg (via admin console) gaat het niet goed. Ik ben nu al 2 dagen aan het zoeken via diverse kanalen, maar kan niet echt een oplossing vinden.

Heeft iemand hier een idee? Alvast bedankt voor de eventuele reakties :)

Groetjes,
Dennis

Stef

Re: Data Too Long For Column 'post_text'

Bericht door Stef » 20 feb 2008, 22:11

Heb je gekeken naar de eigenschap die de column 'post_text' heeft meegekregen? "too long" zegt hij niet voor niets?

ddehaan

Bericht door ddehaan » 21 feb 2008, 00:03

Heb je gekeken naar de eigenschap die de column 'post_text' heeft meegekregen? "too long" zegt hij niet voor niets?
Ik heb een nieuwe installatie gedaan van het forum in een test database en vergeleken met de te klonen database en dat ziet er 100% hetzelfde uit. Je zou dus vermoeden dat het al mis gaat met het installeren van het forum. Ik ben destijds begonnen met 2.0.21, dus wellicht dat het probleem in die hoek ligt?

ddehaan

Bericht door ddehaan » 05 mar 2008, 12:24

Om toch maar even terug te komen op dit topic: Ik heb een "soort van" oplossing gevonden.

Op de een of andere manier kan ik dus een volledige backup niet terug zetten. Ik gebruik het programma EMS SQL Manager for MySQL om met MySQL database te werken. Ik heb ook met dit pakket geprobeert een copy te maken van de database wat gewoonweg niet ging.

Uiteindelijk ben ik tabel voor tabel gaan kopieren en dat wilde wel! Ook als ik via de SQL manager losse exports maak per tabel gaat het zonder problemen en heb ik ook nog eens een backup. Elke andere manier lijkt gewoon niet te werken. Ik heb zelf een beetje het gevoel dat het met iets van een time-out of aantal connections te maken heeft.

Voor wie dit probleem dus ook tegenkomt: Gewoon per tabel exporteren en weer importeren in je nieuwe database :)

Groetjes,
Dennis

Gesloten